Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.


...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?
 
...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?
Team Tammers taktik: Håll stumt från det att startflaggan faller tills soppan tar slut :yoparty
 
Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
 
Det räcker med en förare och en liter bensin för alla ligger skrotade i första kurvan.
 
Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
Fritt, men penalty för varje förare utöver den första?
2,4 h borde man ju klara av..... :näsblod (famous last words)
4,8h borde man kanske tillåta 2 förare.
 
Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem (y) )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.


View attachment 493545
View attachment 493546
Först såg jag äntligen en klass för kompressor Hondan men i mitt fall faller det customhoj och vildare på frambroms och fotpinnar.
 

Bifogat

  • 61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    5.5 MB · Visningar: 14
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..

Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?


Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.
 
Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.
Nej den är ju ljusår bättre än vad som fyllt tråden genom åren. Man får ta vad som finns helt enkelt?
 
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..

Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?URL unfurl="true"]https://www.blocket.se/annons/skaraborg/honda_ft500_scrambler_/1400190551[/URL]

Avon Distanzia bakdäck fram är alltid felmonterat. Hur man än bär sig åt.
 
Ja snacka om billig racing en virago utan trimning -jämnt o billigt lär inte gå knäpuckar ens ?
Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.
Man diskuterade stilar, om man skull "hänga" eller inte hänga - luta med hojen i kurvor alltså. Ja ,ja, det var tider det...
 
Knäpuckar? Finns det ens i dag? Det var vanligt på 80-talet när hojar hojar som riktiga knäskrapare typ Honda CB250/400 o d var vanliga. CB750 var en ouppnåelig dröm för de flesta, och alldeles för stor, tung och stark för annat än väldigt rutinerade förare. Läs gärna MC.Nytt eller Allt om Mc från den tiden, så ser man hur allt har förändrats. Honda CB750 med sina 68hk avråddes från allt annat än rutinerade mc-förare.
Man diskuterade stilar, om man skull "hänga" eller inte hänga - luta med hojen i kurvor alltså. Ja ,ja, det var tider det...
Jaru tammer ja har faktiskt kört många av dom riktiga ”sporthojarna” som första hojar med början med Gsxr 750 -86 och en radda till men dom du nämner har ja missat ?
Asfalten måste ju misshandlats bra av såna monster du rabblar upp ?
 
Äh, det finns inget manligare än en enstånka. Tänk Yamaha SR400, eller ännu bättre SR500. För att inte tala om King of the Road, den utsökta Yamaha SR250.
En fråga, den enda jag har egentligen, är om du kör SR 250 idag?
Det finns ju liksom inga hinder.
Räknar man pengar så är det en liten mängd, och dom dyker upp lite då och då i annonser.
Om jag har en dragning till någonting, så jobbar jag åt det hållet.
Funderar bara på hur du lever och tänker?
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top