Dagens körning på SRW 2005-09-04, eftersnack.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Vill passa på att tacka alla flaggisar för ett bra jobb ute på banan och vår utomordentligt duktiga depåchef som håller stenkoll på gul-grupp med den svarta flaggan som sitt största vapen. Delti, du är en klippa! :tummenupp

Ska även på att passa på att tacka "Jane" aka BusBerra, som klippt sig och genomgått en Extreme Makeover. Kassan stämde ju på öret!! =) :tummenupp

Själv är jag helnöjd med kvällens körning, förutom möjligen att solen går ner för snabbt. Börjar få lite fart på Sursukkan äntligen... :)
Anol, ett par varv till sen hade du minsann fått jobba! :tungan

Trevligt att köra, men oljesaneringen efter dom "klassiska" bilarna var lite läskig, blev ju stundum som att köra över grus :skrämd

pjohan skrev:
Trevligt att köra, men oljesaneringen efter dom "klassiska" bilarna var lite läskig, blev ju stundum som att köra över grus :skrämd

Jaså? Var då? Jag märkte inte ett dugg. :va
Dessutom sopades banan noggrant, så några högar med absol såg inte jag till i alla fall.

CorbenDallas skrev:
Jaså? Var då? Jag märkte inte ett dugg. :va
Dessutom sopades banan noggrant, så några högar med absol såg inte jag till i alla fall.

Nu ska jag inte vara taskig men det var ganska gott om absol i dammkurvan

gamle skrev:
Nu ska jag inte vara taskig men det var ganska gott om absol i dammkurvan

Mindre strängar låg även i dom två efterföljande kurvorna. Dammkurvan var värst, fast där var det ganska synligt när man gick in.

Dammaböjen var litta hal, men det var ju egentligen inte svårt att missa strängen. Annars tyckte jag det flöt på riktigt bra o tur med vädret hade vi ju oxå! Synd bara att solen har bestämt sej för att gå att lägga sej tidigare o tidigare.

AleX och jag gjorde vårt allra bästa för att sanera dammaböjen från Absol. Vi handsopade först den, sen fick vi sopmaskinen att gå igenom den ett antal gånger och sedan handsopade vi det sista. Kollade även av kurvan efter vurpan och det fanns inga tecken på att det låg saneringsmedel i den då.
Visst asfalten var färgad av saneringsmedlet och jag kan hålla med om att det dammade till lite där till och från men jag kan garantera att det inte låg några större mängder absolkorn i körspåret.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
AleX och jag gjorde vårt allra bästa för att sanera dammaböjen från Absol. Vi handsopade först den, sen fick vi sopmaskinen att gå igenom den ett antal gånger och sedan handsopade vi det sista. Kollade även av kurvan efter vurpan och det fanns inga tecken på att det låg saneringsmedel i den då.
Visst asfalten var färgad av saneringsmedlet och jag kan hålla med om att det dammade till lite där till och från men jag kan garantera att det inte låg några större mängder absolkorn i körspåret.

Kan mycket väl vara så. Men att köra med vetskapen om att det kan finnas en del kvar och att det syntes. Gör att jag tar det lungt och inte vill köra i dammresterna.

gamle skrev:
Kan mycket väl vara så. Men att köra med vetskapen om att det kan finnas en del kvar och att det syntes. Gör att jag tar det lungt och inte vill köra i dammresterna.
Den biten köper jag till 110%! :tummenupp
Kan inte ha varit kul att gå in i kurvan och se absolfärgningen, klart man blir försiktig. Sen kan jag inte garantera att det inte var halt men det var iallafall inte på grund ut av korn från Absol utan i så fall av att Absolen bildar nån typ av hinna på asfalten.

Jag kan som sagt inte avgöra eftersom jag inte körde, skönt att det inte var fler avåkningar än det var och jag hoppas alla inblandade klarade sig utan större blessyrer.

När man sopat så mkt som det var sopat i dammaböjen så var det knappast mkt det låg på banan. Att det ligger lite i asfaltens porer, det kan man inte göra nåt åt. I dammaböjen drar jag spåret rätt tajt så jag märkte inte av det men i högern ut på start o mål kör man ju rakt genom det o det märktes inte det minsta.

Det är era hjärnspöken som talar tror jag...

CorbenDallas skrev:
Anol, ett par varv till sen hade du minsann fått jobba! :tungan

Jaså du såg att min tanklampa lös, jäpp det hade varit tungt att putta tillbaks till depån :hihi :hihi

(eller vad menar du :tungan )

Vill också tacka alla flaggisar för ett bra jobb och samtidigt tacka Corben för de fina orden. :)

När jag skulle kontrollera om mina frambromsar var på väg att ta slut så fick jag till en ofrivillig stoppie i depån... :D

Detta medförde sedemera att en enhällig styrelse snabbt och lätt och utan pardon gav mig en skriftlig varning..... :va
Skulle mitt beteende vara kvar till körningar framöver så blir jag sonika utesluten ur sydskånes...

Så nu efter tidigare svartflaggning och denna stoppien...ja nu e det slut med diverse s.k "tramsigheter"....det kan ju hända olyckor.
Så enkelt är det...follow the rules...or get out!

Von Vettet skrev:
När jag skulle kontrollera om mina frambromsar...bla, bla, bla... Så nu efter tidigare svartflaggning och denna stoppien...ja nu e det slut med diverse s.k "tramsigheter"....det kan ju hända olyckor.
Så enkelt är det...follow the rules...or get out!
Även om du till fullo hanterar både stående wheelie på start & mål rakan (pga att gasen hänger sig :rolleyes: ) eller fete-stoppisar (pga test av what ever :rolleyes: ) så bör du inse att reglerna i SSEMSE är till för att skydda OSS ALLA!! Dessa hoppas jag är kända för samtliga inklusive dig själv.

Om fler anammar "bus" (vilket är lätt hänt om det ses mellan fingrar), slutar det med att vi inte får hyra Sturup längre eller att medlemmar går ur eller att seriositeten går ur eller att det sker en olycka i onödan eller, eller....

Du har ju en chans kvar - se till o gör allvar av din körning istället nu när du börjat köra fort och säkert :tummenupp :pannkyss

...även :tummenupp till Styrelsen som står rakryggad bakom föreningens regler!

/Moralfjanten

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...