Dagens ros, eller "Jag ville aldrig bli SSU-ordförande"

Det roligaste i mitt tycke är om hon...

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, vilket alternativ av ovan är egentligen festligast. Jag kan inte bestämma mig ännu, skall sova på saken.
Skönt att hon verkar totalt förbittrad i alla fall, nu kan hon sitta i sin lapp-kåta och brottas med grisarna på helgen eller vad de nu gör i vildmarken.

Dagens ros går till dörrvakten som säkerligen smiskade på brotterskan.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=597961&previousRenderType=6

rose22.jpg

Natti natti. :hej

Hon hade gärna fått sitta kvar ett tag till... :mad:

Det som är dåligt för SSU måste vara bra för Sverige resonerar jag!

Det är ju mest sorgligt, inte för att jag är SSU:are. Jag röstade dock för att det är bra när politikernas hyckleri avslöjas. Dörrvaktens agerande var dock säkert också klandervärt.

Gustav O skrev:
2662667 Dörrvaktens agerande var dock säkert också klandervärt.

Ja, det är för roligt, hur ofta hör man inte hur folk har varit ute på fyllan och blivit illa behandlade av apor till dörrvakter, nu är det dock helt plötsligt så att allting måste vara hennes fel för att hon är SSU-ordförande.

Chris Ash skrev:
2662757 ... hur ofta hör man inte hur folk har varit ute på fyllan och blivit illa behandlade av apor till dörrvakter....

...ungefär lika ofta som man ser fulla apor som vägrar göra som dörrvakterna säger när de ombedes lämna lokalen för att de vankar runt som radiostyrda ankor och kräks på folks skor...

korvgubbe skrev:
2662760 ...ungefär lika ofta som man ser fulla apor som vägrar göra som dörrvakterna säger när de ombedes lämna lokalen för att de vankar runt som radiostyrda ankor och kräks på folks skor...

Det är ju förvisso bara anabolstinna grottmongon som jobbar som dörrvakter nuförtiden, men visst, hon var för full, hon skulle avvisas, och slutligen hon spjärnade mot. (och kallade förmodligen vakten för blatte)
Hon har förtjänat vad än hon får.

Men dörrvakter är (ofta) ett jävla pack, en lägre livsform helt enkelt, som var för dumma/dåliga för att få bli poliser och istället blir maktberusade av att få bestämma vem som får och inte får komma in på ett ställe, eller ännu heldre avvisa någon med onödigt övervåld.

Dom dörrvakter som fungerar är oftast äldre herrar som har varit med ett tag, dom vet att det är lättare att ta det lugnt och snacka med folk först, så kanske man slipper bryta.

Det som stör mig lite är att man aldrig får reda på sanningen. Tingsrätten har sagt en sak, och det är väl det som får gälla.

Men jag kan liksom inte bli kvitt tanken på att vad jag såg på tidningsbilderna var en blåslagen kvinna, samtidigt som jag vet att det finns ett antal dörrvakter som inte direkt tillhör Sveriges intellektuella reserv.:va

Tack för att ni drar alla OV över en och samma kam.. verkligen :rolleyes:

Ang hennes straff tycker jag hon hade passat bättre bakom lås och bom i några dagar. Dagsböterna som hon fick är en piss i sjön ställt mot hennes inkomst.

Dörrvakter

av dem finns det alla sorter. Pluggar man till läkare tror jag dock att de flesta spärrar finns i behåll. Anabolaoffren tar sig sällan genom en domstol och än mindre en utbildning. Fyllon på krogen hittar man dock i alla samhällskategorier och i detta fall är jag tämligen övertygad om att domen är till 100% korrekt.

(5 års yrkeserfarenhet ger mig i alla fall viss rätt att ha en åsikt)

RMT_Racing skrev:
2663165 Dagsböterna som hon fick är en piss i sjön ställt mot hennes inkomst.

Skojar du, vad tjänar en ungdomsförbundsordförande? 20.000?

Chris Ash skrev:
2662757 Ja, det är för roligt, hur ofta hör man inte hur folk har varit ute på fyllan och blivit illa behandlade av apor till dörrvakter, nu är det dock helt plötsligt så att allting måste vara hennes fel för att hon är SSU-ordförande.

Absolut inte, jag är övertygad om att den där "läkaren" (:lol) betedde sig som det svin man måste vara för att stå i dörren på ett sådant ställe, men det är kul att det drabbar en SSU-ordförande och det är ännu mer kul att hon kallade honom för svartskalle. Så mycket för deras dravel om humanism. :rofl

Last edited:
Markus skrev:
2663791 Skojar du, vad tjänar en ungdomsförbundsordförande? 20.000?

Absolut inte, jag är övertygad om att den där "läkaren" (:lol) betedde sig som det svin man måste vara för att stå i dörren på ett sådant ställe, men det är kul att det drabbar en SSU-ordförande och det är ännu mer kul att hon kallade honom för svartskalle. Så mycket för deras dravel om humanism. :rofl

Mjae.. förra året hade hon en taxerad inkomst på ~280k. Utöver detta har de tillgång till en rad av förmåner vilket gör att hennes "vanliga" utgifter minskar. Stoppa in packet bakom lås och bom ett tag så kanske de lär sig något.

RMT_Racing skrev:
2663165 Tack för att ni drar alla OV över en och samma kam.. verkligen :rolleyes:

Ang hennes straff tycker jag hon hade passat bättre bakom lås och bom i några dagar. Dagsböterna som hon fick är en piss i sjön ställt mot hennes inkomst.

Jag väntade på den kommentaren från en ordningsvakt...
För ordningsvakter generaliserar aldrig i sitt jobb?
Dom nekar aldrig folk att komma in för att "såna där brukar bli stökiga"?

Angående dagsböter så är dom väl inkomstrelaterade?

GuW skrev:
2664063
För ordningsvakter generaliserar aldrig i sitt jobb?
Dom nekar aldrig folk att komma in för att "såna där brukar bli stökiga"?
Vilken annan bedömningsgrund ska de använda sig av? Intervjuer? Kristallkula?

GuW skrev:
Angående dagsböter så är dom väl inkomstrelaterade?

Ja det är de, och jag tror fortfarande Anna Sjödin och andra fjantar i ungdomsförbunden tjänar löjligt lite.

Markus skrev:
2665010 Vilken annan bedömningsgrund ska de använda sig av? Intervjuer? Kristallkula?

Då gör det väl ingenting om jag använder åratals av egen erfarenhet, tidningsklipp, tv reportage och lite generaliseringar om ordningsvakter heller.

För vad annat ska jag använda mig av, kristallkula?

GuW skrev:
2665040 Då gör det väl ingenting om jag använder åratals av egen erfarenhet, tidningsklipp, tv reportage och lite generaliseringar om ordningsvakter heller.

För vad annat ska jag använda mig av, kristallkula?

Är det du på bilden i avataren? Tänkte printa och ha i fickan nästa gång..

:pannkyss

RMT_Racing skrev:
2665286 Är det du på bilden i avataren? Tänkte printa och ha i fickan nästa gång..

:pannkyss

Jajjamensan, om du vill kan jag skicka ett bättre kort, för blir jag inte insläppt på det lokala haket i Hoodinge så blir jag bara glad :tummenupp

Om man räknar bort bjudkvällarna med jobbet så är det väl sisådär ett år sedan jag var på lokal sist....

Och ett år före det...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...