Dagens Blocket! (mc-relaterat)

180, ja, men hur är det med hojen? :D
Skämt åsido - samma designer som 916. Hade själv en 916 och provsatt kompisens F4 750 - upplevde den som ännu mer kompakt.
916 funkade förvisso för mig (190 lång - drar 36" benlängd) under ett par år, men sedan började knäna låsa sig efter ganska korta turer

Skämt åsido - samma designer som 916. Hade själv en 916 och provsatt kompisens F4 750 - upplevde den som ännu mer kompakt.
916 funkade förvisso för mig (190 lång - drar 36" benlängd) under ett par år, men sedan började knäna låsa sig efter ganska korta turer
Ok, har testat en 996, men tyckte den var för liten för mig som är 187.

Nåjo. Själv hade jag inte definierat RSV som stor och rymlig heller iofs.
Chris Eades - 44teeth har ju talat lyriskt i många år över F4'an från någon gammal bbb, och han är väl hyfsat lång.

Men jag har aldrig provat en själv.

Och det är väl det som är grejen, förartriangel och vad som är acceptabelt är ytterst personligt, 180cm är inte speciellt långt heller, så det enda raka är väl att prova?

Som personligt exempel, GSX-R brukar kallas lite rymligare och mer vägorienterade än sina konkurrenter, men någonting i ergonomin kommer inte överens med mina höfter. Sitter mycket bättre på R1/R6 trots att de är kända för att vara"trånga". Personligt med andra ord.

Nåjo. Själv hade jag inte definierat RSV som stor och rymlig heller iofs.
Chris Eades - 44teeth har ju talat lyriskt i många år över F4'an från någon gammal bbb, och han är väl hyfsat lång.

Men jag har aldrig provat en själv.

Och det är väl det som är grejen, förartriangel och vad som är acceptabelt är ytterst personligt, 180cm är inte speciellt långt heller, så det enda raka är väl att prova?

Som personligt exempel, GSX-R brukar kallas lite rymligare och mer vägorienterade än sina konkurrenter, men någonting i ergonomin kommer inte överens med mina höfter. Sitter mycket bättre på R1/R6 trots att de är kända för att vara"trånga". Personligt med andra ord.
Jag har haft en K2:a, den hade lång reach men kort avstånd mellan sadel och fotpinnar, som dom flesta japanska hojar.
Tvärtemot tex en RSV4:a som är kort, men väldigt gott om benutrymme.
Millen jag har nu ligger nånstans mittemellan, inga problem att köra en heldag på den.

Anti spisladd?
Ja alla vet ju att ladd drar man från locket på skitholken, inte från spisen, då kan man ju bränna näsan

Bara i Göteborg som det ingår motorbåtar i XT-paketet 😃

View attachment 519938

Även sid-abs ingår!

(Är det på stödhjulen?)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Anti spisladd?
Ja alla vet ju att ladd drar man från locket på skitholken, inte från spisen, då kan man ju bränna näsan

Killen har haft fantastisk hjälp av sitt stavningsprogram.

Men, Motorboatin' är en populär företeelse i Göteborg!

Ja...ombyggd är den i alla fall....

View attachment 519967

Och i tipsen nedanför är det en rumphuggen till..

Måtte den trenden dö.

och värre blir det...

...men han vet inte ens vad han har byggt på.

Hojen är en 650 SLR, inte "Srl".
Killen har lagt "många timmar bakom sig" och begär 30 papp - vilket råkar vara ungefär vad en vettig SLR ligger på i goda tider.

Men, en orörd SLR har en prisprognos som är i stigande.

Snubbens "Srl"? Not so much.

...men han vet inte ens vad han har byggt på.

Hojen är en 650 SLR, inte "Srl".
Killen har lagt "många timmar bakom sig" och begär 30 papp - vilket råkar vara ungefär vad en vettig SLR ligger på i goda tider.

Men, en orörd SLR har en prisprognos som är i stigande.

Snubbens "Srl"? Not so much.
Specialbyggd av ett litet italienskt företag? Società a responsabilità limitata

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion