Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hästen eller bilden?Miss_Orchidee skrev:Jag tycker faktiskt att den är riktigt vacker den bilden om man beskär den rätt....
Zana skrev:Isdubbar på hästhovarna eller... ?
Josefsson skrev:Ni som kör med 18 eller 19/21" på bilderna ovan, vad kör ni med för däck? dubbantal? Och hur upplever ni fästet?
Tack o hej /Martin

Cheng Shin 17" 4.60 bakdäck både fram och bak! Jag minns inte mer än såZeb_Macahan skrev:Broddar heter det ju![]()
![]()
OlleR: Vad har du för däck på, är det Cheng Chin i 17" eller vad är det. Vilka dimensioner är det?
//jaG
OlleR skrev:Cheng Shin 17" 4.60 bakdäck både fram och bak! Jag minns inte mer än såKolla på lellesmc.se (lr va dom nu har för adress)!
Men som sagt, ren is måste det vara runt 0 för att man ska få grepp på, "inkörd" is går det köra på ner mot -10 grader, men det börjar bli dåligt efter -5.
Det är väl så pga isen blir skarpare vid ytan ju kallare det blir...
Tro mig, jag kör både på å över gränsen ;Dtycon1 skrev:Jo men fästet brukar bli ruskigt bra efter ett 30tal varv på banan..då det blir så pass uppkört att det är som snö /iskross..då kan tempen gå ner hur mycket som helst i princip utan att fästet blir sämre..
Josefsson skrev:Ni som kör med 18 eller 19/21" på bilderna ovan, vad kör ni med för däck? dubbantal? Och hur upplever ni fästet?
Tack o hej /Martin
jesseboy skrev:Tjipp!
Jag har beggade Cheng Shing chong, vatusan de nu heter, 18/21.
Jag upplever greppet fram som mer än bra, bak som halvtaskigt.
Kan tyvärr inte säga antal dubbar, men tror det är samma på alla Ching Fjongdäck som är endurodubbade.
Hursomhelst så jävla värt, innan hatade jag vintern, nu har man anledning att leva!
Kolla förresten in stenogrus.com om nu vill ha billiga dubbisar, tror ingen matchar dem i pris
Josefsson skrev:Jag köpte ett par i stort sett nya Bridgestone fulldubbade däck modell?? häromdan men har inte fått hem dom än.
Nån som har erfarenheter av Bridgestone?
Grymt sugen på att prova men is får man väl se i stjärnorna efter här nere i Boråstrakten.
Tack för svaren förresten /Martin
rejser skrev:för 2-3 år sen var Bridgestone som dubbats inte bra, praktiskt taget alla ytterklackar vek sig så att dom bara hängde i en tunn remsa gummi.
de däcken hette M58 har jag för mig, för hård gummiblandning för att palla minusgrader och stora dubb tydligen.
rejser skrev:för 2-3 år sen var Bridgestone som dubbats inte bra, praktiskt taget alla ytterklackar vek sig så att dom bara hängde i en tunn remsa gummi.
de däcken hette M58 har jag för mig, för hård gummiblandning för att palla minusgrader och stora dubb tydligen.
tycon1 skrev:Kan även tillägga att dem hade samma problem med sinna dubbdäck redan förra vintern!
Men...(måla inte fan på väggen ni som köpt bridgestone) dem var medvetna om problemet, och ersatte / bytte ut däcken gratis!![]()
Klackarna ska inte gå av sådär på nya däck...
Broddar kallas det och man skruvar fast dem i hästens skor.Zana skrev:Isdubbar på hästhovarna eller... ?

|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!