Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Nyskick! Omlackad från röd till gul och i samband med det så kläddes väl dynan om i en diarrebrun nyans. Inte ens Tammer vill ha den.
Obegripligt att nån lägger ned tid, energi och pengar på en hoj som ingen vill ha. 535 Virago är nåt man kan köpa i originalutförande för kanske 10000kr som nåt att åka på till sommaren, om man saknar all självkritik och inte skäms för att bli uttittad. Men att kosta på så där...

Jag skulle faktiskt bli riktigt förvånad om det finns en enda potentiell köpare i Sverige till denna skapelse :va

View attachment 501968
Men hade det stått Yamaha på tanken (fast det är ju ingen tank egentligen) så hade den nog redan stått i ditt garage? :):)

De flesta som har åsikter om RGNT har aldrig kört någon. Men man ”vet” ändå att den är kass. Har jag rätt eller har jag rätt? :krama

Googla och finn att även griniga mc-journalister som provkört tycker att den är rätt ok. Förutom att fjädring/stötdämning baktill är lite oskön på gropiga vägar. Många kilo ofjädrad vikt (navmotorn) som skall dämpas.

Jag har själv kört RGNT några gånger och håller med. Lite okänslig i dämpningen, men för övrigt en skön och kul hoj. I sin kategori. Kan själv tänka mig att ha en, bortsett från listpriset från fabrik och det faktum att jag inte har något direkt behov av en elpendlare med coolt utseende.

Last edited:
Tack men nej tack....inte mycket som är snyggt på den, även om jag skulle supa mej dritfull så.....nej....nej nej nej....
(Med en rejäl bågfil skulle den gå att rädda..och minst bort med en etta i priset)
Har svårt att bli attraherad även om det skulle tas bort en nolla på priset. Inte ens fin färg på den

Apropå cafestuk. Man tar en standardhoj och gör den sämre på alla punkter.
Voilà!

View attachment 502007
Det finns nog inget standard på den där och om det så vore har den blivit bättre på så sätt att den är mycket snabbare än originalet som jag tror ramen är en (fri) replika på. En cykel som förövrigt snurrade runt ön på varvrekordtider då det begav sig. Men då originalet är svårt att hitta och om du skulle göra det får betala i runda slängar sisådär flera miljoner för så kanske det inte är så dumt. Fast det är lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville väl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.

Det finns nog inget standard på den där och om det så vore har den blivit bättre på så sätt att den är mycket snabbare än originalet som jag tror ramen är en (fri) replika på. En cykel som förövrigt snurrade runt ön på varvrekordtider då det begav sig. Men då originalet är svårt att hitta och om du skulle göra det får betala i runda slängar sisådär flera miljoner för så kanske det inte är så dumt. Fast det är lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville väl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
Motorvalet sticker ut. Hade det inte varit för motorn så hade jag inte lagt ut bilderna.
Coola insugningsrör och vanliga trottelförgasare. Dubbla gasvajrar och förgreningar under tanken.
Jag vet inget om bygget men det passar mitt raljerande om caféscramblers med sidmonterad nummerplåt. På min tid… 🙂

Annars är ju Laverda 750 en favorit även om kedjan sitter på fel sida.

Trumbromsen fram från tidiga Suzuki GT750 var ju ett populärt alternativ förr. Antar att de är sällsynta idag.

Jag vill ha ett av dina nya klistermärken, det där det står ”Det var bättre förr.” 👍

IMG_2753.jpeg

Skitsnabb 😎

Hakar upp mig en aning på ”- fälgar byggda i England”.
När blev saker byggda i England en kvalitetssäkring och värdehöjande faktor? :va

App app app - UK var faktiskt Ground Zero för den där hysteriska ISO 9000-hypen för typ 30 år sedan. Du vet, det där som iinnggeett företag skulle kunna överleva utan. Då.

Visade sig att det kunde man visst ändå.
...och jag antar att ängelländarna krävde ISO 9000-certifiering till höger och vänster för att dom inte hade en aning om vad dom pysslade med själva.

Kvalitet kommer inifrån.

Är framstänkan från nåt Indiansurpluslager?
Skulle vara kul att få reda på om nån köper och till vilket pris.

Både fram- och bakstänkan tyder på att byggaren ser konsekvensen av att köra i regn - men ändå räknar med att behöva göra det någon gång.

När man ser funktionstanken bakom något så opraktiskt som hojen i helhet så kan man nästan se förbi det fula. Nästan.

Kolfiber på en XS 1100 måste väl ändå vara det ultimata stenansiktesskämtet man kan bjuda på.

• Gilla
Reaktioner: DaK
Jag hade inte byggt XS1100n som den ser ut, men jag hade inte heller kommit ur garaget med ett bygge. Den har nån slags charm.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet