Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ja, och i tyskland finns det ju vägar där man kan köra fort och addera många mil i timmen :ROFLMAO:
Det har du rätt i även om jag själv föredrar vägar där det inte blir så många mil i timmen.
Ett enkelt sätt addera mil är annars installera en Speedohealer och ställa den lite fel. Enda gången jag haft Busan i flera minuter i området 280 till 300km/h på hastighetsmätaren var här i Majorna Göteborg när Speedohealern var nyinstallerad och jag fått Speedohealer inställningen ca 10 ggr fel.
 
Last edited:
Eller ta MC-semester med den efter ny olja, kylarvätska, bromsvätskor och så klart nya däck ! Så den passerar 600 mil innan importen till Sverige. För 27500 kr borde man kunna göra en rejäl rundresa.
Eller ?
där är inga skyltar på den, så du kommer nock inte så läng+ efter en runda på si så där 400 mil är den inte unik längre men bara ett vanligt gs 1000 böjsänke
 
där är inga skyltar på den, så du kommer nock inte så läng+ efter en runda på si så där 400 mil är den inte unik längre men bara ett vanligt gs 1000 böjsänke
Första steget blir väl då att inregistrera och försäkra den där den står. Vilket väl var Danmark ?
 
Last edited:
Första steget blir väl då att inregistrera och försäkra den där den står. Vilket väl var Danmark ?
då behöver du en bulvan som kan äga den i danmark.
+ det bara ett litet problem, dom har samma regler ang mil o så vid import
nu börjar det bli krångligt, är det värt det ? då det nock enklare bara pröjsa va det koster att ta den till sverige
 
Väghållningen med 24 flaskor öl längst bak lär vara... spännande.
”Fordonets serviceprogram har följts. Service har utförts på fordonet enligt fabrikens riktlinjer.”
…vågar vi undra vilka riktlinjer som gäller på en sådan hoj? 🤔
 
då behöver du en bulvan som kan äga den i danmark.
+ det bara ett litet problem, dom har samma regler ang mil o så vid import
nu börjar det bli krångligt, är det värt det ? då det nock enklare bara pröjsa va det koster att ta den till sverige
Det måste väl för en EU medborgare vara möjligt köpa en bil / Mc var som helst i EU, försäkra fordonet och sedan köra med fordonet ?
 
Det måste väl för en EU medborgare vara möjligt köpa en bil / Mc var som helst i EU, försäkra fordonet och sedan köra med fordonet ?
Ja det är helt ok, har gjort så med flera fordon i Tyskland. Kan ju ha underlättat att jag hade en tysk adress i o f s.
Men i princip ska det gå.
 
Det måste väl för en EU medborgare vara möjligt köpa en bil / Mc var som helst i EU, försäkra fordonet och sedan köra med fordonet ?

Ja, om du registrerar den i hemlandet. Och kör hem den för besiktning osv…

Spanien har särskilda regler, där går det för en svensk att äga och köra ett spanskregistrerat fordon.


Kör snyggt!
 
I tyskland kan man köpa en exportförsäkring ihop med exportskyltar för att köra hem hojen. Tror den gäller en vecka.
 
Jag har väldigt svårt att förstå - men jag är ju dum i huvudet - varför ägande överhuvudtaget behöver vara bundet till en nationsstat.
 
View attachment 529961

Här kommer en till lågmilad Suzuki, (177 mil) den här är dock redan registrerad i Sverige.


Det enda han glömt i annonsen var väl det häftiga smeknamnet "The Widowmaker" som kanske förklarar varför tidigare ägare tappat intresset efter någon incident !
 
Vill man absolut ha en "ny" gammal hoj så ring till generalagenterna och fråga.
Enl transportstyrelsen så ska det finnas en del regnummer uttagna på hojar som aldrig kom i trafik.
Men det kan visst bli dyrt ändå av någon anledning jag glömt.
 
Det enda han glömt i annonsen var väl det häftiga smeknamnet "The Widowmaker" som kanske förklarar varför tidigare ägare tappat intresset efter någon incident !
Ja men hallå 👋 4 ägare och 177mil så jävla illa är den inte 🤣😂framställs som r1:an 98-99 som också var livlig av en annan anledning 😍
 
Last edited:
Är den lika slapp i ramen som de gamla kawa 3piporna?
Problemet lär vara en bakstöt dämpare av rotationstyp som till råga på allt värms upp av motorn.
Det vill säga dämpningen försvinner ibland helt och då kan det bli mer än spännande.
Jag har kört en Kawa 500 3-pip och den var helt OK. Bara 60 hp om jag minns rätt.
Eller var det för jag var försiktig ? Fick låna den "om jag fick igång den". Och det fick jag.
Gick direkt på pickupspolen innanför en kåpa. Mycket riktigt hade spolen lossnat bara skruva fast.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top