Dags att tippa Pro SBK Knudan 27 Juni

Skilj på besökande och betalande...det gödslas friskt med fribiljetter.

Det finns inget som är gratis i den här världen, inte ens i mellanmjölkens land. I det här fallet så betalar någon, något för dom sk "fribiljetterna". Teamen, oavsett om de är bil eller mc får väl köpa sin "fribiljetter" till ett något reducerat pris och betalar väl i efterhand för inlösta biljetter. Jag har svårt att tro att hela potten för detta går i STCC´s ficka. Om det är så måste klubbarna/banägarna vara mycket korkade som gått med på ett sånt arrangemang utan ersättning.

Det finns inget som är gratis i den här världen, inte ens i mellanmjölkens land. I det här fallet så betalar någon, något för dom sk "fribiljetterna". Teamen, oavsett om de är bil eller mc får väl köpa sin "fribiljetter" till ett något reducerat pris och betalar väl i efterhand för inlösta biljetter. Jag har svårt att tro att hela potten för detta går i STCC´s ficka. Om det är så måste klubbarna/banägarna vara mycket korkade som gått med på ett sånt arrangemang utan ersättning.

Läs upplägget som Nr:18 postade..
Det är oftast inte heller teamens sponsorer som får stora mängder fribiljetter att dela ut, utan de stora sponsorerna av STCC, typ posten etc.

Läs upplägget som Nr:18 postade..
Det är oftast inte heller teamens sponsorer som får stora mängder fribiljetter att dela ut, utan de stora sponsorerna av STCC, typ posten etc.

Naturligtvis får dom stora sponsorerna betala, på ett eller annat sätt, innan eller efter.
Utan dom så hade det väl inte blivit några race alls.
Frågan är väl i så fall vad "varje fribiljett kostar" för tex Posten.
Det är väl i så fall STCC som drar in dom pengarna i den stora potten.

Jo, det stämmer att det inte finns gratisbiljetter. Men den del som går arrangören tillhanda är en bråkdel av vad teamen betalar. Jag får inte skriva summorna här, men en sponsorbiljett är endast en bråkdel av vad en biljett i grind ger.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman