Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det kan vara så enkelt, men om man inte läser igenom sin text innan man skjuter in annonsen, så förtjänar man också att mobbas lite.
Tveksamt att det är så, med tanke på att han svamlar om både "220hk" och "230hk+" i texten.
Jag tror vi kan vara rätt säkra på att det är ett klassiskt fall av idiot.
 
Tveksamt att det är så, med tanke på att han svamlar om både "220hk" och "230hk+" i texten.
Jag tror vi kan vara rätt säkra på att det är ett klassiskt fall av idiot.


Idiot confirmed!

ESA-stötdämparsystem = elektroniskt, du kan gasa full gas i sportmode och hojen stegrar inte ens lite om du har det igång! EN DRÖM!
ABS
Anti-sladd

@Klubba har redan påpekat att killen inte har en aning kring hur ESA fungerar och dessutom har snubben tydligen hittat ett "anti-sladd" som jag är nyfiken på.




Det som förvånar mest är hur hojen beskrivs som en total money pit.

Minst 150.000kr lagt förutom sista servicen.

"Sista" - förhoppningsvis senaste servicen gick ju på 37 papp inklusive byte av den kraschade växellådan.

Nära 200.000 för att köra 7.000 mil, men nu skall den rulla bekymmerslöst till 20.000 mil...?

Jag skulle titta mig om efter en hoj som inte äter pengar i riktigt samma takt.
 
Tveksamt att det är så, med tanke på att han svamlar om både "220hk" och "230hk+" i texten.
Jag tror vi kan vara rätt säkra på att det är ett klassiskt fall av idiot.
Låter rimligt.
Jag har som den moderna mediekonsumenten jag är, inte läst annonsen, utan bara inläggen i tråden m
 
Kan ingen höra av sig till säljaren och tipsa om att han måste lägga upp protokollet för att backa upp sina siffror och tala om vilken tuning-gud han har varit hos.
Kunde inte låta bli att fråga. Lär väl inte få något svar eller ett svar att hans kamera gått sönder ?

"Hejsan! Önskar gärna en bild på mappningen innan vidare intresse ?
MVH /Peter"
 
Kunde inte låta bli att fråga. Lär väl inte få något svar eller ett svar att hans kamera gått sönder ?

"Hejsan! Önskar gärna en bild på mappningen innan vidare intresse ?
MVH /Peter"


Även jag har ställt en del frågor.
...så nu är annonsen borttagen.

Och killen är ju "inte alls stressad av att få sälja den" så den lär vi aldrig få se utannonserad igen.

Aldrig...
 
Ovanstående mening fick mig att tänka till. Är det ens teoretisk möjligt att ha anti-sladd på en tvåhjuling?


Nej, men det illustrerar tydligt problem med de olika elektroniska stödsystem som finns - och hur folk uppfattar dem.

Hur illa ute är man om man tror att man har ett superduper-system på sin hoj - men inte har det egentligen?
 
Det finns en motorcykel som har antisladd, antispinn och antiwheelie från fabrik, det är inbyggt under tanken, den kallas SR250.

Det finns inte motoreffekt till något av det :ROFLMAO:

Men som vi alla vet är ju alla redan uppköpta av samlare.
 
Gäller inte det i princip samtliga hojar från stora firman i Milwaukee också?
<duckar>
Men de har så dåligt chassie att det sladdar ikull ändå.

main-qimg-8690c3c9bee4744881e2dbc85f00be96
 
Ovanstående mening fick mig att tänka till. Är det ens teoretisk möjligt att ha anti-sladd på en tvåhjuling?
Antisladdsystem finns ju på motorcyklar, men precis som på bilar har det gränser för vad det klarar av att lösa. Funkar bäst på att förhindra powerslide...
Bosch tar det ett steg längre
 
Kunde inte låta bli att fråga. Lär väl inte få något svar eller ett svar att hans kamera gått sönder ?

"Hejsan! Önskar gärna en bild på mappningen innan vidare intresse ?
MVH /Peter"
Han kanske inte tog ngn bild när trimmaren satt med laptopdatorn inkopplad och mappade styrdonet? Bänkpapper kunde varit intressant dock:fakta
 
!
Antisladdsystem finns ju på motorcyklar, men precis som på bilar har det gränser för vad det klarar av att lösa. Funkar bäst på att förhindra powerslide...
Bosch tar det ett steg längre


Mjaaa...

Boschs jet thrust-system som du länkar till är inget vi sett på någon saluhoj ännu.

Sanningen är den att det inte finns något "antisladdsystem" till motorcykel.

Det närmaste vi kommer är BOSCH MSC - Motorcycle Stabilty Control.


Imponerande bra grejer.
Men missförstådda, som de flesta hjälpsystem.

Det handlar om en mängd sensorer och reglerteknik som reducerar och omfördelar förarens input i bromssystemet.

Det är helt enkelt en utbyggnad av ABS-systemet, och som minskar risken att man bromsar bort sig i en kritisk situation.

Det kallas ibland förenklat för 'kurvABS" vilket är betydligt mycket mer korrekt än "anti-sladd".

Ända sedan vansinneshypen av ABS-bromsar och hjälpsystem för motorcyklar introducerades så har jag varnat för risken att folk missförstår systemen och vad dom kan göra.

Där är vi nu.

Folk tror att dom har "anti-sladd" på sin motorcykel trots att inget sådant system finns ute.

Folk annonserar ut motorcyklar med "anti-sladd" trots att inget sådant system finns ute - och absolut inte fanns när hojen producerades.

Folk kör ihjäl sig för att dom inte förstår sig på tekniken hos sin egna hoj - vad tekniken inte klarar av - och vad den faktiskt kan hantera.
 
Vad kallar du system som gör att man inte får full effekt när man vrider på gas mitt i en kurva, men som inte hindrar hjulspinn när man åker rakt fram? Kurvantispinn?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top