Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Denna har sĂ€kert varit uppe redan, men.... 5 km sen 1988 😼


View attachment 501990
Årsmodell 1988, idag 2024 helt ny! Begreppet helt ny fĂ„r bredare och bredare innebörd för varje ny annons som lĂ€ggs upp.
 
Virago-trÄden?

”Facebook Ă€r bara skit”, jag vet.
Detta Àr inte en Marketplace-trÄd men liite OT Àr sÀkert ok eftersom folk gillar tvÄtakt och nu Àven 125or.
Jag blir sugen pÄ att tvÀtta, putsa, lacka och laga kÄpor.
Lades ut för 10 mÄnader sedan men dök upp nu.
IMG_0782.jpeg
IMG_0783.jpegIMG_0784.jpeg
 
Nyskick! Omlackad frÄn röd till gul och i samband med det sÄ klÀddes vÀl dynan om i en diarrebrun nyans. Inte ens Tammer vill ha den.
Obegripligt att nÄn lÀgger ned tid, energi och pengar pÄ en hoj som ingen vill ha. 535 Virago Àr nÄt man kan köpa i originalutförande för kanske 10000kr som nÄt att Äka pÄ till sommaren, om man saknar all sjÀlvkritik och inte skÀms för att bli uttittad. Men att kosta pÄ sÄ dÀr...
 
Jag skulle faktiskt bli riktigt förvÄnad om det finns en enda potentiell köpare i Sverige till denna skapelse :va

View attachment 501968
Men hade det stÄtt Yamaha pÄ tanken (fast det Àr ju ingen tank egentligen) sÄ hade den nog redan stÄtt i ditt garage? :):)

De flesta som har Ă„sikter om RGNT har aldrig kört nĂ„gon. Men man ”vet” Ă€ndĂ„ att den Ă€r kass. Har jag rĂ€tt eller har jag rĂ€tt? :krama

Googla och finn att Àven griniga mc-journalister som provkört tycker att den Àr rÀtt ok. Förutom att fjÀdring/stötdÀmning baktill Àr lite oskön pÄ gropiga vÀgar. MÄnga kilo ofjÀdrad vikt (navmotorn) som skall dÀmpas.

Jag har sjÀlv kört RGNT nÄgra gÄnger och hÄller med. Lite okÀnslig i dÀmpningen, men för övrigt en skön och kul hoj. I sin kategori. Kan sjÀlv tÀnka mig att ha en, bortsett frÄn listpriset frÄn fabrik och det faktum att jag inte har nÄgot direkt behov av en elpendlare med coolt utseende.
 
Last edited:
Tack men nej tack....inte mycket som Àr snyggt pÄ den, Àven om jag skulle supa mej dritfull sÄ.....nej....nej nej nej....
(Med en rejÀl bÄgfil skulle den gÄ att rÀdda..och minst bort med en etta i priset)
Har svÄrt att bli attraherad Àven om det skulle tas bort en nolla pÄ priset. Inte ens fin fÀrg pÄ den
 
ApropÄ cafestuk. Man tar en standardhoj och gör den sÀmre pÄ alla punkter.
VoilĂ !

View attachment 502007
Det finns nog inget standard pÄ den dÀr och om det sÄ vore har den blivit bÀttre pÄ sÄ sÀtt att den Àr mycket snabbare Àn originalet som jag tror ramen Àr en (fri) replika pÄ. En cykel som förövrigt snurrade runt ön pÄ varvrekordtider dÄ det begav sig. Men dÄ originalet Àr svÄrt att hitta och om du skulle göra det fÄr betala i runda slÀngar sisÄdÀr flera miljoner för sÄ kanske det inte Àr sÄ dumt. Fast det Àr lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville vÀl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
 
Det finns nog inget standard pÄ den dÀr och om det sÄ vore har den blivit bÀttre pÄ sÄ sÀtt att den Àr mycket snabbare Àn originalet som jag tror ramen Àr en (fri) replika pÄ. En cykel som förövrigt snurrade runt ön pÄ varvrekordtider dÄ det begav sig. Men dÄ originalet Àr svÄrt att hitta och om du skulle göra det fÄr betala i runda slÀngar sisÄdÀr flera miljoner för sÄ kanske det inte Àr sÄ dumt. Fast det Àr lite konstigt med en FZR motor men han som byggde den ville vÀl att den skulle vara kvick.
Har nog aldrig sett ett liknande bygge men jag gillar den skarpt.
Motorvalet sticker ut. Hade det inte varit för motorn sÄ hade jag inte lagt ut bilderna.
Coola insugningsrör och vanliga trottelförgasare. Dubbla gasvajrar och förgreningar under tanken.
Jag vet inget om bygget men det passar mitt raljerande om cafĂ©scramblers med sidmonterad nummerplĂ„t. PĂ„ min tid
 🙂

Annars Àr ju Laverda 750 en favorit Àven om kedjan sitter pÄ fel sida.

Trumbromsen fram frÄn tidiga Suzuki GT750 var ju ett populÀrt alternativ förr. Antar att de Àr sÀllsynta idag.

Jag vill ha ett av dina nya klistermĂ€rken, det dĂ€r det stĂ„r ”Det var bĂ€ttre förr.” 👍

IMG_2753.jpeg

Skitsnabb 😎
 
Lackad av min gamla högstadielÀrare minsann.
NÄ, han Àr rÀtt vÀlrenommerad i branschen och jag antar att kunden bestÀmmer sjÀlv hur de vill ha det sÄ lÀnge de betalar för sig.

En del snygga delar, men som helhet funkar det inte och nÄgra 160k tror jag knappast den kommer sÀljas för.
 
Hakar upp mig en aning pĂ„ ”- fĂ€lgar byggda i England”.
NÀr blev saker byggda i England en kvalitetssÀkring och vÀrdehöjande faktor? :va


App app app - UK var faktiskt Ground Zero för den dÀr hysteriska ISO 9000-hypen för typ 30 Är sedan. Du vet, det dÀr som iinnggeett företag skulle kunna överleva utan. DÄ.

Visade sig att det kunde man visst ÀndÄ.
...och jag antar att ÀngellÀndarna krÀvde ISO 9000-certifiering till höger och vÀnster för att dom inte hade en aning om vad dom pysslade med sjÀlva.

Kvalitet kommer inifrÄn.
 
Är framstĂ€nkan frĂ„n nĂ„t Indiansurpluslager?
Skulle vara kul att fÄ reda pÄ om nÄn köper och till vilket pris.

BÄde fram- och bakstÀnkan tyder pÄ att byggaren ser konsekvensen av att köra i regn - men ÀndÄ rÀknar med att behöva göra det nÄgon gÄng.

NÀr man ser funktionstanken bakom nÄgot sÄ opraktiskt som hojen i helhet sÄ kan man nÀstan se förbi det fula. NÀstan.



Kolfiber pÄ en XS 1100 mÄste vÀl ÀndÄ vara det ultimata stenansiktesskÀmtet man kan bjuda pÄ.
 
  • Gilla
Reaktioner: DaK
Back
Top