Two stroke man
Gudomlig sporthojare
![]()
Harley Nightrain *UNIK*Miljöfordon* säljes i Östersund | Blocket
120000 kr - Custom - Östersund - *UNIK*Miljöfordon* Harley-Davidson Nightrain 2006 FXSTBI Min drömhoj som jag av olika anledningar nu säljer då den inte ko...www.blocket.se
” Den korta versionen:
Mappad och bänkad på etanol. Kan köras på allt från E85-E109RR. Spridare och programvara bytt för att möjliggöra detta. Original medföljer för att återställa till bensin. Körd på etanol nu på vår, sommar, höst och vinter sen 2-3 år tillbaka.
Den något längre versionen:
Den är alltså mappad och bänkad på E109RR (30’000kr) och kittad med katalysatorsystem (25’000kr) för att komma ner på nära noll i utsläpp (uppmätt) och för att komma bort från fossila bränslen. Bränslet den är optimerad för är E109RR. E109RR framställs kravekologiskt från avfall i Sverige.
Det går också jättebra att tanka E85 på vilken mack som helst så långfärder är inga som helst bekymmer.
Den är också nästintill helt veganiserad då inget läder förekommer på den längre (utbytt).
Den fick över 10hästar till bara av att byta bränsle.
Testad och körd på vintern med dubbdäcken, går hur fint som helst.
Om en kör på E85 från mack blir det ungefär samma bränsleekonomi som att köra på bensin.”
Varför tänker jag ?
Nära noll i utsläpp? Han är kort sagt dum i huvudet om han tror den slutat släppa ut koldioxid.
Jag vill ha jävligt mycket rabatt om jag ska köpa nåt som en idiot har mixtrat med.