Aleksander
................
Såhär tror jag inte 60 och 50 talisterna höll på i sina tonårsdagar faktiskt...
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,880767,00.html
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,880767,00.html

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Svanen skrev:2427078Sjuka ungjävlar!
Allvarligt, uppfostrar inte föräldrarna sina barn?
Jag hade bokstavligt talat fått stryk, och då är jag inte född på 50 eller 60 talet utan 88.
Aleksander skrev:2427062Såhär tror jag inte 60 och 50 talisterna höll på i sina tonårsdagar faktiskt...
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,880767,00.html![]()
Flesh skrev:2427095Men då åkte ni ju utan hjälm och skinnställ också![]()
Nej skämt åt sido, Tycker det låter förjävligt dessa personer som gör detta föddes hjärnlösa. Perfekta försökspersoner till "Sverige, Sverige fosterland"
Aleksander skrev:2427111Jag är 1984:a så jag antar att jag också är en av Dagens ungdomar, men iallafall, förstår inte hur man kan utsätta en person för nåt sådant.![]()
Speciellt inte en försvarslös människa
Aboo brorsan!!mp_87 skrev:2427134Dem har nog lärt sig av bruuuuuschooornaaaa....
Född -89 Och kan inte förstå hur nån kan va så ryggradslöst feg att man går på en handikapad person.Aleksander skrev:2427111Jag är 1984:a så jag antar att jag också är en av Dagens ungdomar, men iallafall, förstår inte hur man kan utsätta en person för nåt sådant.![]()
Speciellt inte en försvarslös människa
FUBAR skrev:2427145Aboo brorsan!!
Nej.. Handling å konsekvens är väll aldrig fel? Men tar man bort negativ konsekvens blir det fel..SirWankalot skrev:2427282"Pojkarna ska ha trakasserat mannen och andra handikappade personer tidigare. "
TIDIGARE??
Men för fan, ge dom ett kok stryk och sätt dom att rensa fisk i 3 månader.
Dom är barn för helvete, dom ska göra som vuxna säger till dom. Det är inte 'kränkande' att säga till barn vad dom ska göra.
Det här med att vara kompis med sina barn funkar inte.

Men fy faan vilka tragiska jävla snorungar.Paradoxy skrev:
Nja börja med att spänn fast dom i en rullstoll och stampa sönder allt deras(deras föreldrars..)syltburk skrev:2427637Jag såg nyligen filmen Punisher, där får man se vad man ska göra med brottslingar.
Jag är visserligen inte för dödsstraff med vad tusan ska man göra med sådana ungar? Ge dem så mycket stryk att dom inte kan stå på en månad, sen in i fängelse i 10 år. Om de gör något minsta lilla brott när de kommit ut från fängelset så ska de in på livstid. Kan funka...
Tror du har väldigt mycket rätt i det där.Esquire skrev:2427840Men fy faan vilka tragiska jävla snorungar.![]()
Jag förstår att läraren som man får se i början av klippet tappar fattningen. Han valde att reagera så, väldigt många andra skulle ha sjukskrivit sig för "utbränndhet"*.
*) Anledningen till att jag valt att skriva utbränndhet inom citationstecken är för att det enligt min uppfattning är en term som ibland används lite felaktigt inom lärarkåren. Snarare än att det står för att man har gått in i väggen så blir det för en del lärare ett sätt att säga "nu är jag less på mitt jobb och alla jobbiga ungar". Jag har till och med en gång hört en mellanstadielärarinna diskuterat med en kollega om hur hon funderade på att sjukskriva sig för att hennes klass var så jobbiga.
Den svenska lärarkåren ska inte behöva sjukskriva sig bara för att inte deras elever kan uppföra sig!
Jag skyller på föräldrarna, det är deras fel att barnen uppför sig som idioter. Kidsen är förstörda hemifrån, och ju äldre de blir desto värre blir det.
Och lärarna kan inte göra mycket. De lever i ständig fruktan över att eleverna ska gå hem till mamma och pappa och berätta hur dumma de varit även om läraren bara sagt åt eleven att skärpa sig lite. Då försvarar föräldrarna eleven på direkten, utan att ifrågasätta varför deras lilla unge fått en tillsägelse.
Kan det vara så att föräldrarna väljer att så snabbt försvara sitt barn oifrågasatt därför att de vet med sig att de kanske inte gett sitt barn den allra bästa uppfostran? Skäms de över att ha försummat sitt barn och försöker kompensera detta med att försvara sitt barn oavsett hur det ligger till?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |