Micke944
Ny medlem
Risken med ful lösningen att höja bränsletrycker är ju att de inte är säkert att bränsle pumpen klarar de. På bilar så brukar dem europeiska klara de medan vissa japanska inte orkar.
De jag skulle gjort är att byta spridarna till ca 30-40% större o sen finjustera med nån form av piggyback system. Även ett kallstarts motsånd kan nog va bra.
Va jag har hört så e risken att bränna ventiler mm vid mager blandning väldigt liten till obefintlig pga att etanolen kyler mer och har lägre förbränningstemeratur, e dock inte säker på om de stämmer men vet att de finns rätt många som kör medvetet magert med etanolen för att sänka bränsleförbrukningen och har inte hört om nått problem med brända ventiler.
Angående korosionen så borde de t.o.m kunna va bättre med etanolen pga att den tar bort problemet med vattendroppar i bränsle tank mm och vatten är mer korrosivt än etanol.
De jag skulle gjort är att byta spridarna till ca 30-40% större o sen finjustera med nån form av piggyback system. Även ett kallstarts motsånd kan nog va bra.
Va jag har hört så e risken att bränna ventiler mm vid mager blandning väldigt liten till obefintlig pga att etanolen kyler mer och har lägre förbränningstemeratur, e dock inte säker på om de stämmer men vet att de finns rätt många som kör medvetet magert med etanolen för att sänka bränsleförbrukningen och har inte hört om nått problem med brända ventiler.
Angående korosionen så borde de t.o.m kunna va bättre med etanolen pga att den tar bort problemet med vattendroppar i bränsle tank mm och vatten är mer korrosivt än etanol.