Detta kommer bekostas av försäkringsbolag hur man än vrider och vänder på det... visst, mindre kostnad än 20års rehab men ändå en kostnad.
Ok, han körde utan hjälm och så taskigt att han körde ihjäl sig själv och skadade sin passagerare allvarligt. Han körde om andra trafikanter enligt tidningsartikeln.
Med andra ord så körde han med otroligt taskigt omdöme och uppenbarligen snabbare än andra trafikanter... alltså hade han inte i trafiken att göra.
Och slår man ihop de faktorerna så tror jag sannolikheten för fylla är ganska stor. Personer som kör i trafiken på fyllan har förbrukat sin rätt i samhället om du frågar mig.
Jo, för köra om bilar, dvs hålla högre hastighet än övriga trafiken har ju vi aldrig gjort nån av oss härinne

Köra på fyllan är ju naturligtvis inte så bra, men möter endå mycket hellre en motorcyklist som kör på fyllan än ett vanligt fruntimmer som försöker köra bil medans hon målar naglarna och pratar i nallen.
Säger inte att killen ifråga hade bra omdöme, slutresultatet visar ju att så inte var fallet.
Så fort nån väljer att köra i shorts, eller utan hjälm med för den delen, ska all hoppa på dem som gamar för de avviker från normen.
Eget ansvar.
Eller är alla verkligen så dumma i sverige att vi konstant behöver lagar och regler för att inte ta livet av oss själva?
Kör själv alltid med skinnställ för jag vet att det gör ont att glida mot asfalt utan det, behöver inga lagar och regler för att använda det. Väljer nån annan att göra på annat vis är det upp till dem.