OlleR skrev:Det finns speciella skor för supermotard där det fästs glidskenor under. Den modellen går ju ordna själv också iofs... Jag använder inte foten nog mycke i backen för att det ska behövas.
SIDI Supermoto är ett märke tex!
När det gäller marksyningar i form av vurpor så brukar det vara plastskydd där det tar i, annars så håller skinnet för ett gäng vurpor, iaf de vurpor jag gjort.
Jag tolkar det som, "inhandla denna typ av skor när du inser att du har behov av det".
Har kört r-hojjar bra många år och har på något mirakulöst sätt lyckats unkomma olyckor. Brukar lägga 1500-1900 mil på mätaren varje år så man har varit med om fler close-calls än man vill minnas. Så jag har inte direkt för avsikt att börja krama asfalt nu, men som alltid, på med fullt ställ om man skall köra längre än 100 meter.
Det enda jag ångrar nu är det faktum att jag alltid kört r-hoj med hel-försäkring i alla år, pengar i sjön... Borde nästan av ren princip inhandla en nyare plastraket, sätta nycklarna i handenpå första bästa fyllo på Kungsgatan, dunka honom i ryggen och säga "this one is on me" och få lite valuta för pengarna.
/F
/F