Dags att tippa Pro SBK Knudan 27 Juni

Stort grattis David från mig och Maria :banana

Körde du med Pirelli?

@Emsan:
Racet ska enligt uppgift finnas på RU under kvällen.

Nu till det tråkiga: Vad håller STCC-organisationen på med?
Jag skrev efter Mantorp att de verkar strunta i Pro Superbike och sällan har man väl fått mer vatten på sin kvarn med en tävlingsledare som skyller krascherna på förarmisstag när banan ser ut som skit...

Kanske dags att skicka samtliga funktionärer/folk i tävlingsledningen på en kurs i samband med en vanlig RR-helg så får de se att det går utmärkt att bärga en hoj medan racet pågår. Att köra ut SC så fort någon ligger i sandfållan är ju bedrövligt.

Stort grattis David från mig och Maria :banana

Körde du med Pirelli?

@Emsan:
Racet ska enligt uppgift finnas på RU under kvällen.

Jag skrev efter Mantorp att de verkar strunta i Pro Superbike och sällan har man väl fått mer vatten på sin kvarn med en tävlingsledare som skyller krascherna på förarmisstag när banan ser ut som skit...

Kanske dags att skicka samtliga funktionärer/folk i tävlingsledningen på en kurs i samband med en vanlig RR-helg så får de se att det går utmärkt att bärga en hoj medan racet pågår. Att köra ut SC så fort någon ligger i sandfållan är ju bedrövligt.

:fakta
Det är sånt som får mig att byta kanal. Det enda som höll mig kvar var för att se David ta hem det. Snyggt kört David.
Tycker synd om förarna som måste köra under denna organisation, hade det inte varit för att dom syns i TV så hade nog inte många kört vidare.

Kan inte göra annat än att hålla med, var också på plats och beskådade :) Sjukt imponerande kört, såg ut att sladda hyfsat ut på start och mål ibland :skrämd

Sen stod man ju och kliade sig i huvet och frågade sig om dom inte hade funktionärer på plats. Känns som många av hojarna som gick av borde varit enkla och snabba att bärga :va

Det verkar som TV styr och att domarn inte har så mycket att säga till om..
När man hör vad publiken (icke-proffsen) på plats säger så är det nog dags att se över strategin, för det gnälldes bland mammor med barnvagn, tanter, gubbar, pappor som tyckte all SC-körning (både för bilar och hojar) förstörde för mycket av rejsen.
Banägaren borde ju inspekterat jobbet, enligt upplysning hade man sett konstigheter med asfalten långt innan helgen.. Att då göra jobbet på natten mellan fredag och lördag, med en skön knöl som fick bilarna att studsa när de körde över den, och så hal så att 4 förare vurpade på den nya asfalten..

Sen till tävlingsledning kan man fundera på om man ska släppa ut hojar på banan när det står fordon och personal på banan bakom ngk-krönet utan flaggning, eller släppa warm-up när banan är full med sand, gräs och olja och sopfordon kvar på banan..

Till förarna, stort tummen upp för stenhård körning, hög klass där :)
Sen när det gäller så mycket pengar, så kanske det är dags för lite teknisk kontroll... Rätt många hojar verkar gå lite för fort på ställen där det inte ska skilja...

Sen måste man ju tummen-uppa sin egen förare den här helgen också, 9'a med start från depån och en inflammation i armbågen.

kan inte någon pm:a en länk eller liknande så vi som var där i depån kan få se racet?
har inte konto på ru heller så det gick inte det heller.

gött gasat av david ! grattis !!
grattis även till gudmunsson som fick en dotter .

själv är jag grymmt glad för min 2:a plats i privat cupen,men undrar om inte en plats 5 i pro superbike känns goare.....men glad e ja i alla fall.:yoparty

Bra kört David! Du körde duktigt defensivt. :)

Nu tycker jag dock du ska prioritera ett visst hus som behöver lite prioritet...

Är väll bara för att gsxr1111000000r har fulmeckat och silikonat däcken

Tja, han gjorde ju sitt bästa för att "optimera" genom att se till att fel däck krängdes på. Rutinerade Jorpes lät sig dock inte luras utan tvingade team-chefen, tillika Team Jorpes stöttepelare och ryggrad, att byta till rätt sulor.

(Observera "se till att" ovan, något eget mekande från Gsxr1100Rs sida var det naturligtvis inte tal om.)

Resten av oss är naturligtvis övertygade om att kraschen orsakades av ett sabotage som snabbt fixades som hämnd för det första, misslyckade sabotaget... :arsele

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman