Dagens Blocket! (mc-relaterat)

” Den korta versionen:
Mappad och bänkad på etanol. Kan köras på allt från E85-E109RR. Spridare och programvara bytt för att möjliggöra detta. Original medföljer för att återställa till bensin. Körd på etanol nu på vår, sommar, höst och vinter sen 2-3 år tillbaka.

Den något längre versionen:
Den är alltså mappad och bänkad på E109RR (30’000kr) och kittad med katalysatorsystem (25’000kr) för att komma ner på nära noll i utsläpp (uppmätt) och för att komma bort från fossila bränslen. Bränslet den är optimerad för är E109RR. E109RR framställs kravekologiskt från avfall i Sverige.
Det går också jättebra att tanka E85 på vilken mack som helst så långfärder är inga som helst bekymmer.
Den är också nästintill helt veganiserad då inget läder förekommer på den längre (utbytt).
Den fick över 10hästar till bara av att byta bränsle.
Testad och körd på vintern med dubbdäcken, går hur fint som helst.
Om en kör på E85 från mack blir det ungefär samma bränsleekonomi som att köra på bensin.”

Varför tänker jag ?

Nära noll i utsläpp? Han är kort sagt dum i huvudet om han tror den slutat släppa ut koldioxid.

Jag vill ha jävligt mycket rabatt om jag ska köpa nåt som en idiot har mixtrat med.

Enda träffen jag får på E109RR är denna..?

Och denna mening inger ju inte mera förtroende... "E109R innehåller en Bor-baserad smörjande formula från Triboron "
Mirakelmedlet som fungerar mot allt.

Last edited:
Att hojen numera är ”veganiserad” säger ju lite också😂 Vad finns det ens för äkta skinn från början.

Nära noll i utsläpp? Han är kort sagt dum i huvudet om han tror den slutat släppa ut koldioxid.

Jag vill ha jävligt mycket rabatt om jag ska köpa nåt som en idiot har mixtrat med.

Men! Killen har dubbdäck till Harleyn!!
Det måste räknas som något.

Att hojen numera är ”veganiserad” säger ju lite också😂 Vad finns det ens för äkta skinn från början.

Ja, jag har inte nåt direkt emot en etanolkonvertering om det utförts rätt men någon som resonerar som den här tomten ser jag som en stor riskfaktor.

Karaktären känns lite som med pappan åt en kompis till mig när jag var i övre tonåren, du hade lillsyrran en GP125 ifall jag minns rätt och pappan tyckte den lät för illa så han proppade ljuddämparen med isolering.
Och tystare blev den ju, och ännu tystare blev den när den skar pga för mycket motstånd.

Ja, jag har inte nåt direkt emot en etanolkonvertering om det utförts rätt men någon som resonerar som den här tomten ser jag som en stor riskfaktor.

Vad han har gjort är att han "befriat" sin hoj från ett "fossilberoende" som vi enligt Vattenfalls reklam "fastnat i" och istället gjort maskinen beroende av alkohol.

Och, som vi alla vet: blandningen måste fetas så mycket att man lätt kan tala om missbruk. Alkoholmissbruk.

Något att yvas över?

Lämpligt vinterprojekt för någon som har mycket tid och pengar för att rädda en ZX750L 1993 som gått 8100mil och stått still i 10år... Någorlunda klassisk ZXR även om den inte är grön.

Bifogat

• Screenshot_20250815-091707_Facebook.jpg
    Screenshot_20250815-091707_Facebook.jpg
    247.4 KB · Visningar: 30
  • Screenshot_20250815-091647_Facebook.jpg
    Screenshot_20250815-091647_Facebook.jpg
    212.3 KB · Visningar: 35

Jag tror helt ärligt att någon "prankat" ägaren i fråga.
Han fyller jämna år, eller dylikt.
Ingen kan skriva en sådan annons och vara seriös!
Byta ut lädret - jo, tjena....

Jag reagerar också på att han skriver "komma ner på nära noll i utsläpp" men "komma bort från fossila bränslen" har han ju lyckats med iaf. Han menar förhoppningsvis, som med HVO100, att det självklart släpps ut koldioxid men att eftersom biomaterial förbränns så sker det inom ett förnybart kretslopp. Det är ju en relevant skillnad mot att släppa ut fossil koldioxid som ökar halten i atmosfären.

Jag tror helt ärligt att någon "prankat" ägaren i fråga.
Han fyller jämna år, eller dylikt.
Ingen kan skriva en sådan annons och vara seriös!
Byta ut lädret - jo, tjena....
Säg inte det, vissa är tyvärr på nivån att de riskerar att bli bedragna av en gurka.

Det lutar åt att du har rätt…och att jag gick på det.
Nja, inte jämna år, 37. Äger en Nissan Leaf också - känns som lite "obalanserat" fordonsinnehav. Kanske en hipster med keps o pipskägg som trodde det var ballt att äga en vegansk H-D???

Lämpligt vinterprojekt för någon som har mycket tid och pengar för att rädda en ZX750L 1993 som gått 8100mil och stått still i 10år... Någorlunda klassisk ZXR även om den inte är grön.
Undrar jag vad den där plasten kan tänkas kosta som saknas.
Helgerån att köpa ett kinakit eller rimligt med tanke på att den ändå är 8000 mil gammal?

Förgasarenovering tar en kväll.
Gummin och bromsar en till.
Generell uppsmörjning kanske två.

Sen är det ju bara problemlösning kvar, för något lär ju vara knepigt efter tio år.

Säg 7000+däck och sen är man igång?

Undrar jag vad den där plasten kan tänkas kosta som saknas.
Helgerån att köpa ett kinakit eller rimligt med tanke på att den ändå är 8000 mil gammal?

Förgasarenovering tar en kväll.
Gummin och bromsar en till.
Generell uppsmörjning kanske två.

Sen är det ju bara problemlösning kvar, för något lär ju vara knepigt efter tio år.

Säg 7000+däck och sen är man igång?
Plast från Kina är en riktig chansning, de brukar väl kosta runt en 4-5k och en passform som en gott och blandatpåse. 8100mil med okänd historik och stillastående i 10 år kan gömma spännande överraskningar i motorn.

Men det låter ju som att du är redo för ett projekt, så löp och köp och skapa en vintertråd :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph