Dagens teoriprov... Ska det vara så här?

:rolleyes: Jag köpte min hoj för en månad sen. Den har stått i garaget under tiden och jag har tittat till den par gånger och kollat igenom lite för att få en koll på skicket på den. Det först när jag bytte däcken och kollade bromsar som jag upptäckte att bromskivorna var insmorda med olja och beläggen likaså. Gissa var den oljan kom ifrån?! jo, från gaffelbenen. Packningarna har gjort sitt. Jag torkade bort all olja från gafelbenen, men bara dvå dar efter låg det små pölar av olja på packningarna. Och oljan rann ju neråt på oken.
All bromsverkan hade ju försvunit för mig. Tänk dig komma i 150 km/h och inte kunna bromsa. :huvet

Viktigt eller inte, det handlar mer om avskräckande/varnande propaganda - precis samma sak med antalet som kör rattfulla dagligen, etc.
Syftet är att få oss att tänka till helt enkelt.

Jag tyckte det var rätt intressant med sådana tankeställare, du möter lika många rattfulla bakom ratten som taxibilar under en dag i trafiken (teoretiskt).

Men man kan ifrågasätta relevansen, och om det inte är lite viktigare med regler, trafiksituationer, skyltar och faktiskt lite mer hojspecifika frågor på just a-behörigheten...

/J

Vaddå avskräckande propaganda?

Vad kan jag göra åt att jag möter lika många rattfyllon som taxibilar?
Stanna hemma?

Eller ska jag tänka att "Om nu så jäkla många kan köra rattfull så kanske det inte är så ovanligt, jag kan nog ta bilen efter ett par öl jag med, det verkar ju folkligt accepterat IAF" ?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT