Dags att tippa Pro-SBK Knudan 12 Sep.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Givetvis håller jag på min lilla men stora favorit Backlund.

1. Backlund
2. Mad Alex
3. Mortenzoni
4. Papunen
5. Gröne Petter

Last edited:
Last edited:
På test körningen igår, så var Pappunen snabbast... Men Lundh har ett imponernade race tempo, där han ligger o matar 59 tider i oändlighet känns det som

Många på 59 tider igår, och ett par styck på 58 tider.. ska bli kul o se hur det
går på kvalet idag

http://www.motorsport-events.se/resultat%20pro%20superbike%202009/index.php?dir=09.+Test+Knutstorp+10+september%2F&download=Pro+Superbike+-+Test+3+laptimes.html

Freddy, Mortenzoni och Alex körde 58-tider igår. Mortenzoni körde en racesimulering på 22 varv och 16 utav dem var under minuten. Varv 16 var 58,8. En gissning är att Freddy körde flest fräscha däck utav de tre.
Jag tror inte att Freddy orkar med ett helt race, utan pallen blir:

1. Mortenzoni
2. Alex
3. Filip

alt.

1. Alex
2. Mortenzoni
3. Filip

Tror Cajback får svårt att bli 5:a, såg honom nyss åka runt på Gelleråsen tillsammans med Rille och Kubberöd.

Freddy, Mortenzoni och Alex körde 58-tider igår. Mortenzoni körde en racesimulering på 22 varv och 16 utav dem var under minuten. Varv 16 var 58,8. En gissning är att Freddy körde flest fräscha däck utav de tre.

1. Mortenzoni
2. Alex
3. Filip

alt.

1. Alex
2. Mortenzoni
3. Filip

Nja.. Mårtensson 3:a..
Men vem av Backlund eller Lundh som vinner är tveksamt..
Haaland bra med på första träningen idag innan kvalet, 4:e tid, före Mårtensson.
http://www.stcc.se/958/?no_cache=1&tx_dftcracedata_pi1[race_uid]=2084
Dock endast 17:e förare med? Har pengarna börjat ta slut för de flesta eller?

Tror Cajback får svårt att bli 5:a, såg honom nyss åka runt på Gelleråsen tillsammans med Rille och Kubberöd.

Aha.. därför som antalet är lite mindre på Knutstorp kanske..

Last edited:
Nja.. Mårtensson 3:a..

100 spänn på att han blir bättre än trea!? :) Senast han vann där så körde han upp sig från att ha varit sjua tror jag in i första böj. Om han är med i starten och inte blir avknuffad eller liknande så är han högst upp.

1.Madalex
2.Backlund
3.Mårtensson
Vill att Mårtensson vinner det är han värd
Vill ha detta resultat för att jag vet att BACKLUND är bäst o tar hem ett sjukt spännande final race o blir (är) #1 2010:yoparty:banana:yoparty

Jag tippar på solsken och en nöjd jag som åskådare. Tippar vidare att Patrik kastar den fina Duccen.

Synd att Jorpes inte kör, nu har väl ändå asfalten legat länge nog.

Kvalresultat

Bifogat

• Kval.jpg
    Kval.jpg
    225.3 KB · Visningar: 174
Åkte sista passet torsdag med ett bakdäck som gått 34 varv och framdäcket som gick racet i våler. och matade jämna tider på 59.0 på slutet. men bra gissat:tummenupp

Att min arm är ett problem är väl inget nytt det har jag tillomed berättat i tv på karlskoga. men jag hoppas att den blir bättre..

både mårtensson och alex kör bra i helgen så det kan bli en kul fight i mästerskapet.. jag laddar för mästerskap men med 2 race i sandfållan gör saken lite svårare...:gnissla

oscar:kramamårten

1. Mortenzoni
2. Alex
3. Filip

alt.

1. Alex
2. Mortenzoni
3. Filip

58,411 för Papunen. Hur står det sig mot tidigare kval?

snabbaste jag åkt iaf dock kändes banan lite halare i vissa partier eftersom porsche kört precis innan. hoppas på nytt banrekord imorn och racevinst

mvh freddy

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP