Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Man lider när man är på Stena Majnabbe, Nordö Malmö eller på kajen Trelleborg och ser allt som försvinner ut.
Kalasfina Kadett B - alla sorter, Rekord C, Commodore A och B, Taunusar, Granador, Compactmersor, 123or - allt formligen rasar ut ur landet.
Så här ser det ut när Polen dammsuger Sverige på Customhojar:
View attachment 492886
Inte ens mot Zlotyn har vår krona något att säga till om längre.
Helt sant. Men känns som att när svenska politiker tänker rätt så dammsuger vi intressanta hojar/fordon utomlands och när dom tänker fel så dammsuger andra vårt hojbestånd. What goes around comes around, liksom……
Jag har ofta tänkt tanken att om vi vill ha någon form av jämlikhet klotet runt så ska alla länder ha samma valuta och samma skattesystem. Då trollar vi bort låglöneländer och skatteparadis i ett nafs. Så fort jag yppat den hyfsat självklara tanken så har jag fått höra att ”det är omöjligt…..” Då blir jag trött och tänker den (självklara) tanken att västvärlden vill ha sina låglöneländer, skatteparadis etc….. Vi vill inte att länder klotet runt ska ha samma förutsättningar som vi har. Det är min grundläggande känsla. Och då känner jag att västvärlden kan dra käpprätt åt helvete.
Är det några som skott sig på andra så är det vi via koloniseringar, förslavanden etc. Jämlikhet? Nä. Med det sagt….. Det borde vara samma pris på saker åtminstone inom EU. Men det är det inte så vafaan håller vi på med?