Dags att byta upp sig ?

muhahahhaha......han som skrev på pappret o tog bild va ju bara bäst! hahahahahhhaa.......intressepil i röven! :D:D:D
 
Har läst och förstått:tummenupp:confused:
Vi har helt enkelt totalfel enligt "BMW 330":smasha Höll på å ramla av stolen att hans bil går så fort att syrran skriker när hon åker me':D
Länge sen man hittade en sån supertråd:banana
 
Finns det ingen RR förare här på SH som kan steka den där banjospelaren så dom kan stänga den där tråden???
 
Jo men seriöst, luftmoståndet är alldeles för stort på en mc..:yoparty

T.o.m min r6 skulle ja vinna med, med feting felbestyckning..



Citat från Mr 330him self!

"Behövs inte, dom går inte bra ändå över 200km/h.

En 330 går just som bäst över 200km/h, hojen står nästan stilla om man jämför dessa 2 fordon.
Alla BMW bilar går som bäst över 200, då trivs dom som fisken i vattnet."



:banana
 
Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :P
 
Last edited:
Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :P

Haha fan va go tråd :)

Min 220 kg Suzuki gör ju för fan 150 med 45 hästar, då hänger fan inte en BMW 330 med en sporthoj med fyrdubbla effekten och minst 20 kg mindre i vikt över 200... :P

Haha denhär tråden spårar ju snart ut lika härligt som orginaltråden på Zatzy:)
Ska jag be tråd skaparen att registrera ett konto här också så det är non som provocerar lite och håller liv i tråden?:D
 
va d du som skrev lappen el du kopiera bilden? :D:D:D

intressant att se att så många sh.are hänger där. :tungan va fasiken är zatzy för något forum?

heheh kunde bara inte låta bli att posta tråden då jag hade en jävligt rolig läsning sj, tänkte jag att fler av er hoj vänner behövde ett skratt i dessa regn tider ;)...

btw har sj testat köra mot hoj och kan säga att jag hyffsat kan hänga på men blir ändå avhängd aldrig provat farter däremot mellan 250-300 km/h

Då har jag ändå hyffsat potent bil med 250++ hk mer än 330 hehehe
 
Last edited:
Dagens garv utan tvekan :rofl
Han måste vara totalidiot om han själv tror att han kan dra en 1000cc sporthoj från 180 km/h och uppåt.

"En hoj tappar allt efter 200" Jo men tjena :rolleyes: Va fan fick puckot den iden ifrån :va Hehe.

Hoppas det skrivs mer i den tråden under kvällen, håller på å skratta ihjäl mig åt den nämligen. Hehe.
 
Jag upplevde precis samma sak som killen skriver i våras melllan Hamburg och Lubeck, men med lite andra odds. Jag låg bakom en "sporthoj" med en gasglad förare i skinnpyjamas som fick för sig att rejsa eller helt enkelt bara köra fort, han kröp ihop och höll stumt från ca 150 km/h till hojens toppfart som var knapp 250 km/h. Fan vad det skrek om hojen :D Det märktes att det gick tungt för runt ca 225 km/h kunde jag t o m ligga och pysa på 6an och testa, en växel för högt, utan att bli frånåkt. Efter ca 230 km/h eller något sådan var hojen rent ut sagt slö och det var bara att köra om på insidan med en en :tummenupp hälsning. Killen bockade artigt på huvudet och körde sedan in bakom till en långsammare fil. Han kanske inte såg mig förrän jag körde om och det bara var jag som trodde att det var ett rejs :va Just då kändes det väldigt skönt att köra bil, tyst och bekvämt. Killen med hojen såg inte ut att ha det speciellt bekvämt när han kröp ihop så mycket han kunde och det måste ha väsnas som satan från maskinen och av vindbrus.

Hojen var i det fallet en vit/blå/röd CBR 600 som såg ut att vara från mitten/slutet på 90-talet d v s på runt 100 hp. Bilen ifråga som också är en BMW i 3-serien ger 435 whp m h två små turboaggregat en Haltech styrenhet samt metanolinsprut. Men som andra redan har framfört så är läget förstås klart det omvända mot en modern 1000 CC sporthoj :gnissla. Toppfarten är dock ungefär densamma, 290+ km/h.

För att t.ex. köra något sånär jämt med en Busa eller en modern 1000 CC hoj hela vägen från stillastående och vidare genom växlarna krävs det 4wd och i storleksordningen 800+ hp på bilen.

[YOUTUBE-ID]xo4bg54cVNo[/YOUTUBE-ID]
 
Att det var en sån jäkla skillnad på min 528a kontra en 330 kunde man ju inte ana.
Kanske ska ta tjänstebilserbjudandet i alla fall
 
Jag upplevde precis samma sak som killen skriver i våras melllan Hamburg och Lubeck, men med lite andra odds. Jag låg bakom en "sporthoj" med en gasglad förare i skinnpyjamas som fick för sig att rejsa eller helt enkelt bara köra fort, han kröp ihop och höll stumt från ca 150 km/h till hojens toppfart som var knapp 250 km/h. Fan vad det skrek om hojen :D Det märktes att det gick tungt för runt ca 225 km/h kunde jag t o m ligga och pysa på 6an och testa, en växel för högt, utan att bli frånåkt. Efter ca 230 km/h eller något sådan var hojen rent ut sagt slö och det var bara att köra om på insidan med en en :tummenupp hälsning. Killen bockade artigt på huvudet och körde sedan in bakom till en långsammare fil. Han kanske inte såg mig förrän jag körde om och det bara var jag som trodde att det var ett rejs :va Just då kändes det väldigt skönt att köra bil, tyst och bekvämt. Killen med hojen såg inte ut att ha det speciellt bekvämt när han kröp ihop så mycket han kunde och det måste ha väsnas som satan från maskinen och av vindbrus.

Hojen var i det fallet en vit/blå/röd CBR 600 som såg ut att vara från mitten/slutet på 90-talet d v s på runt 100 hp. Bilen ifråga som också är en BMW i 3-serien ger 435 whp m h två små turboaggregat en Haltech styrenhet samt metanolinsprut. Men som andra redan har framfört så är läget förstås klart det omvända mot en modern 1000 CC sporthoj :gnissla. Toppfarten är dock ungefär densamma, 290+ km/h.

För att t.ex. köra något sånär jämt med en Busa eller en modern 1000 CC hoj hela vägen från stillastående och vidare genom växlarna krävs det 4wd och i storleksordningen 800+ hp på bilen.

Förarna börjar ju göra stor skillnad när vi kommer till sådana här extremer.

En Porsche 911 turbo gör ju 0 - 100 på 3,4 s och toppar över 310 km/h

Det fixar ju tant Agda då det är automat och elektronik och bara trampa på gasen.

Sporthojjar idag är ju mycket snabbare än så men där behövs det bra mycket mera "guts" och "skillz" för att steka bilen.
 
Det tycks vara ett känsligt ämne det här, med tanke på hur många som har postat upprörda svar i originaltråden.
Är det inte huvudsaken att det är kul, och inte vad mätaren visar? En BMW 530 är säkert jättebra då man skall åka och handla och åka på semester med fru och barn.

Hoj - Om du älskar att köra.
BMW - Om du skall till Ullared.
 
Mr_badguy
Registered User

Namn: Martin J
Reg.datum: apr 2005
Ort: just nu hos en polare :)
Inlägg: 481

Postat: 2010-08-03, 14:02

det är väl bara att göra en tråd på sporthoj.se och fråga om nån i umeå ställer upp med sin sporthoj mot din superduper snabba 330.

-----------

Nån från umeå som är sugen :D
 
Det där är ju rent bullshit. Jag drog mot en GSXR600 med min Supra MKIV, när den var bpu, alltså ca 400hk. Låg jämt upp till 200 sen var han helt chanslös.

Testade dock samma sak mot en Fireblade och bladen låg en bra bit framför mig när vi nådde 200, så jag kände att vägen var för smal för att maxa.

Dock pratar vi om min 414hk (bänkad) supra, inte om nån bmw 330. Så att han skulle dragit nån 1000kubik sporthoj är rent skitsnack.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top