Dags att hetsa i NEC & REC

Vi satsar på läktarracing(tm) i år. Vi skall slå Gubfettot i snabbaste kommentarer. Vår specialare i år är:

"Jahapp, nu har valmers glömt hjälmen på sig igen. Nej vänta, det är allt vax..."
"Är det jag, eller blir Humlan bara större och större? Äter han kit-mat också?"
"KAN OSCAR VÄNLIGEN SLUTA LE!"
"Ooooh, dåligt spårval där av Nr.98. Jag hade valt att gå två meter högre och då slagit banrekordet. Men jag känner inte för det"
"På min tid så körde vi utan skydd på trimmade Zündap-mopeder. Ungdommarna idag är så bortskämda".
Häng med lite i utvecklingen, Oscar kör inte i år, #98 kör inte i år, Freppa kör inte i år, gör om gör maträtt.

Jag mötte Jalle på Biltema förra helgen, Jalle säger att han ska köra W-REC-K i år, smådetaljer som team, planering & pengar känns oviktigt enligt Jalle, han hade 4 burkar mattsvart fullack i påsen och mumlade något om att lacka om en snutbumse.

Läktaren är för övrigt min, there can be only one :mad:

Köra är nog för oss stakars nybörjare:gnissla eller tydligen för mig iaf:rolleyes:

Ett tips, tanka inte upp jeepdunkarna, det räcker med den soppa som ni har i tanken om du tar första stint i (W)REC(K) :crash

Dessutom räcker däcken hela säsongen, bara att tvätta bort gräs och lecarester efter varje race.

Ska inte Oscar köra?! FAAAN VA SUR JAG BLIR NU! Nu VÄGRAR jag dyka upp på premiären! Snart säger ni väl att Valmers rakat av sig allt hår också!

Ska inte Oscar köra?! FAAAN VA SUR JAG BLIR NU! Nu VÄGRAR jag dyka upp på premiären! Snart säger ni väl att Valmers rakat av sig allt hår också!

Jag borde ha slutat helt efter sista ERFet på torpet. En ”karriär” som avslutas med att på första passet (sen rasade den) köra 39,6 med Humlans pråm i 7 plusgrader och en inte helt torr bana, köra ikapp och om Miinin samt runda RacerTobbe på yttern i karusellen. Nu avslutas den istället med att jag förnedrar mig själv genom att inte ens köra under 1.41 med en 600 på ett sprintrace…:(

Jag borde ha slutat helt efter sista ERFet på torpet. En ”karriär” som avslutas med att på första passet (sen rasade den) köra 39,6 med Humlans pråm i 7 plusgrader och en inte helt torr bana, köra ikapp och om Miinin samt runda RacerTobbe på yttern i karusellen. Nu avslutas den istället med att jag förnedrar mig själv genom att inte ens köra under 1.41 med en 600 på ett sprintrace…:(

Heh, du kanske bara kan köra 250cc och 1000cc? ;)
Men du har väl inte tränat nåt på försäsongen i år? Du var ju lite trögstartad förra året också innan du kom upp i fart.

Last edited by a moderator:
Motvilligt så har jag ordnat en del saker som RRacer glömt bort att fixa, smådetaljer som transponer & snabbtankanlage kan vara bra att ha :7peta

Bara en dag kvar nu...

Senaste rapporterna är att HETs Robban Augustsson visade storform på Falken igår och att Den Gamle (tm) (humlan) också körde acceptabelt dom få minuterna han var ute.

Hojen sitter iaf ihop igen och är dessutom nylackad!
Miinin verkar inte dyka upp till premiären. Ryktas också att Kim Raes också uteblir. Kvar är en Jimmy Lindström i storform som lär kunna lägga några hutlöst snabba varv!

Någon som vill byta ett nytt slicks Pirelli SC3 190/50 mot ett 180/55 ? , knappt några nya däck finns att få tag på nu !! Kan nog bli en negativ överraskning för många.

Jag har ett par nya 190 och 1st 120 metzeler racetek K1 liggande. Kan ta med till Anderstorp om det är däckproblem.

Jag har ett par nya 190 och 1st 120 metzeler racetek K1 liggande. Kan ta med till Anderstorp om det är däckproblem.

Det låter lämpligt om det nu skulle visa sig att det är brist. Jag kan boka upp en bakdäck på en gång (såvida det inte regnar hela helgen)

Jag massor (10) med 190 K1, men lyckades efter 10 samtal böna och be mig till 2 framdäck...

Back