Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag kontrar med...
"Detta är alltså en -93 - SC28 med 16” framhjul, brant gaffelvinkel samt förgasare som gjorde den sjukt mycket rappare än -94 och framåt. Det var därför så många skrotade ur av dessa 2 årsmodeller".

https://www.blocket.se/annons/halland/honda_fireblade_sc28_93_/1402146125

Sen gillar jag ju iofs tanken att bygga nått mera liknande en klassisk 1992a
Undrar vad -94 och framåt hade istället för dessa otroligt rappa förgasare? 🤣

View attachment 518319

…kanske mer för Bikes and Babes tråden? 😎
Fast fylla på med text gör hon iaf.
😂ja samlarobjekt som den säljs som med kinakåpor 🤣ordbajseri på hög nivå sen fattar jag inte varför man tar kort på avslagen mätare så att inte milen visas 😴

Mitt intresse väckte hon iaf. Måste nästan kolla på ngn av Mercorna

09cc35c57426f672f4631709cff10f3c.jpg

Tammer köpte den.

Med vänlig hälsning,

09cc35c57426f672f4631709cff10f3c.jpg

Tammer köpte den.

Med vänlig hälsning,

Är en bild på säljaren du hittat, eller bara random brud på nätet?

Den stackars hojen ser ut att huka sig under strypgreppet den hamnat i, och jag tänker på tipset man brukar ge till nybörjare som har svårt att få rytm i körningen: "Håll inte så hårt i styret."

09cc35c57426f672f4631709cff10f3c (1).jpg

Det finns iinnggeett hos en SR 250 som motiverar det greppet, inte ens åttakantiga hjul.

Tvärtom lär just det järngreppet vara det enda som kan provocera fram ens något som kan liknas vid ett death wobble hos en SR 250 - och då handlar det om att den lilla stackaren håller på att svimma.

Den stackars hojen ser ut att huka sig under strypgreppet den hamnat i, och jag tänker på tipset man brukar ge till nybörjare som har svårt att få rytm i körningen: "Håll inte så hårt i styret."

View attachment 518326

Det finns iinnggeett hos en SR 250 som motiverar det greppet, inte ens åttakantiga hjul.

Tvärtom lär just det järngreppet vara det enda som kan provocera fram ens något som kan liknas vid ett death wobble hos en SR 250 - och då handlar det om att den lilla stackaren håller på att svimma.
Musslera vettu, man måste framhäva musslera:)

View attachment 518326

Ja jag var lite rolig där och gjorde med hjälp av AI en bild med säljaren på en SR250.

Det gick att ösa mer ur gruvan… :)

e11422d1f07226b90005517b8e611e47.jpg

Med vänlig hälsning,

Back