Dags att byta den gamla luften i däcken.

Vfr piloten skrev:
2514142 Brukar byta luften i däcken under vinterhalvåret.
Känns bra med fräch luft när våren kommer.
Ska beställa Yosimura pro hitech luft. :yoparty

Ta pro superhitech varianten istället. Rekommenderas varmt:tummenupp
 
Tänk nu på att luften ni byter till verkligen är avsett för hojbruk. Polaren köpte billuft med antifriktionsämnen i och det blev inte bra, både fram och bakhjul spinner loss konstant.

Ingen höjdare i en tvär kurva... :skrämd
 
Orca69 skrev:
2514031 Jag är en sån där som är för lat för att lämna in den gamla luften till återvinning så nu har man flera hinkar med luft som står och tar upp plats i förrådet.

Bästa på länge :rofl :rofl
 
Har testat många sorters luft jag men kommit fram till att om man blåser upp däcket själv med munnen en tidig söndagsförmiddag kommer där lagom dos med ångest in i däcket, så då hamnar man sällan i knepiga situationer som man kanske skulle gjort om man fyllt det ungefär vid midnatt kvällen innan!
Känns lite konstigt när bågen inte visar sig på gatan utan mörka solglas och tomtemask bara!
 
Backblade skrev:
2513745 Hur brukar ni gå tillväga och vart gör ni av den gamla luften från däcken?

Hoppas du skämtar... men man har hört det mesta så man vet inte.

men allvarligt så blir det köra på nitrogen till nästa säsong håller luften o bättre slitage..
 
GSXR-Simme skrev:
2514310 Hoppas du skämtar... men man har hört det mesta så man vet inte.

men allvarligt så blir det köra på nitrogen till nästa säsong håller luften o bättre slitage..

:klappar
Första allvarliga inlägget i den här tråden då... :D
 
BlueBull skrev:
2514319 Men orka.....:rolleyes: Hur länge e de kul????????????????

Det här kan vi dra ut på lääääääänge...
Här ser vi ett exempel på en som inandades gammal sur luft
när han bytte... VENTILATION FÖR F-N MÄNNISKA!

:hihi

Starstriker skrev:
2514335 Jag har hört att Jesus kör på vatten:va

Frågan är ju vad han har i däcken för att lyckas med det??
Den helige ande(dräkt) kanske??
 
Last edited:
Hoppas su skämtar... men man vet ju alldrig...

men allvarligt så blir det Nitrogen till nästa säsong, håller luften och det blir ett mer jämnare slitage...
 
GSXR-Simme skrev:
2514348 Hoppas su skämtar... men man vet ju alldrig...

men allvarligt så blir det Nitrogen till nästa säsong, håller luften och det blir ett mer jämnare slitage...

Jo du skrev det 20.40..

Har du inte läst reglerna; SKRIV INTE INLÄGG NÄR DU ÄR FULL!!! :blah
 
:rodnar Ok skall försöka att inte göra mig till en complete fool nu!

OBS :fakta Idiot förklara inte mig nu !

Tja.. Verkar som att många verkar driva med trådskaparen (har inte läst hela tråden) men det här med "kvalitetsluft" i däcken har jag aldrig hört talas om :rodnar trodde lixom inte att det spelade någon roll, brukar filla up på macken preem närmare bestämt!

Har jag gjort fel? tycker att min MC inte ricktigt är me´i svängarna ibland (lixom, att däcken inte får fäste vill åt ett annat håll osv, oftast på grusvägar) kan det bero på fel luftblandning i däcken? I sånna fall vad skall jag har för luft och vart kan jag köpa/fyllapå den här speciella "däckluften"?

Om det finns någon kunnig i frågan som vill hjälpa, så vill jag ju självklart fylla på med en luftblandning som passar en offrodare! :confused: :va

Tack på förhand!
 
Asså. Har hört att han har vatten i däcken. Det ger större gyroeffekt och underlättar således vattenplaning.


Thyg0d skrev:
2514337 Det här kan vi dra ut på lääääääänge...
Här ser vi ett exempel på en som inandades gammal sur luft
när han bytte... VENTILATION FÖR F-N MÄNNISKA!

:hihi



Frågan är ju vad han har i däcken för att lyckas med det??
Den helige ande(dräkt) kanske??
 
Hmmm offroadare.. Kan ju inte tänka mig att skogsluftsblandingen skulle vara fel... alt. alpluft men den kan ju kanske vara lite för syrefattig för svenska förhållanden... Såvida du inte gör väldigt många höga hopp med din hoj... då borde ju alpluften egentligen vara rättare... Men är ju inte superkunnig på olika luftblandningar sådär... det är ju lite kunskap och mycket idéer mest...

Starstriker skrev:
2514442 Asså. Har hört att han har vatten i däcken. Det ger större gyroeffekt och underlättar således vattenplaning.

Du tänkte sååååå.... :D
Ja med den vattenplaningen så behövs nog all gyroeffekt man kan få...
Borde väl tappa lite i axet kan jag tänka mig men det tar han ju
helt klar igen på sjön...
 
Last edited:
aLcATRAZ skrev:
2245823 Jag har hört att under parningssäsongen så utvecklar norrlandsälgen en av de allra ädlaste gaserna. Gasen har väldigt speciell egenskap att den förutom luktar illa, ger däcken ett riktigt ordentligt älga-fäste. Körupplevelsen blir liksom älgen, väldigt hårig!

Det ryktas att MotoGP hojjar går på denna luft, som säljs under namnet AirMoose Turbo. (16€/liter). Vi snackar femstjärnig älg-gas från vilda älgar, i habitat bortom gasförorenande städer och motorvägar.

För mer information se www.airmoose.com/turbo

/a

Har testat denna varianten och den är helt klart värd sina pengar..............men gör inte misstaget som jag gjorde bara. När jag skulle byta luft så ställde jag en hink under och tappade ut luften i den. Problemet var att hinken var för liten så det kom luft på golvet........kan säga att gaserna från norrlandsälgen inte luktar mumma!!! Detta hände för 1 1/2 år sen och garaget stinker fortfarande!!!! :tungan
 
Dominator-Rocks skrev:
2514429 :rodnar Ok skall försöka att inte göra mig till en complete fool nu!

OBS :fakta Idiot förklara inte mig nu !

Tja.. Verkar som att många verkar driva med trådskaparen (har inte läst hela tråden) men det här med "kvalitetsluft" i däcken har jag aldrig hört talas om :rodnar trodde lixom inte att det spelade någon roll, brukar filla up på macken preem närmare bestämt!

Har jag gjort fel? tycker att min MC inte ricktigt är me´i svängarna ibland (lixom, att däcken inte får fäste vill åt ett annat håll osv, oftast på grusvägar) kan det bero på fel luftblandning i däcken? I sånna fall vad skall jag har för luft och vart kan jag köpa/fyllapå den här speciella "däckluften"?

Om det finns någon kunnig i frågan som vill hjälpa, så vill jag ju självklart fylla på med en luftblandning som passar en offrodare! :confused: :va

Tack på förhand!

Alltså vad jag hört så kör exempelvis Travis Pastrana med Mount Everest luft som filtreras genom en studssmatta för att få bra lyft och fin studs. Men om du bara piskar grusväg så borde väl en blandning av myrluft och grandoft vara fin..jag skulle säga 55-45
 
Hur byter man luft i däcket? Ska jag ha samma tryck om jag byter luft till tex shells? Jag vet inte var luften jag har i just nu fyllts på från :( Har ingen handbok till hojjen, kanske personalen på shell vet?
 
Back
Top