Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du som har sån koll på modellhistoria, vart hittade man inspirationen till de gula extraljusen?

Som udda hoj kan den ju vara kul att visa för polarna och se om någon vet vad det är, men en tjeckiskt tvåtaktare kan inte vara värd de pengarna. 15000kr kanske, om den är i gott skick.Den lär säljas fort... ?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: jawa 350/640 https://www.blocket.se/annons/sodermanland/jawa_350_640/1400457727View attachment 495108

Som udda hoj kan den ju vara kul att visa för polarna och se om någon vet vad det är, men en tjeckiskt tvåtaktare kan inte vara värd de pengarna. 15000kr kanske, om den är i gott skick.
Just den där ser inte kul ut med sina kåpor, men ett tag var jag lite sugen på en MZ250.Du vill betala 15 papp för en perestrojka-Jawa...?
Jag tror jag kan ordna det, hörru...

Har en hemma i garaget, är lite som att köra trimmad moped. obefintliga bromsar men det har sin charm, man får planera körningen. Utan motor så vill man ändå hålla momentet uppe i kurvorna. Kan trillskas lite vid uppstart med varm motor (men det funkar ju alltid att springa igång den ). Störigt med 16 tum på bakfäljen och fram gaffel som går att bottna med handkraft. Men man är glad när man kör denJust den där ser inte kul ut med sina kåpor, men ett tag var jag lite sugen på en MZ250.
De har en viss brutal charm, ser lite ut som en gammal Zündapp KS100 från 60-talet. Så som man drömde om när man var grabb.
View attachment 495154
"red style" - vilken tur att de skrev det. Hade man ju aldrig fattat annars.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: jawa 350/640 https://www.blocket.se/annons/sodermanland/jawa_350_640/1400457727

Har en hemma i garaget, är lite som att köra trimmad moped. obefintliga bromsar men det har sin charm, man får planera körningen. Utan motor så vill man ändå hålla momentet uppe i kurvorna. Kan trillskas lite vid uppstart med varm motor (men det funkar ju alltid att springa igång den ). Störigt med 16 tum på bakfäljen och fram gaffel som går att bottna med handkraft. Men man är glad när man kör den![]()
De gjorde sig bättre som enkla bruksmoppar för de som inte hade råd med bil. Det var säkert den marknaden de var avsedda för. Ungefär som våran egen Silverpil på 50-talet.Jo, men det är ju dom här hemska perestrojkamopparna när de olika dödsdömda kombinaten skulle ut och hävda sig på en öppen och skoningslös marknad.
Man draperade 60-tals hojar i "moderna" attribut och inbillade sig(?) att man skulle hänga med.
Det är så fult, det är så ovärdigt, det är östkitsch i sin värsta form.
...och självklart värt att spara på.
För 700 spänn. Inte 70.000.-
De gjorde sig bättre som enkla bruksmoppar för de som inte hade råd med bil. Det var säkert den marknaden de var avsedda för. Ungefär som våran egen Silverpil på 50-talet.

Saftigt med 90 lök.RGV250 -92 för 90 loppor. Ser prydlig ut, men sparsamt med info och bilder.
Saftigt med 90 lök.
Men - dom lagar inte såna nåmer...

RGV250 -92 för 90 loppor. Ser prydlig ut, men sparsmakat med info och bilder.
CycleDrag på tuben påstod här för leden att RG500 går för 40k USD där borta. Det kan tänkas att vi inte har sett toppen ännu.
De här kostade 29 nya vill jag minnas
View attachment 495182
Jag hade en fz1n med 143 bänkade hk där regskylten började med MOS. Blev dock aldrig kompis med körställningen och utseendet på framlyktan"FTW" i regnumret har ju ett värde i sig självt
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |