Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Men han kom iväg ut på resa ändå!

Den typen av garageonanister brukar alltid hitta någon anledning att stanna hemma när det verkligen gäller - för att bygga om ytterligare någon bit, tills man uppnår absolut perfektion.
...och pensionsålder.
Bilderna verkar mer beskriva hans resor än hojen han säljer, och det är väl ändå den man ska köpa? Hellre en bild på hojens detaljer än tjusiga vyer. Men han kanske säljer en vision snarare än en mc.
 
Jag kan gilla sådana byggen. De är inte snygga, men funktionaliteten är där och den som gjort det har inte brytt sig om att han ser helt malplacerad utanför fiket i en stad. Men i ett tält långt ut på skogsstigen funkar den perfekt.
Bra informativ text också. Inte bara "Den rullar. För mycket att skriva om!!"
Och jag gillar att han har monterat siren på hojen.

Tänk att som en vild demon hålla stumt på en gammal XR genom en sömnig slovakisk by, med sirenen på full patte. Får som flyr i panik, bypoliser som famlar efter rostiga tjänstevapen de inte använt sedan muren föll.

Den byggherren vet hur livet skall levas!
 
Last edited:
Och jag gillar att han har monterat siren på hojen.

Tänk att som vild demon hålla stumt på en gammal XR genom en sömnig slovakisk by, med sirenen på full patte. Får som flyr i panik, bypoliser som famlar efter rostiga tjänstevapen de inte använt sedan muren föll.

Den byggherren vet hur livet skall levas!
Jag måste bomma något - ser ingen siren?
 
Jag måste bomma något - ser ingen siren?
Han skriver något om en LOUD siren på Max 110w, det var det som satte igång mina huliganfantasier. Om det nu inte är extraljus han menar, då får jag stå med dumstruten (men det borde jag väl ändå med tanke på mina idéer om att terrorisera slovakiska bybor)
 
Investera för framtiden!

View attachment 496944
Underbar annons. Man ska känna sig utvald om man får köpa den. Inte vem som helst kommer ifråga, nyrika har ingen chans. Man ska vara adlig, ha en stamtavla och vara trogen Ducatikund, då kanske...
 
Investera för framtiden!

View attachment 496944
Förstår inte riktigt poängen med de här specialarna med bilmärkesvarumärken. Jag gillar Ducati generellt (äger ju t.o.m. en) men det är något med elegansen och det sofistikerade i lyxiga bilmärken som går förlorat nåt man försöker översätta det till en motorcykel. En Bentley andas klass och elegans medan en pimpad Diavel mer känns som något som passar för korvmojen i Skurup, oavsett hur mycket handsydda lädersadlar och annat bjäfs man lagt på :)
 
Underbar annons. Man ska känna sig utvald om man får köpa den. Inte vem som helst kommer ifråga, nyrika har ingen chans. Man ska vara adlig, ha en stamtavla och vara trogen Ducatikund, då kanske...
Tror inte trogna Ducati-kunder är särskilt intresserade av denna. Lär rikta sig mer mot nya kundgrupper som vill ha något som ska framstå som speciellt och exklusivt men utan att lägga 25 mille på en Bentley.
 
Underbar annons. Man ska känna sig utvald om man får köpa den. Inte vem som helst kommer ifråga, nyrika har ingen chans. Man ska vara adlig, ha en stamtavla och vara trogen Ducatikund, då kanske...

Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
 
Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
Ha ha, så sant
 
Förstår inte riktigt poängen med de här specialarna med bilmärkesvarumärken. Jag gillar Ducati generellt (äger ju t.o.m. en) men det är något med elegansen och det sofistikerade i lyxiga bilmärken som går förlorat nåt man försöker översätta det till en motorcykel. En Bentley andas klass och elegans medan en pimpad Diavel mer känns som något som passar för korvmojen i Skurup, oavsett hur mycket handsydda lädersadlar och annat bjäfs man lagt på :)
Det som är skönt med dessa skapelser är att precis allt jag köper känns så oerhört sunt och klokt :)
 
Det är vad du tolkar in i texten.

Själv läser jag att "idioten som beställde har backat ur. Vi vill inte för allt smör i småland bli sittande med detta missfostret på halsen. Ta nu över beställningen så vi slipper skämmas och annullera ordern hos Ducati. OBS! Denna gång kommer vi kolla både identitet och ekonomiska förutsättningar hos beställaren.
Det var lite så jag tänkte också, men att man försöker göra annonsen mer lockande eftersom inte vem som helst kan få köpa den. Man ställer krav på kunden få att få hojen mer åtråvärd.
 
Det var lite så jag tänkte också, men att man försöker göra annonsen mer lockande eftersom inte vem som helst kan få köpa den. Man ställer krav på kunden få att få hojen mer åtråvärd.
Det är väl lite "standard Blocket", eller???
Eller så kan man blåsa upp värdet med hänvisning till en helt annan modell :va

RD350_1.png

Ja, ja, värdet är ändå det någon är villig att betala....så kanske ändå?

RD350.png
 
Det är väl lite "standard Blocket", eller???
Eller så kan man blåsa upp värdet med hänvisning till en helt annan modell :va

View attachment 496961

Ja, ja, värdet är ändå det någon är villig att betala....så kanske ändå?

View attachment 496962
Men...men...med så många annonser måste man väl anta att han har koll på marknadsvärden...så vem är vi att ifrågasätta?
Vad sägs om en 27 år gammal enduroreggad japan för det facila priset av...tja...osv...

1712320039004.png
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top