Dagens ungdom annat var det på min tid!!

Som min mattelärare i gymnasiet, då.
Skillnaden var att han var AMD-fetischist utan dess like.

Jag skulle velat se hans ansiktsuttryck när Core2Duo släpptes.

Fast du kan väl inte säga att det går dåligt för AMD? :va

Ett vid inköpet totalt omodernt monster till dator, utan nätverksstöd eller hårddisk. Fem och en kvartstums flexskiva (som då kostade fem kronor stycket för ensidiga) var lagringsmedia, och det enda roliga var att skriva pascalprogram som hängde datorn i en loop med ett konstant pipande. Man döpte körfilen till något spelklingande, typ DEFENDER eller nåt sånt och väntade tills klasskamraten inte kunde hålla sig från att starta det.

Gjorde det samma :tummenupp

Last edited:
Fast du kan väl inte säga att det går dåligt för AMD? :va

Nejvisst. Saken var ju den att han var oskäligt frälst till en så fantastiskt hög nivå att man inte kunde låta bli att förundras över lite människan måste fått ligga.

Han led av en alldeles särskild form av vansinne.
Den typen där man tror att allt man själv råkar gilla är de bästa grejerna i hela världen så pass att de, som någon uttryckte det, nästan gränsar till att vara botemedlet mot cancer.

På min högstadieskola hade vi en så försummad IT-verksamhet att datorerna vi hade inte ens klarade att köra Liero utan lagg. :gnissla

Last edited:
På min högstadieskola hade vi en Sinclair ZX-81, en Spectrum och några ABC 80. Lyckan var total när de köpte in Microbee-datorer och gjorde om skrivmaskinssalen (konstigt ämne egentligen) och förpassade skrivmaskinerna till soptippen.

Vi satt med 486:or i gymnasiet och pillade DOS. Vår lärare hade datorfetish, allt kunde lösas med datorn, sen förespråkade han utvecklingen av datorkraften, en dag höll han tal: - Ni får inte snabbare datorer, utvecklingen kan inte göra dom snabbare än såhär, detta är toppen av berget.
1månad senare lanserades pentium, Lärarens svar var då, jaja jag hade lite fel men nu nu kan det inte bli häftigare.

På min högstadieskola hade vi en Sinclair ZX-81, en Spectrum och några ABC 80. Lyckan var total när de köpte in Microbee-datorer och gjorde om skrivmaskinssalen (konstigt ämne egentligen) och förpassade skrivmaskinerna till soptippen.

Spelade mycket på polarns Sinclair QL (ZX-83), grym maskin :D

Saknade radbrytning i ordbehandlingsprogrammet, så dokument var väldigt roliga att läsa :yoparty

Kom just på en till sak.
Jädrar i havet vilket onomatopoetiskt ordförråd man hade när man var liten, kunde imitera en m46:a eller en handgranad med slående precision. Inte så konstigt när man lekte krig 10 timmar om dagen.

Iom CS intåg är den kunskapen som bortblåst hos dagens ungdom.

En tråd för gamla stofiler att vältra sig i gamla minnen, motbjudande! Skulle aldrig komma på tanken att nämna adaptern vi hade för att få in TV2 på vår svartvita TV, eller nummerskivan på telefonen som fick en att känna hat mot alla som hade många 9'or i sitt telefonnummer. :mad:

En tråd för gamla stofiler att vältra sig i gamla minnen, motbjudande! Skulle aldrig komma på tanken att nämna adaptern vi hade för att få in TV2 på vår svartvita TV, eller nummerskivan på telefonen som fick en att känna hat mot alla som hade många 9'or i sitt telefonnummer. :mad:

För att inte tala om alla som dog för att det tog sån jävla tid att ringa 90 000 på nummerskiva...

Oj, vilka stenåldersprylar ni alla använde! =)

Jag är inte så gammal som ligan i denna tråden, så mina sådana minnen sträcker sig till Nintendo 8-bitars, och kasettbandspelare. :D

Oj, vilka stenåldersprylar ni alla använde! =)

Jag är inte så gammal som ligan i denna tråden, så mina sådana minnen sträcker sig till Nintendo 8-bitars, och kasettbandspelare. :D

På min tid spelade man in på trådspelare, man drog helt enkelt en ståltråd igenom vad som liknade en rullbandspelare och magentiserade ståltråden.

(Näe, jag är inte så gammal, men jag har faktiskt nostalgipulat med en trådspelare)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnefon

...och posten kom med den pippigula Tjorven och alla vi skitungar sprang genast ut för att vittja lådan.

tjorven.jpg

Last edited:
Video var farligt. Lika farligt som Internet!

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Lgj6gR-Kbt0&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Lgj6gR-Kbt0&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

...och man kunde alla sina kompisars telefonnummer I HUVUDET!

Fel, man kunde deras föräldrars hemnummer, och fick man inte tag på dom där så cyklade man omkring och sökte dom!

På den tiden hade dom flesta kompisar dock bara en uppsättning föräldrar, och dom bodde på samma adress!

Fel, man kunde deras föräldrars hemnummer, och fick man inte tag på dom där så cyklade man omkring och sökte dom!

På den tiden hade dom flesta kompisar dock bara en uppsättning föräldrar, och dom bodde på samma adress!

Var du en såndär lillgammal typ som korrigerade dina kompisar när de sa "Vi ringer Jürgen och hör om han vill vara med?" med ett "App app, det är Jürgens föräldrar vi ska ringa!"?

Dagens barn borde få trampa mer cykel året runt. Både motion och social skolning - perfekt!

Skjuts till träningar verkar vara kutym idag. Var det cykelavstånd när jag var barn fick man cykla.

Men dagens beteende hänger väl ihop med alla dessa flockar av pedofiler som lurpassar i vart och vartannat buskage i jakt på offer.

Var du en såndär lillgammal typ som korrigerade dina kompisar när de sa "Vi ringer Jürgen och hör om han vill vara med?" med ett "App app, det är Jürgens föräldrar vi ska ringa!"?

Dagens barn borde få trampa mer cykel året runt. Både motion och social skolning - perfekt!

Skjuts till träningar verkar vara kutym idag. Var det cykelavstånd när jag var barn fick man cykla.

Men dagens beteende hänger väl ihop med alla dessa flockar av pedofiler som lurpassar i vart och vartannat buskage i jakt på offer.

De fanns på "vår tid" med pedofilerna. Då lurpassade de på heta linjen, så man kunde lugnt vara ute och cykla tills benen trillade av!

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back