Är inne på tredje säsongen utan hoj efter att ha kört 1500-2000 mil per år sen mitten av 90-talet. det var en kombination av skadade och döda vänner och tidsbrist som gjorde det till ett enkelt beslut. Suget avtog, varje gång jag körde funderade jag på vad jag egentligen borde göra med tiden, samtidigt som riskerna blev lite för påtagliga. Jag har aldrig varit nån direkt vilde bakom styret, men att smyga runt i nästan lagligt tempo lämnar mig kall, då tar jag hellre bilen så man kan ratta in lagom temperatur och lyssna på musik. Hade mer än gärna ägnat mig åt enbart bankörning, men om jag inte ens hittar ordentligt med tid till att dra en repa efter jobbet, hur ska jag då kunna ta mig iväg 20 mil enkel resa till en bana liksom..
Dessutom var det bostadsköp på gång, och två hundar ( och sambo) kräver både tid och pengar. Nu sitter jag iofs utan sambo och med bara en hund men suget är inte där. Jag lägger tiden på huden och på det andra stora intresset, foto. Förra våren köpte jag en gammal Audi cab med plats för både sambo och hundar, vips blev det en kombination av att ta sig dit man ska med familjen plus få lite vind i håret och doft i näsan.
Vad vill jag då säga till trådskaparen? Tja, att det är helt ok att tappa sugen oavsett orsak, att hojar trots allt bara är en hög plast och metall och att säljer du en står dig tusen åter när du känner suget igen.