Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ännu en som ska ta ner annonsen vid ett visst datum och egentligen är allt värt mer än vad jag begär... 🙄

View attachment 504888
View attachment 504889

Att han tar ner annonsen ett visst datum kan ju ha sina förklarliga skäl, kanske hyr in hojen i ett förråd dagen efter och hos någon som sedan fyller på med husvagnar. Eller kanske reser bort etc.

Fast Han Skriver Ju Ändå Rolig, Hällre Än Bra.

Han har knappt bekymmer 😉kan sitta i ett stängt rum och titta på hojen för såld för priset lär den inte bli vare sig ni eller till våren 🥳
Undrar vart han gömt motardfälgarna för hm:en såldes väl bara som motard 🤷‍♂️

HM såldes vanligtvis med både motard och endurohjul, ofta valde köparna bort endurohjulen som därefter såldes separat av handlaren. I några fall valde köparen att istället ta den med endurohjulen och lämna motardhjulen hos handlaren.

Jag har en som verkar ha sålts med bara endurohjulen och den har fått mycket stryk i skogen fast jag antar att motorn fått mindre stryk än om den istället hade gått som motard så det jämnar väl ut sig.

Rätt trevlig Suzuki, bara Sidewinder avgaset gör att det rycker i köptarmen, sen när man lämnat Norrköping så åker man vidare till Söderköping och hämtar upp de saknade förgasarna😂

Bifogat

• IMG_1010.png
    IMG_1010.png
    3.1 MB · Visningar: 71
  • IMG_1011.png
    IMG_1011.png
    2.7 MB · Visningar: 69
Rätt trevlig Suzuki, bara Sidewinder avgaset gör att det rycker i köptarmen, sen när man lämnat Norrköping så åker man vidare till Söderköping och hämtar upp de saknade förgasarna😂
Heh. Man har såklart en komplett renoverad förgasarbrygga som passar den där liggande bland bra ha grejorna i garaget. Men man har lovat sig själv att inte köpa fler motorcyklar just nu.

Och ungefär 0,1% verkar ha haft förståelse för elläran och kapitlet om "sluten krets", med tanke på alla avstannde projekt på Blocket....
Avstannat projekt. Det är väl definitionen på osäljbart? Hela motorn ligger i bitar i olika lådor. Alla grejer "ska vara där". "Funkade när jag plockade ner det". "Inser att jag inte har tid att fixa den". Etcetera. Helst ska det begäras nästan lika mycket som en fullt fungerande motsvarande. 😄

Avstannat projekt. Det är väl definitionen på osäljbart? Hela motorn ligger i bitar i olika lådor. Alla grejer "ska vara där". "Funkade när jag plockade ner det". "Inser att jag inte har tid att fixa den". Etcetera. Helst ska det begäras nästan lika mycket som en fullt fungerande motsvarande. 😄
Jag vet inte, jag köper gärna ett "avstannat projekt".
Men det behöver ju vara väldigt mycket billigare än en körbar hoj av samma/snarlik modell, och det är ju där det brukar falla.

Du glömde "förgasarjustering krävs" och "bara lite jobb kvar".

Man undrar väl snarare hur dom fått gå vidare till tredje klass utan att kunna läsa.

Kan man inte läsa i lågstadiet så kommer man ju inte kunna tillgodogöra sig någon utbildning i nästa klass heller.
Ja herrigued.
Men man märker det tyvärr i arbetslivet också, och det är knappast en generationsfråga, utan gäller även 50, 60 & 70-talister.
Om man gör en skriftlig beskrivning av en arbetsprocess, så finns det de som läser igenom och förstår direkt, men för en skrämmande stor andel så går det helt enkelt inte att konvertera information i text till ett utfört arbete.

När det blir uppåt en A4 i text storlek 16, så blir det helt enkelt för mycket att ta in.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!