Dagens i-landsbekymmer

Tackar för input gällandes längdbiten, då var det bara försäkringsbiten kvar.

Fan, Trög Hasa och Folkskam vill ha mer för en 05'as 640 än för en 99'as retta. Nu får motardfolket slutet krascha hela tiden.

Fenix skrev:
Japp, då var rettan såld och dax att skaffat något mer ansvarsfullt *host host*.

Så knäckfrågan är, KTM LC4 640SM, 625 eller 660? 625,660 mer skruva men lite mer spis mellan benen. Eller ska man vara überpraktisk och sikta på en Yamaha XT660X?
/Fenix

Jag provkörde en såndär XT660X för nån månad sedan och min första reaktion var att den helt avsaknade effekt!!! :va

Så har du aldrig kört en enstånka på asfalt nångång så tycker jag definitivt du bör göra det innan du betalar...
Skillnaden i känsla mot en sporthoj (jämför med 110 hästars CBR) tyckte iallafall jag var väldigt stor...

Men jag tvivlar inte ett dugg på att det går att ha roligt med en motard på rätt väg och efter lite inkörning...

gurra2fast skrev:
Jag provkörde en såndär XT660X för nån månad sedan och min första reaktion var att den helt avsaknade effekt!!! :va

Så har du aldrig kört en enstånka på asfalt nångång så tycker jag definitivt du bör göra det innan du betalar...
Skillnaden i känsla mot en sporthoj (jämför med 110 hästars CBR) tyckte iallafall jag var väldigt stor...

Men jag tvivlar inte ett dugg på att det går att ha roligt med en motard på rätt väg och efter lite inkörning...
Du kan inte jämföra en XT eller en DRZ eller en FMX med en riktig motard. En riktig motard kastar av dig om du slår på fullt på de första tre växlarna.

OlleR skrev:
Du kan inte jämföra en XT eller en DRZ eller en FMX med en riktig motard. En riktig motard kastar av dig om du slår på fullt på de första tre växlarna.

Bra!!

Då är det en sån jag ska ha när jag inte har lust att köra sporthoj längre!!! :)

OlleR skrev:

Och bara för att inte bli mobbad vid donken, riktig motard = ?

/F

Fenix skrev:

/F

Om du ska ta t,ex KTM så är det 625 alt 660 som kan kallas någonlunda motardcyklar medan Duken & 640 är mer landsvägsbetonade men fortfarande bra cyklar.

Fenix skrev:

/F
En riktig riktig motard e tex YZ450F, CRF450R, Husaberg 650/450 (FS, FC? Har inte riktigt koll på vad som e skillnaden), KTM 525/450, Huskqvarna 450/570rr (osv va de nu har för modeller).

Till riktiga motarder tycker jag även KTM 660 hör. 625/640n har jag inte kört så ska inte uttala mig om den ;> XR650 går väl räkna in här också, även om den e lite tung i jämförelse med de andra, den e ju trots allt ombyggd ;>.

Hursomhelst, en motard man får skruva i är en riktig motard. Det ska vara en riktig racemotor å ett riktigt chassi.

(detta är min åsikt då, lär väl skilja sig från person te person...)

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back