Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Har för mig att jag sett denna på Blocket för inte så länge sedan?
Kan vara ett alternativ om Virago 250 känns för yster:

View attachment 490326
Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.
Yamaha SR250 är också ett alternativ i den tyngre klassen.
 
Lite dyr bara. Det är nästan bättre att satsa på en Virago 250, man får väl bara försöka hålla igen på gasen innan man har vant sig vid effekten. Inget för nybörjare dock.
Yamaha SR250 är också ett alternativ i den tyngre klassen.
Tror faktiskt att priset är helt ok på den där.
SR 250 börjar bli svår att få tag på i ”osågat” utförande.
Du får en totalförstörd för samma pengar :va

IMG_8755.jpeg
 
Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset! :giggle:
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

Baklyset.jpg
 
Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset! :giggle:
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

View attachment 490365
Den där var ju ändå rätt rolig, men lite förvånande är det att folk fortfarande inte lärt sig att det ofta blir problem när man river bort originalluftburken.
 
Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset! :giggle:
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

View attachment 490365


Garageglädje är väl fint och så, men jag föredrar körglädje.
 
Garageglädje är väl fint och så, men jag föredrar körglädje.

Då åker man till "StoraMCvaruhuset" och pratar med en kotlettfrilla, skriver på ett avbetalningskontrakt/leasingplan och lånehandlingarna och begär att få hojen hemlevererad komplett med färgmatchad skinnpyjamas och klotboll och en servicplan.

Det är väl kul att folk bygger och uttrycker kreativitet, det kan ju vara svårt att få ficklampsbaklyset godkändt på besiktningen bara, men alla har ju sitt besiktningskit dom pysslar på innan besiktning ändå.
 
Ha ha, det där var riktiga ytterligheter :lol
Bara för att man inte vill köpa ett helt nytt nyckelfärdigt hus, så behöver man ju inte köpa ett några år gammalt, och "renovera" det så att det blir obeboeligt.
Mycket kan klassas in under begreppet "kreativitet"...
 
Det är säker roligt när man håller på där i garaget, och gräver i kartongerna.
Allt går att skruva fast, och ge "rätt stuk".
Så.....baklyset! :giggle:
Förutom då den nästan helt oöverstigliga förgasarjusteringen, den som verkar knäcka den mest hårdföra byggaren från att nå färdigt resultat!

View attachment 490365
Vissa skulle hålla sig ifrån rusdrycker i garaget ?
 
Tror faktiskt att priset är helt ok på den där.
SR 250 börjar bli svår att få tag på i ”osågat” utförande.
Du får en totalförstörd för samma pengar :va

View attachment 490340
Den där är riktigt läcker. Den verkar bekant, antingen har den varit ute tidigare eller så är det fler som byggt om med samma stuk. Enkla rena linjer, som en moppe från 70-talet fast på steroider. Tyvärr lite utanför min kapacitet, både geografiskt och ekonomiskt.
 
Med kåpor fanns det snabbare sporthojar , men rena nakenhojar kommer jag inte på så många , Yamaha hade XJR1300 då , Kawasaki ZRX1200 , Suzuki GSX1400 , dom var ju alla oljekylda , Hondan är enda jag kommer på som hade en naken vätskekyld , den är ju ändå baserad på CB1100rr Blackbird som blev den snabbaste produktionshojen när den kom 1996.
Säker?
Jag har bytt såväl kylare som temostat som kylvätska på min ZRX.
Har jag gjort något fel? Vad var det som sprutade ut på framhjulet när det fastnat en sten mellan fläktchassiet och vad som ser ut som en ordinär kylare, vilken en bekant tog med en ny från amerikat?
(Vattenkyld motortyp sen GPZ900R kom 1984).

Jag kunde också bara ha skrivit att ZRX är vattenkyld.

F ö hade Honda flera. Big one och sedermera cb1300.

Yamaha FZS (Fazer) 1000.

Därtill någon naken twin, cagiva raptor, och så speed triple.

De har dock det gemensamt att ingen hade högre toppfart än X11, vad jag vet. Möjligen Fazern. Kawan, (min iaf), hade en väldigt snabb mätare, betydligt snabbare än hojen, som enligt upogift skulle masa sig upp till 245 km/h under ideala förutsättningar... Mätarfart tangerade 280 km/h med råge.

Varför det ens är intressant för hojtypen kan man undra?
 
Last edited:
...lite förvånande är det att folk fortfarande inte lärt sig att det ofta blir problem när man river bort originalluftburken.
Lika förvånande som att folk inte lärt sig att det går att få ett par CV-förgasare att fungera utan luftburk.
 
Säker?
Jag har bytt såväl kylare som temostat som kylvätska på min ZRX.
Har jag gjort något fel? Vad var det som sprutade ut på framhjulet när det fastnat en sten mellan fläktchassiet och vad som ser ut som en ordinär kylare, vilken en bekant tog med en ny från amerikat?
(Vattenkyld motortyp sen GPZ900R kom 1984).

Jag kunde också bara ha skrivit att ZRX är vattenkyld.

F ö hade Honda flera. Big one och sedermera cb1300.

Yamaha FZS (Fazer) 1000.

Därtill någon naken twin, cagiva raptor, och så speed triple.

De har dock det gemensamt att ingen hade högre toppfart än X11, vad jag vet. Möjligen Fazern. Kawan, (min iaf), hade en väldigt snabb mätare, betydligt snabbare än hojen, som enligt upogift skulle masa sig upp till 245 km/h under ideala förutsättningar... Mätarfart tangerade 280 km/h med råge.

Varför det ens är intressant för hojtypen kan man undra?
Nä absolut inte helt säker , finns många mer än dom jag nämnt, tog bara upp några Japanska hojar ur minnet , Fazer tog jag inte med för jag tycker inte den är naken , har ju som en halvkåpa
Kontentan var väl att det fanns väldigt få nakenhojar med över 130hk 2002
 
Nä absolut inte helt säker , finns många mer än dom jag nämnt, tog bara upp några Japanska hojar ur minnet , Fazer tog jag inte med för jag tycker inte den är naken , har ju som en halvkåpa
Kontentan var väl att det fanns väldigt få nakenhojar med över 130hk 2002
Det var det där med vattenkylningen.
Big one och ZRX1100/1200. De nådde förvisso inte över 130 hk...original.
 
Men.....ändå.....!!!!
@Tammer - knip den här!
Ett "färdigt koncept" i till synes bra skick, med oerhört få mil.
Ja, priset är astronomiskt högt, långt över din budget, och avståndet är långt bortom din komfortzon.
Men med lite extern hjälp så tror jag att du kan bli en lycklig ägare:

Viagra_125.jpg
 
Men.....ändå.....!!!!
@Tammer - knip den här!
Ett "färdigt koncept" i till synes bra skick, med oerhört få mil.
Ja, priset är astronomiskt högt, långt över din budget, och avståndet är långt bortom din komfortzon.
Men med lite extern hjälp så tror jag att du kan bli en lycklig ägare:

View attachment 490394
Var det inte dom som hade en låtsascylinder? :va
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top