Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Man kan säkert missa en del bra köpare, men missar man 100% av strulputtarna också så kan det vara värt det.

Jag följde med en granne till hans jobb där han skulle möta upp några eventuella köpare av hans bil, tredje gången det kom dit flera billaster med brushur som skulle pruta, betala hälften nu och hälften när dom fått jobb, skriva den på en faster i kiruna som inte var med, osv så tog han bort annonsen och satte in en ny med ungefär den texten.

Nästa gång han visade bilen så prutade snubben en rimlig peng för att däcken var dåliga, betalade kontant och skrev den på sig själv och åkte hem.
Finns det inte strulputtar i Sverige? :va
Det låter de facto som att strulputtarna i din historia var just bosatta i Sverige. :hihi

Finns det inte strulputtar i Sverige? :va
Det låter de facto som att strulputtarna i din historia var just bosatta i Sverige. :hihi

Jodå, dom var BOSATTA i Sverige, i alla fall några av dom

Men det är bra, du får sälja till vem du vill, vi andra får sälja till vem vi vill.

Vi borde ha en "24h Battle of the Light Weight Customs" 24h BotLWC™

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Fri trimning (överladdning, filad topp, Mikuni 48or, osv. Inga problem (y) )
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalbromsar, men man får byta ut beläggen.
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)
-Racet körs på RallyCross bana eller gokartbana med gräsparti på minst 50 m.

1703502359768.png
1703503202622.png

-Hojen skall ha legat under kategorin Custom/Glidare i BIKE katalogen för respektive år.
-Max 699cc
-Originalchassi och fjädring. (man får byta till tjockare olja och byta fjädern, men resten skall vara original)
-Originalfotpinnar skall sitta på originalplacering. Extra Higway pegs får monteras utöver originalfotpinnar.
-Fransar som sitter kvar på styret ger automatiskt -30 sekunder på sluttiden. (Fransarna plomberas innan start)

View attachment 493545
View attachment 493546
Lysande ide men mer praktiskt med 2/4/6h race och en serie på några gokartbanor.

Visst, men de dricker inte mycket soppa direkt.

...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?

...för att dom aldrig pressas.
Damn! Jag hade svårt att hålla NC 700 under litern milen. Den drog mer än min gamla SD1 Varadero när man krävde samma sak av den.

Krävde, utan att få leverans.

Custommoppe på bana kan nog komma att dra en del. Speciellt om det är någon jävel som kommer upp jämnsides... ?
Team Tammers taktik: Håll stumt från det att startflaggan faller tills soppan tar slut :yoparty

Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?

Det räcker med en förare och en liter bensin för alla ligger skrotade i första kurvan.

Det här låter som årets idé.
Sporthojscuppen 2024 med customhojar på gocartbana.
Hur många förare ska det vara i varje team? Tre?
Fritt, men penalty för varje förare utöver den första?
2,4 h borde man ju klara av..... :näsblod (famous last words)
4,8h borde man kanske tillåta 2 förare.

-Max 699cc

View attachment 493545
View attachment 493546
Först såg jag äntligen en klass för kompressor Hondan men i mitt fall faller det customhoj och vildare på frambroms och fotpinnar.

Bifogat

• 61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    61CE9F15-70F3-441A-853B-8E7A90551E3A.png
    5.5 MB · Visningar: 14
Ironin i att ta en Honda FT 500 ( Flat Track ) alltså en fabriksbyggd Flat Track och bygga om den till….en scrabler. Ja jag vet att originalet inte liknar en Flat Track, men ändå..

Och så felvänt framdäck ( kanske ) och konstiga instrument mm mm?

Såg ändå förhållandevis okej ut tycker jag. Fanns inget som direkt störde mina ögon förutom för stor lykta och saknad framskärm. Linjerna i övrigt krigade inte med varandra s.a.s.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back