Dagens Blocket! (mc-relaterat)

It's back.... :yoparty

View attachment 481838

Edit: Några tidigare inläggen om hojen
It's back again :yoparty
Nu har effekten ökat igen. Nu är det "upp till mer än 224 Hästar"
Samt "en blickfångare som ger dig nästan för många beundrade för detta pris"
"Och P.S de kommer som en flock när man parkerat den"


Blocket.jpg


 
Jönsig annons men en tunad K1200S med växellåda (och koppling antar jag) från K1300S inkl quickshifter för 60 papp är fanimig ganska frestande…
 
Jönsig annons men en tunad K1200S med växellåda (och koppling antar jag) från K1300S inkl quickshifter för 60 papp är fanimig ganska frestande…
Vänta ett tag till, nästa gång den kommer ut så är priset lägre och så kommer den ha FEMHUNDRA hästar!
Samt att du kan ta ut den på banan som sopa mattan med allt!! Rookie600 nästa.
Varför köpa en Panigale, liksom? Om man får bättre prestanda för 60000?
 
Ja det är ju ingen banhoj, men först till Basel blir man nog, även om du kör en Panigale… :)
 
Man undrar ju vad som hände med växellådan när dom tog ut 14 hästar till?
Är det därför den är ny ?
Blir ju förbannad när jag läser annonsen. Skriker deperation.

Säljs av AHAB investment group. Avregistrerad för f-skatt. Inga bokslut inlämnade någonsin. Stay away.
 
Ja det är ju ingen banhoj, men först till Basel blir man nog, även om du kör en Panigale… :)


Basel ploppar upp igen.
Jag kan berätta att det inte är någon speciellt rolig stad. Inget ställe att skynda sig till direkt.


Edit:.
...men okay: jag kan berätta varför just Basel så ofta dyker upp när det handlar om att ta sig någonstans fort.

Det är det snart 100 år gamla projektet HaFraBa som bränt sig in i det kollektiva undermedvetandet.

CH-000957-X-30474_Stoecklin.tif.jpg

HAFRABA-project-for-Hamburg-Genua-motorway-1927-Source-E-Gruber-and-E-Schuetz-Mythos.ppm.png

Ett privat initiativ att skapa en obruten autostrada, avgiftsbelagd(!) diagonalt genom Tyskland.

Detta var innan Nationalsocialisterna tog över och gjorde projektet till sitt egna. Organisation Todt erkände aldrig förarbetena som pågått under hela -20 talet utan döpte om hela klabbet till Reichsautobahn.

Det privata konsortiet förde förhandlingar med franska, schweiziska och italienska intressenter om en sömlös fortsättning och förgrening från Basel till Italien, Iberiska halvön und so weiter.
Nazisterna hade en lite annorlunda approach.

Tänkte ni ville veta.
 
Last edited:
Basel är annars en trevlig knutpunkt när man kör söderut, tex till Italien. Stuttgart-Freiburg-Basel-Chamonix och sedan Turin osv.

Inte så få K1200/1300S har tagit den vägen en långhelg…
 
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha Tracer Inkörd https://www.blocket.se/annons/goteborg/yamaha_tracer_inkord/108138774

Köpsuget infann sig direCkt!


Om ni är intresserade av den här motorcykeln så rekommenderar jag att ni provkör den hos en auktoriserad MC-handlare. Jag kan inte låta en testpilot köra den här mycket kraftfulla maskinen för nöjes skull.

Lite mer om Yamaha Tracer 900: Den har en Cross-plain motor som producerar runt 115-119 hk (samma som MT-09), den har 6 växlar och toppar runt 270 km/h (det har den här gamla gubben aldrig bevisat:-). Så, det är ju bara R1orna som kan hänga med.


Så, testpiloter, däcksparkare, besserwissers och ni alla som drömmer om den ultimata sporttourern och inte har den finansiella kapaciteten, ni får vänta. Det här är en kontant affär, swisch är att föredra och självfallet bjuder jag på en tur på bönpallen för en seriös köpare då testkörning inte går att genomföra på grund av försäkringsregler.


Oh vad jag vill handla av den killen.
 
Köpsuget infann sig direCkt!




Oh vad jag vill handla av den killen.
Jag vill mer åka med på bönpallen.
Undrar vilket testomonster till Tracer han har snubblat över som klarar 270 blås, men en sådan ruta.

Min rör sig inte ett dyft över 235 mätarfart, med mindre ruta och mig slickad på tanken. Inget att rekommendera alls, eftersom bakänden svajar betänkligt i sådana farter. Den är nästintill på väg in i självsvängning när det går över 220 på mätaren.
Då har han 50 blås till på sin. :Bugar
 
Jag vill mer åka med på bönpallen.
Undrar vilket testomonster till Tracer han har snubblat över som klarar 270 blås, men en sådan ruta.

Min rör sig inte ett dyft över 235 mätarfart, med mindre ruta och mig slickad på tanken. Inget att rekommendera alls, eftersom bakänden svajar betänkligt i sådana farter. Den är nästintill på väg in i självsvängning när det går över 220 på mätaren.
Då har han 50 blås till på sin. :Bugar
Visst var de spärrade vid 210 men det var kanske bara första generationen?
 
Back
Top