...hinner inte göra det förrän om någon vecka eller två, vilket med tanke på jobb och annan obskyr icke-hoj-verksamhet (familjeliv t.ex..) innebär typ fyra-fem dagar av inte allt för långa (potentiella) rundor, låt säga max tio mil någon dag om jag nu tar i så jag nästan spricker.
Det verkar läcka ungefär likadant på bägge gafflarna, man ser liksom att det fuktar på stålet (torka - gunga - fuktigt), men inte såpass så det rinner något nerför benen - ännu...!
Den ansvarsfulle familjefadern
i mig tänker såklart att hojen ska stå tills det är åtgärdat, medan mitt inre moppefucko
hoppar upp och ner och skriker att "det gör väl för fan inget så länge det inte rinner ner på bromsarna!!!!?!1!!".
Så:
Hur gör ni andra? Pantsätter nycklarna vid minsta tecken på fukt tills det är bytt? Inspekterar noga innan körning och vid varje stopp och fixar det "så fort som möjligt"? Finåker och tar det lite soft över gupp och i kurvor? Brazzar satan som vanligt?
Ökar läckage på packboxar normalt sett gradvis, eller säger det plötsligt PANG, så sprutar det LITERVIS med gaffelolja över bromsar och dom dubbla skinnställen, samtidigt som fotpinnar fälls ner och lömska blåa lampor tänds?
Nämnas bör kanske att jag inte håller på och huuuiilar och sånt.
Det verkar läcka ungefär likadant på bägge gafflarna, man ser liksom att det fuktar på stålet (torka - gunga - fuktigt), men inte såpass så det rinner något nerför benen - ännu...!
Den ansvarsfulle familjefadern
i mig tänker såklart att hojen ska stå tills det är åtgärdat, medan mitt inre moppefucko
hoppar upp och ner och skriker att "det gör väl för fan inget så länge det inte rinner ner på bromsarna!!!!?!1!!".Så:
Hur gör ni andra? Pantsätter nycklarna vid minsta tecken på fukt tills det är bytt? Inspekterar noga innan körning och vid varje stopp och fixar det "så fort som möjligt"? Finåker och tar det lite soft över gupp och i kurvor? Brazzar satan som vanligt?
Ökar läckage på packboxar normalt sett gradvis, eller säger det plötsligt PANG, så sprutar det LITERVIS med gaffelolja över bromsar och dom dubbla skinnställen, samtidigt som fotpinnar fälls ner och lömska blåa lampor tänds?
Nämnas bör kanske att jag inte håller på och huuuiilar och sånt.

) så finns det en snabblösning för att iaf slippa oljestänk:
(men det tar vi i en annan tråd, antagligen bara en slang som blivit lite trött ser det ut som...)