Dagens fundering

Varför tror TS att det är användarna som köpt eller ens valt telefonerna? Där jag håller hus just nu är det iphone med skal eller htc med skal som levereras till våra användare. Skalet kan inte väljas bort.

Jag grundar det på att alla personerna i min vänkrets som köpt en sån här telefon har köpt till ett skal. Vaffan.
Det är ju som att köpa en bil utan kaross. Eller en nakenhoj :)

ag grundar det på att alla personerna i min vänkrets som köpt en sån här telefon har köpt till ett skal. Vaffan.
Det är ju som att köpa en bil utan kaross. Eller en nakenhoj

eller en kamin, men man får köpa till ved!!
Eller ett nytt kök, men fan micron ingick inte!!! AHHH
Eller nya grogg-glas, men groggen fick jag köpa på booolaget!!
Eller en bil utan gps
eller en upplevelse på greatdays, men vart fan var lunchen?!
asså vafan

eller en kamin, men man får köpa till ved!!
Eller ett nytt kök, men fan micron ingick inte!!! AHHH
Eller en bil utan gps
eller en upplevelse på greatdays, men vart fan var lunchen?!
asså vafan

Nej. Man köper en slimmad telefon. Som är så slimmad att man måste komplettera med ett fult och otympligt skal.
Dina jämförelser ovan haltar. Låt mig gissa, du har en sån här telefon?

Med skal, eftersom du är rädd att den går sönder annars?

Nej, man försöker vara "ball" genom att ha en "ball" telefon men är en slarver och kan inte ha fina saker utan att ha sönder dem.

Det kan ju vara en anledning förståss. Märkligt bara att alla ägare av just detta fabrikat verkar vara extra slarviga :)

Edit: Dessutom upphör luren att vara ball/liten/snygg i samma ögonblick man knölar ned den i ett sånt här "skal"

Det kan ju vara en anledning förståss. Märkligt bara att alla ägare av just detta fabrikat verkar vara extra slarviga :)

Edit: Dessutom upphör luren att vara ball/liten/snygg i samma ögonblick man knölar ned den i ett sånt här "skal"

Vet flera som använder det för att de har det (skalet/skyddet alltså) men skulle gärna köra utan... när man då frågar varför de inte gör det rycker de bara på axlarna.
Själv testade jag en dag med skal på men det blev helfel så jag kör utan... det var när iPhone4 kom och det var sånt rabalber kring mottagning och grip-of-death.

Nej. Man köper en slimmad telefon. Som är så slimmad att man måste komplettera med ett fult och otympligt skal.

Med skal, eftersom du är rädd att den går sönder anna

ja fast det har jag ju redan nämnt i denna tråd.
Som tidigare nämnt så har jag ett skal till den, men då kan jag bära den när jag jobbar utan att känna mig lika nojjig. Dessutom så skiter jag fullständigt i hur min telefon ser ut.

Men erkänn att det är sjukt hur Android Vs Iphone debatten tagit fart, hur ofta hör man inte att den ena eller den andra är sååå mycket bättre. Herregud, det är en jäkla telefon.

Med skal, eftersom du är rädd att den går sönder annars?

Jag har skal på min Galaxy s2, för att den inte ska gå sönder, och nej, jag köpte den inte för designen. jag ville ha prestandan och den storleken på skärm.

Visste inte att huvuddelen av SH:s medlemmar extraknäckte som Bear Grylls.

Där ser man.

Vet flera som använder det för att de har det (skalet/skyddet alltså) men skulle gärna köra utan... när man då frågar varför de inte gör det rycker de bara på axlarna.
Själv testade jag en dag med skal på men det blev helfel så jag kör utan....

Åfan. Är du en sån som kör utan. Låter risky :rofl
Iofs inget kul om det blir "helfel".

Som tidigare nämnt så har jag ett skal till den, men då kan jag bära den när jag jobbar utan att känna mig lika nojjig. Dessutom så skiter jag fullständigt i hur min telefon ser ut.

Men erkänn att det är sjukt hur Android Vs Iphone debatten tagit fart, hur ofta hör man inte att den ena eller den andra är sååå mycket bättre. Herregud, det är en jäkla telefon.

Det här var faktiskt inte meningen att bli en android/ifån diskussion. Finns ju även androidfolk som har skal på sina lurar, men andelen är mycket mindre, så det måste vara nåt speciellt med ifån.

Båda typerna är lika bra och alla har ju sina preferenser, men av någon anledning är det mest ifånanhängare som måste ha skal till sina lurar, vilket jag tycker är lite...... puckat.

Ok om man som du riskerar att pajja den i jobbet, men merparten pajjar sin lur med ett tjockt fult skal av nån anledning som jag inte begriper.

Att köpa en iPhone och sedan köpa ett skyddande skal till den är som att köpa ett grogglas och sedan köpa en fleecefilt för att skydda det med.

Dessutom kan man ju fundera lite över det där med att man först köper en iFåne för 7000kr och sedan köper ett skal för 99kr på Rusta för att skydda den med...

Visste inte att huvuddelen av SH:s medlemmar extraknäckte som Bear Grylls.
Nej. Det behövs inte för att döda en modern telefon. En promenad till kiosken kan gott och väl räcka.

Eftersom man inte får använda sin iPhone när det är under 0 grader eller över 35 grader om man vill att garantin ska fortsätta gälla kanske de borde införa en punkt i villkoren som helt enkelt säger att den över huvud taget inte får användas utomhus?

Nu när vi här i landet inte har någon egentlig religion att mästra andra med så måste vi ju hitta på något annat lika dumt att hålla på och mästra varandra med. Telefoner har ju alla.

Åfan. Är du en sån som kör utan. Låter risky :rofl
Iofs inget kul om det blir "helfel".

Helfel = Spräckt display (inte lyckats med det på någon telefon någonsin) men då är det bara köpa ny på ebay och skruva dit.
Blir det så helfel att det inte går att laga så är det ju bara köpa ny... finns ju de som lever på att göra nya telefoner liksom. ;)

Annars... nja, jag trivs med den fina design den har som den är. :)

Det här var faktiskt inte meningen att bli en android/ifån diskussion. Finns ju även androidfolk som har skal på sina lurar, men andelen är mycket mindre, så det måste vara nåt speciellt med ifån.

Båda typerna är lika bra och alla har ju sina preferenser, men av någon anledning är det mest ifånanhängare som måste ha skal till sina lurar, vilket jag tycker är lite...... puckat.

Ok om man som du riskerar att pajja den i jobbet, men merparten pajjar sin lur med ett tjockt fult skal av nån anledning som jag inte begriper.

Nu vet jag inte helt säkert men tillbehörsmarknaden för iPhone är vad jag märkt klart större och det är nog för att det finns så många telefoner med samma designfaktor jämfört med t.ex. Android där lurarna inte har samma utformning.

Nej. Det behövs inte för att döda en modern telefon. En promenad till kiosken kan gott och väl räcka.

Eftersom man inte får använda sin iPhone när det är under 0 grader eller över 35 grader om man vill att garantin ska fortsätta gälla kanske de borde införa en punkt i villkoren som helt enkelt säger att den över huvud taget inte får användas utomhus?

Funkar utmärkt att använda luren i -20 på Åreskutan kan jag säga... både prata, ta kort samt lyssna på musik under skidåkningen.

De funkar säkert bra i minusgrader .Men det som är så dumt är att som tillverkare gå ut med att man inte får använda den under 0 grader

De funkar säkert bra i minusgrader .Men det som är så dumt är att som tillverkare gå ut med att man inte får använda den under 0 grader

Det är för att deras underleverantörer och satt tröskelvärden på vissa komponenter.
Detta gäller som sagt även andra tillverkare av smartphones...

Jag tror du missade mitt skämt här?

Helfel = Spräckt display (inte lyckats med det på någon telefon någonsin) men då är det bara köpa ny på ebay och skruva dit.
Blir det så helfel att det inte går att laga så är det ju bara köpa ny... finns ju de som lever på att göra nya telefoner liksom. ;)

Annars... nja, jag trivs med den fina design den har som den är. :)

Fast det känns ju verkligen som ett icke-problem. Min förra 3GS fungerade lika utmärkt i 32 minusgrader som i 40 plusgrader - men visst, det kan ju vara bra att ha koll på att klausulen finns i villkoren när man anmäler ett garantiärende. Dock tror jag inte att hårdvaran i praktiken har några problem med värmen eller kylan utan att Apple bara vill gardera sig.

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats