Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Visa mig en Harley som gått som dagligt pendlarjärn i 20 år och fortfarande fungerar…

Med vänlig hälsning,

Att "hålla värdet" är inte samma sak som att "hålla ihop" och fortfarande fungera efter obestämd tid och körsträcka.
Huruvida den ska användas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gång per sommar verkar inte ens ingå i diskussionen eller påståendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvärde och små japanska motorcyklar faller snabbt i värde har gällt i många decennier och kan nog förväntas gälla även i framtiden så Elmhult har fortfarande helt rätt utan att han behöver söka fram några anekdoter.

Att "hålla värdet" är inte samma sak som att "hålla ihop" och fortfarande fungera efter obestämd tid och körsträcka.
Huruvida den ska användas som pendlarmoppe eller glassmoppe en gång per sommar verkar inte ens ingå i diskussionen eller påståendet du citerar.

Att Harley har bra andrahandsvärde och små japanska motorcyklar faller snabbt i värde har gällt i många decennier och kan nog förväntas gälla även i framtiden så Elmhult har fortfarande helt rätt utan att han behöver söka fram några anekdoter.

Allt behöver väl inte vara aggressiv polemisering och/eller polarisering. :va

Jag tror att de flesta inser att scootrar osv är bruksfordon och köps för att användas mycket varje dag. Det är sannolikt därför små japanska motorcyklar faller i värde medan dyra putshojar som rullar 150 mil på 20 år har ett högre andrahandsvärde. En lågmilad CB350 Four har å andra sidan kanske inte förlorat mer procentuellt än en lika lågmilad Harley Sportster från samma år.

Därför blir det svårt att jämföra en patinerad brukskörd scooter efter tio år och kanske 6000 mil med en 400.000kr-hoj som kanske gått 600 mil på samma tid. Det är bara helt olika storheter.

Mina fem cent. Jag har gärna fel, det gör inget. :)

Med vänlig hälsning,

Faktum är att man finner svaret i annonsens första strof:

Beskrivning
Europas bästsäljande sportskoter har...

Kontinentaleuropeer har råd.

Dom har haft en annan ekonomisk utveckling än Sverige, och tycker att en scooter är ett billigt och effektivt andra- eller tredjefordon i familjen.
Så billigt att man kan kosta på sig lite lull-lull och specialspecial när en sådan modell erbjuds.
Svensken klickar hem en elspark från TEMU när lönen trillat in på kontot...

Faktum är att man finner svaret i annonsens första strof:

Kontinentaleuropeer har råd.

Dom har haft en annan ekonomisk utveckling än Sverige, och tycker att en scooter är ett billigt och effektivt andra- eller tredjefordon i familjen.
Så billigt att man kan kosta på sig lite lull-lull och specialspecial när en sådan modell erbjuds.
Svensken klickar hem en elspark från TEMU när lönen trillat in på kontot...
Dom sålde kanske bara fjorton. Definiera sportscooter. Och dom handlar väl med våra eu pengar när dom gått i pension vid 62. 🙄

Ointressant hoj när den kom, varför skulle någon vilja ha den idag när det finns tusentals andra modeller att välja på som erbjuder mer körglädje?
Ser dock något jag inte visste om modellen, den har en motor kopierad från Moto Guzzi 🤔

Café racer på denna tegelstensformade motor?
Tja, om man vill så, inte tilltalade för mig iaf

Vad ända in i blekfeta helvete?
"Det är det enda exemplaret i världen"
Tack och lov för det.
1000032505.png1000032504.png

Vad ända in i blekfeta helvete?
"Det är det enda exemplaret i världen"
Tack och lov för det.
View attachment 515874View attachment 515875
Lite synd att han inte är en av dom som har med alla "höga" kostnader i annonsen.
Mina ögon kan inte skåda en enda detalj som har tvingat honom att ta upp en sedel......

Lite synd att han inte är en av dom som har med alla "höga" kostnader i annonsen.
Mina ögon kan inte skåda en enda detalj som har tvingat honom att ta upp en sedel......
Wrinkle paint på sprayburk kostar en slant.............. :lol

Örkelljunga..Är det Bibelbältet?
"Läderdetaljerna har vissa kristna inslag"

"Människosonen måste bli förrådd och överlämnad i onda människors händer, och att de skulle korsfästa honom"

1748525170889.png

1748525185012.png

1748525193717.png

Örkelljunga..Är det Bibelbältet?
"Läderdetaljerna har vissa kristna inslag"

"Människosonen måste bli förrådd och överlämnad i onda människors händer, och att de skulle korsfästa honom"

View attachment 515876

View attachment 515877

View attachment 515878

Den har the kristet utseende!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...