Dagens Blocket! (mc-relaterat)

"Hojen är bänkad till 200whp"
200 bakhjulshästar ur en GSX-R1000 K6. Är inte det ganska mycket?
De brukar väl ligga på 170 hästar med helsystem och PC

Om man anger felaktiga värden i datorn till bromsbänken (t.ex. för hög omgivande temperatur) så kommer den korrigera för detta och räkna ut en för hög effektsiffra. Så vilken effekt du får ut beror till stor del på bromsbänksoperatören.
 
Om man anger felaktiga värden i datorn till bromsbänken (t.ex. för hög omgivande temperatur) så kommer den korrigera för detta och räkna ut en för hög effektsiffra. Så vilken effekt du får ut beror till stor del på bromsbänksoperatören.
Men vilken bromsbänksoperatör känner inte till detta alternativt medvetet ger ut hitte-på-siffror till kunderna...?
 
Om man anger felaktiga värden i datorn till bromsbänken (t.ex. för hög omgivande temperatur) så kommer den korrigera för detta och räkna ut en för hög effektsiffra. Så vilken effekt du får ut beror till stor del på bromsbänksoperatören.

Så alla bromsbänkar ställs in till att stå på mount everest höjdmässigt och temperaturen sätts till sahara?

Varför är sån't ens justerbart av operatören, det finns sensorer för det så kan bänken själv kompensera.

Det blir ju bara en tävling i att trimma bromsbänk tillslut.
 
Men vilken bromsbänksoperatör känner inte till detta alternativt medvetet ger ut hitte-på-siffror till kunderna...?
En mindre nogräknad antar jag.
Så alla bromsbänkar ställs in till att stå på mount everest höjdmässigt och temperaturen sätts till sahara?

Varför är sån't ens justerbart av operatören, det finns sensorer för det så kan bänken själv kompensera.

Det blir ju bara en tävling i att trimma bromsbänk tillslut.
Jag menar bara att man ska inte ta bromspapper som någon absolut sanning. De flesta företag är nog seriösa och vill ge en så exakt siffra som möjligt (alternativt t.o.m. lite i underkant) men det finns säkert sådana som vill tillmötesgå kundens önskemål om 200 hjulhästar på en K6 också.
Vad gör man inte för att kunna skryta på sociala medier liksom?
 

ger acrat nån effekthöjning måntro när man krymper rördimensionerna i anslutningen ?sen ser det ju ut som maskeringstejp i skarven förutom bilavgasmuffen ?
Nä skryts det med att det sitter en 900cc spis kanske man får gå hela vägen med ett passande rör och inte tejpa fast nåt rör från en ktm 390 eller nåt ?
IMG_2425.pngIMG_2426.pngIMG_2427.png
 

ger acrat nån effekthöjning måntro när man krymper rördimensionerna i anslutningen ?sen ser det ju ut som maskeringstejp i skarven förutom bilavgasmuffen ?
Nä skryts det med att det sitter en 900cc spis kanske man får gå hela vägen med ett passande rör och inte tejpa fast nåt rör från en ktm 390 eller

Det är en fräsig hoj, synd att den fått tidernas kanske sämsta motor och ett vidrigt slipon och tonat det ena och klarglas det andra.
 
Det är en fräsig hoj, synd att den fått tidernas kanske sämsta motor och ett vidrigt slipon och tonat det ena och klarglas det andra.
?Ja jag gillar dom där 90-talskaworna och hade gärna haft både en sån och srad:en jag haft i garaget igen?
 
Det är en fräsig hoj, synd att den fått tidernas kanske sämsta motor och ett vidrigt slipon och tonat det ena och klarglas det andra.
Dela gärna med dig om dina kunskaper om motorn i ZX9R. Är alla årsmodeller av motorn i ZX9R dåliga eller finns det någon årsmodell som är ok? Vad är det som gör motorn dålig?
Tacksam för svar
 
En mindre nogräknad antar jag.

Jag menar bara att man ska inte ta bromspapper som någon absolut sanning. De flesta företag är nog seriösa och vill ge en så exakt siffra som möjligt (alternativt t.o.m. lite i underkant) men det finns säkert sådana som vill tillmötesgå kundens önskemål om 200 hjulhästar på en K6 också.
Vad gör man inte för att kunna skryta på sociala medier liksom?


Sedan glömmer många att motorn gav 200 precis vid det tillfället.

10-15° varmare/kallare, högre upp/lägre

För har motorn förgasare så är dom korrekt inställda vid just det tillfället.

Morderna motorer med lambda o lufftmasse/lufttemp mätare dom kompenserar några% hit o dit från mappat värde o behåller då Hp/Nm över större variation, naturligtvis finns det gränser för vad som är möjligt även i insprutnings motorer.
 
Sedan glömmer många att motorn gav 200 precis vid det tillfället.

10-15° varmare/kallare, högre upp/lägre

För har motorn förgasare så är dom korrekt inställda vid just det tillfället.

Morderna motorer med lambda o lufftmasse/lufttemp mätare dom kompenserar några% hit o dit från mappat värde o behåller då Hp/Nm över större variation, naturligtvis finns det gränser för vad som är möjligt även i insprutnings motorer.
Det är insprutning på K6 Gixxern.
Det är ändå en hoj som kanske ger 170hk på vevaxeln, så att dra ihop med 200 på hjulet låter bara puckat.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top