Dagens fundering

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vissa telefoner (ett fabrikat i synnerhet) är så designade att de inte funkar som de skall.
Reagerade på detta idag på väg till jobbet. SAMTLIGA exemplar av denna telefonen jag såg var försedda med ett epa skal/skydd.

Vad är poängen med att köpa en sån här lur och betala EXTRA för att den är snygg, när man sedan ÄNDÅ måste betala ännu mer för ett skal som skall skydda luren och som samtidigt förfular den och gör den mycket större?

Då har man ju missat hela grejjen. Eller?

Jag tycker det är puckat hursomhelst.

Det är ju lite som med din tjocka motorcykel, tänk om du tappar den.

Jo men jag tyckte det var logiskt att mobilen skulle fungera vid kyla.Men det var det tydligen inte

Min funkar vid kyla, har faktist aldrig haft en mobil som krånglat vid kyla.

Tom. dränkt dom utan problem.

0 grader tydligen.Kopierat text.Saxat från MacFeber

(Går den sönder sä gäller ingen garanti
Det här är nog bland de sjukaste jag har hört vad gäller Apple och iPhone. Tydligen har en norsk kvinnas iPhone exploderat efter att som DI skriver "blivit utsatt för nordisk kyla".

Självklart så gick hon tillbaka med telefonen för att få en ny på garantin men då visade det sig någon riktigt illa. I Apples garantivillkor står det nämligen att iPhone inte ska användas ute om det är minusgrader eller över 35 grader varmt. Då hon hade haft telefonen utomhus när det var under 0 grader så täckte garantin inte skadan.

Det är till och med så att då iPhone enligt all finstil inte ska användas ute under 0 grader så täcker varken garanti eller försäkring om det händer något.

Det är just det som fått mig att dra på ett "smart"fån köp.

Det känns ju lite opraktiskt att köpa telifån om man ändå måste använda sin gamla i tid otid när "smart"fånen inte tål lite tuffare tag eller väder.

Det är ju lite som med din tjocka motorcykel, tänk om du tappar den.

Hurdå? Den är tjock från början. Jag har inte köpt till saker som gör den ÄNNU tjockare!

Att köpa en ifån och sen ett skal är som att köpa en S1000RR och sen kraschbågar och stödhjul.
Det är väl ingen trafikskolehoj?

Det är just det som fått mig att dra på ett "smart"fån köp.

Det känns ju lite opraktiskt att köpa telifån om man ändå måste använda sin gamla i tid otid när "smart"fånen inte tål lite tuffare tag eller väder.

Hade samma åsikt tills Xperia active släpptes. Jag köpte den samma dag. Stöt och vattenskyddad.

Hade samma åsikt tills Xperia active släpptes. Jag köpte den samma dag. Stöt och vattenskyddad.

Hur funkar den för dig? Min flimrar skärmen på och högtalaren låter illa som fan.. Skulle kanske inte lagt den i ett ölglas, men hey den ska ju tåla det!

Hur funkar den för dig? Min flimrar skärmen på och högtalaren låter illa som fan.. Skulle kanske inte lagt den i ett ölglas, men hey den ska ju tåla det!

Min fungerar väl.

Man får dock se till att den är ihopsatt ordentligt för att behålla vattentätheten innan man ger sig på ölglastrick.

Det enda jag använder min smartphone till är att göra enklare banköverföringar. Själva telefondelen, alltså att ringa och ta emot samtal, är helt värdelös. Dåligt ljud och dålig täckning. >:( Saknar mina gamla trotjänare! Jag hade gärna köpt en vanlig mobiltelefon igen. Vet bara inte vart man får tag på någorlunda uppdaterade versioner längre. :'(

0 grader tydligen.Kopierat text.Saxat från MacFeber

(Går den sönder sä gäller ingen garanti
Det här är nog bland de sjukaste jag har hört vad gäller Apple och iPhone. Tydligen har en norsk kvinnas iPhone exploderat efter att som DI skriver "blivit utsatt för nordisk kyla".

Självklart så gick hon tillbaka med telefonen för att få en ny på garantin men då visade det sig någon riktigt illa. I Apples garantivillkor står det nämligen att iPhone inte ska användas ute om det är minusgrader eller över 35 grader varmt. Då hon hade haft telefonen utomhus när det var under 0 grader så täckte garantin inte skadan.

Det är till och med så att då iPhone enligt all finstil inte ska användas ute under 0 grader så täcker varken garanti eller försäkring om det händer något.

Stämmer i Sverige.
Men flyttar du till Finland så MÅSTE leverantörer ha garranti i Finskt vinterklimat.
Apple åkt dit i rätten på det i Finland, spelade ingen roll vad de hade skrivit i sina avtal, det var bara att pynta.
Fan om Sverige hade lite mer av Finsk jävlar-anama då det gäller sånna saker

Last edited:
Stämmer i Sverige.
Men flyttar du till Finland så MÅSTE leverantörer ha garranti i Finskt vinterklimat.
Apple åkt dit i rätten på det i Finland, spelade ingen roll vad de hade skrivit i sina avtal, det var bara att pynta.
Fan om Sverige hade lite mer av Finsk jävlar-anama då det gäller sånna saker

Och detta gäller inte heller bara Apple utan de flesta smartphones.

Men för att svara på TS fråga, nej, alla sätter inte dessa skräpskydd på luren utan vi är många som faktiskt använder de så som de kom i lådan... alltid gjort och kommer nog alltid göra.

Varför tror TS att det är användarna som köpt eller ens valt telefonerna? Där jag håller hus just nu är det iphone med skal eller htc med skal som levereras till våra användare. Skalet kan inte väljas bort.

Jag tappade den från hojjen så kazmur fick laga den. Nu har jag ett gummiskydd så den ligger skitbra i handen och glider inte ur fickan, Fattaruuu de!!!? Åsså kanske den skyddar

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026