Dagens "humor"program...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1109011.ab

okej att det är lite löjligt att killen att stämma henne p.g.a det där, likaväl som jag anser det vara lite löjligt att kvinnor att gråta över att dom bjuds på gratis penis-tittande...

men vad är det med dagens "humor". jag är så jävla trött på den, det enda roliga på TV är ju GAMLA icke svenska program, t.ex. Fraiser, Vänner, Scrubs, Spin City m.m.
svenska "nu ska jag skrämma skiten eller göra situationen jävligt pinsam"-skit är ju så jävla uttjatad, och det var dessutom redan jävligt tråkigt första gången man såg det för 1200 år sedan... och att alla jävla kanaler ska ständigt ska göra nya försök på dessa svenska usla jävla "komiker". det värsta är när SVT gör det, för då är det statliga pengar som betalar skiten (då man är extra glad att man inte betalar för världens två dyraste kanaler).

åhh va trött jag är på skiten.
god jul föresten... :rolleyes:

*edit*

hur är de människors liv som gillar dessa 50% kränkande 50% pinsamma skämtförsök inslag?
kön? fas i livet? ålder? utbildning? jobb? politiska åsikter?

(sen är ju statlig radio's humor ungefär lika usel, där kan jag däremot få en liten glad känsla av att skiten kanske varit lite rolig att spela in, men att lyssna på som utomstående är ju sämre än Julmust med smak av Julnougat...)

Last edited:
Svensk humor är lika bra som svensk film, skitdålig mao. Jag skämdes när jag råkade se parlamentet förra veckan där det var en ful liten snorunge som trodde han var rolig. Han var lika tråkig som de andra.
Det är bara ytterligare ett bevis på att merparten av svenskarna har dålig smak.

haha, frågan är vad Arn kommer innebär, ett litet lyft eller sista spiken i den svenska brutalt nerbajsade "TV och radio"-kistan?...

(hur får dessa "komiker"/människor lön för deras "arbete"? alltså va fan, kan man inte vara rolig utan att kränka eller skämma ut någon, ofta oskyldig utomstående människa, då kan man ju för fan inte humor.)

Utan att ens ha sett ARN så kan jag garantera att det är sån fruktansvärd jävla smörja att alla medverkande borde utsättas för spöstraff för att slutligen stenas!

Problemet är att det är kvinnor som producerat det. Om det är att vi män inte förstår det roliga i det eller om det bara är uselt överlåter jag till dom lärda.

P3 humorprogram som cirkus Kiev är ju ett exempel på kvinnligt producerat program av SR. Man vet att man lyssnar på det när det sprutar ut kokande blod ur öronen. Jag hatar dom mer än hitler men jag tror jag har nån fetish som gör att jag måste lyssna på hela programmet och bli irriterad.

Iof så finns det inga alternativ vid den tiden då P4 sänder sport i en halvtimma och sedan barnradion. Vem bryr sig om nåt av det? Sånt kan dom överlåta till kommersiell radio som ändå ingen lyssnar på.

Jag gillar hennes "Det var absolut inget erotiskt över det...".

Det är väl ungefär som att säga till nån man just slagit in tänderna på "det var inte aggresivt menat". Ja menar det skiter väl mottagaren i?

Nog för att man begriper att karln ifråga anmälde henne av ren princip, det skulle jag fan oxå ha gjort, ska det vara brottsligt att visa en kroppsdel så ska det fanimej vara lika för alla.

Och ni som klankar ner på svensk film och humor, det finns ju massor med bra grejer som vi gjort. Jönsson-ligan var ju kult på sin tid, Svullo, Tommy Bohlin, Killing-gänget, Lasse Åbergs filmer, Åsa-Nisse var oxå kult på sin tid, Kjell Bergkvist är ju guld, Nils Poppe var ju oxå en klassiker, Björn Skifs, Beck-filmerna har ju en del humor i sig, det mesta med Gösta Ekman var ju ganska bra, smaken är ju som :arsele ...men visst det finns ju en hel del skit oxå.

Det där är ju en gammal artikel och dommen har redan fallit. Hon fick böta ett par tusen.. Ser inget märkligt med det egentligen. Alla ska vara lika inför lagen och förargelseväckande beteende är förargelseväckande även om det står nån djävel en bit bort med kamera och skyller på att det ska vara TV.

Problemet är att det är kvinnor som producerat det. Om det är att vi män inte förstår det roliga i det eller om det bara är uselt överlåter jag till dom lärda.

P3 humorprogram som cirkus Kiev är ju ett exempel på kvinnligt producerat program av SR. Man vet att man lyssnar på det när det sprutar ut kokande blod ur öronen. Jag hatar dom mer än hitler men jag tror jag har nån fetish som gör att jag måste lyssna på hela programmet och bli irriterad.

Iof så finns det inga alternativ vid den tiden då P4 sänder sport i en halvtimma och sedan barnradion. Vem bryr sig om nåt av det? Sånt kan dom överlåta till kommersiell radio som ändå ingen lyssnar på.

Jag gillar humorn i Cirkus Kiev. Känns inte alls kvinnoproducerat tycker jag.
Däremot var de tjejerna Klara och Mia, eller vad de nu heter, rätt tjatiga på helgerna. Klart fall av tjejhumor.
Problemet är väl att du lyssnar på det. Kan rekommedera dig att göra något annat de två timmarna.
Jag tycker inte om pang prego, får samma symptom som du beskriver. Löste det med att lyssna på CD eller bara göra något annat istället.

Bra är ju att MNK börjar nu ugen efter nyår. Klarrt å bätarrt!

http://sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/index.asp?ProgramID=2399

Måste säga att Grotesco är riktigt djävla bra stundtals
[YOUTUBE-ID]Y05loouqsAY[/YOUTUBE-ID]

var många år sedan jag gav upp statlig radio alltså, ungefär när Rally slutade, efter det kändes det som om all humor från radio var en vanlig tråkig konversation mellan två individer där man lagt på "roliga" dialekter eller talproblem... zZzZzZzZz....

jens__E: hehe, du är nog långt ifrån ensam att undra vem fan den där personen är

var många år sedan jag gav upp statlig radio alltså, ungefär när Rally slutade, efter det kändes det som om all humor från radio var en vanlig tråkig konversation mellan två individer där man lagt på "roliga" dialekter eller talproblem... zZzZzZzZz....

jens__E: hehe, du är nog långt ifrån ensam att undra vem fan den där personen är

Saknar Ernst-Lucidor von Schinkel.
Är lite äldre.

Saknar Ernst-Lucidor von Schinkel.
Är lite äldre.

Ja, Erik Blix gjorde ju riktigt roliga sketcher i Riskradion.

...jag kanske kan få låna lite analfixering så vi kan laga punkteringen på din menstruationscykel...

Om du nu kommer ihåg den sketchen?!

Måste säga att Grotesco är riktigt djävla bra stundtals
[YOUTUBE-ID]Y05loouqsAY[/YOUTUBE-ID]

Det finnsd tydligen inga gränser för vad hederliga, svenska, kristna ska behöva stå ut med.
Jag skulle vilja se SVT sända det där men från en moské, eller visst ja, kvinnor får inte komma in i Allahs fina hydda så det hade inte blivit lika kul.

Jävla liberaler. :machinegu

Back