Dagens Blocket! (mc-relaterat)

o vem fan vill betala 36000 kr för något han har skruvat sönder.
varför ska folk pilla på något dom inte har förstånd på.
Nåja, hans hoj, och hur skall man få något förstånd om man inte får lära sig?

Det förstås, han har ju inte lärt sig något direkt, innan han löst eventuella misstag han ställt till med, dock.....

Låter ju som att han fått soppaslang ikläm eller nått.
Men om han inte rivit på nytt och hittar det, ja då blir man ju lite nervös över att han gjort ventiljustering, så det är ju total rivning som gäller.

Det är en risk att köpa den, och 36000 är vad man förväntar sig att ge för en sådan i körbart skick...
Måste väl vara ventil justeringen som gått snett. Möjligen fel tändstift. Ett oljebyte borde inte orsaka att den inte startar. Eller nåt helt annat som sagt. Inte tryckt dit tändkabeln ordentligt...

Fullpris för en:

"En jättefin xt660x (defekt)"
"men något har hänt jag vet inte vad? Den lät och gick bra sen servade jag den nytt tändstift, nytt luftfilter och ny olja o filter och gjorde ventiljustering och nu startar den bara sen dör den så fort jag gasar,"

Kanske har nått samband...Eller är det bara soppatillförseln som är strypt🤔

Inte nog med att man skall fixa hans fel, man skall göra felsökningen också - på egen bekostnad och risk.

Halvera priset så är jag med.

Tips: man skall ta av plasten kring luftfiltret när man monterar det.

Måste väl vara ventil justeringen som gått snett. Möjligen fel tändstift. Ett oljebyte borde inte orsaka att den inte startar. Eller nåt helt annat som sagt. Inte tryckt dit tändkabeln ordentligt...
Känns ju inte jättetroligt, startar och sen dör låter som soppaproblem, eventuellt luft.
Visst kan man tappa komp och motorn dör när den blir varm om man justerat ventilerna fel (i teorin åtminstone), men den borde gå en stund då. Känns inte så troligt, ett dera går hojen, eller också så har man ställt till det ordentligt och något går sönder.

Klämma soppaslangen mellan tanken och ramen efter ventiljustering har jag själv gjort dock.
På en Yamaha 660, till och med. Idiotmisstag, men ganska lätt hänt (och åtgärdat).

Fullpris för en:

"men något har hänt jag vet inte vad? Den lät och gick bra sen servade jag den nytt tändstift, nytt luftfilter och ny olja o filter och gjorde ventiljustering och nu startar den bara sen dör den så fort jag gasar,"

Normalt sett brukar jag tycka folk som använder stående bilder på blocket är efterblivna, men motivet kompenserar så det räcker och blir över här
1709372025390.png

Fullpris för en:

En tippsensor som återmonterasts fel? Om det sitter någon sådan på den där. Och eventuellt är i vägen när ventilerna kollas..
En vild gissning bara. 😊

Hur mycket inlöst skräp cirkulerar på blocket och köper folk utan att kolla upp ?
Sett minst 10 hojar inlösta i usa och exporterade till Litauen sista veckorna och sen hamnar dom på blocket här 😴
Ett exempel

Provade googla chassienummer som man kan på bilar.(från usa) Och där stod hon i sitt crashade utförande på blid…
Men alla hojar som kommer till sverige är väl bra. Bara dom är transparanta gällande historik och prissätter därefter. 🤣🙄

Bifogat

• Screenshot_20240303-070017.png
    Screenshot_20240303-070017.png
    1.2 MB · Visningar: 11
Efter att ha läst Xmax' tråd om hans polka så ställer jag mig lite tveksam till att denna skulle vara Sveriges finaste. Fast det är klart, denna kanske inte har jättestänkan monterad! 😉
Nä, det är nog inte säkert , tycker att det är rätt många som hävdar att dom har Sveriges fräschaste fordon på Blocket😄

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back