Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onekligen så finns det puckon till kunder.Jag tror det är för jäkla svårt att driva fysisk butik som är så extremt fragmenterad och dessutom har så tydlig säsong.
Och där vi kunder är så förbaskat petiga att vi vill ha grejor som passar till just vår YamaZuki modellår 1896 och bromsbeläggen ska vara från tillverkaren BrakezExtremez och måste vara LimitedEdition...och får inte kosta mer än vad det gör på nätet, och ska finnas NUUUU!!
All heder åt de handlare som fortfarande klarar att driva sin verksamhet vidare.
Jag är inte sugen på att ta över.

Man kan köpa denna också så har man 10' över att handla caféracerprylar + en fem år nyare hoj.....
Hur många "hojbyggare" finns det som inte hinner eller orkar slutför sina projekt? Sen är det väldigt svårt att få någon att betala extra för saker som "mycket är ny lackerat och tvättat , ombyggd ram för att få upp sadel i bättre vinkel, ombyggt avgassystem mm".
Vad har hänt? Hamnat under en Finlandsfärja eller?Han kan få min ATV i inbyte, jag värderar den till 35000 kr.
View attachment 479429
Vad är kvar att göras på den då?Han kan få min ATV i inbyte, jag värderar den till 35000 kr.
View attachment 479429
Vad har hänt? Hamnat under en Finlandsfärja eller?
Just det där med "tvättat" gillar jag, skall använda det när jag raggar på krogen.... "jag har tvättat mig idag".....Hur många "hojbyggare" finns det som inte hinner eller orkar slutför sina projekt? Sen är det väldigt svårt att få någon att betala extra för saker som "mycket är ny lackerat och tvättat , ombyggd ram för att få upp sadel i bättre vinkel, ombyggt avgassystem mm".
Alltså, jag har faktiskt ett påbörjat bygge i garaget som inte är helt färdigt. Skillnaden är att det åtminstone är fullt fungerande, körbart och besiktat i befintligt skick. Vilket år som helst ska jag bara riva ner den och lacka om ramen, bygga ny batteribox och snygga till elsystemet lite.Hur många "hojbyggare" finns det som inte hinner eller orkar slutför sina projekt? Sen är det väldigt svårt att få någon att betala extra för saker som "mycket är ny lackerat och tvättat , ombyggd ram för att få upp sadel i bättre vinkel, ombyggt avgassystem mm".
Till skillnad från hur vi lagade upp din gamla LT försökte man här iallafall inte svetsa ihop avgaskollektorn hos den lokala "lagar-allt" firman...man bygge en EGEN istället...

Det påstås att ett orginal som jobbade på en av bilskrotarna här i stan inte skulle få komma in på en av krogarna för att han var så skitig och då svarade med "Vad ska det tjäna till att tvätta sig, jag ska ju jobba på måndag igen, men jag har tvättat k*ken i alla fall"Just det där med "tvättat" gillar jag, skall använda det när jag raggar på krogen.... "jag har tvättat mig idag".....
Hört en liknande historia om ett original i byhålan jag växte upp i. Och jag har inga jätteproblem att tro på den heller.Det påstås att ett orginal som jobbade på en av bilskrotarna här i stan inte skulle få komma in på en av krogarna för att han var så skitig och då svarade med "Vad ska det tjäna till att tvätta sig, jag ska ju jobba på måndag igen, men jag har tvättat k*ken i alla fall"
Jag vet inte om det är sant, men jag har sett honom på lokala krogar, enbart hjälpligt avtvättad, så det låter inte otroligt.
Förmodligen var skiten så ingrodd i händerna att det såg ut som han inte ens hade försökt...
View attachment 479431
Den behövde en skärmdump...
Men SÅ kan du ju inte GÖRA...nu blev jag ju sugen på en K1100LT igen ju!!![]()

Hojåkare mot fartvind. Dessa kåpglas, förlängda kåpglas och extra vindavvisare. Ligger dom och tourar i 170-180 i åttatimmarspass plus övertid?
View attachment 479433
Visst var det den modellen som mc-polisernas skyddsombud stoppade pga vibrationer i styret? Vita fingrar nein, nicht danke.
Den och K75an har jag för mig.

View attachment 479431
Den behövde en skärmdump...
Men SÅ kan du ju inte GÖRA...nu blev jag ju sugen på en K1100LT igen ju!!![]()
Det finns säkert många projekt på gång i garagen, men just att lägga ut nåt till försäljning i det skicket verkar lite desperat. Eller håglöst. Det är väl inte så många som vill ta över andras mer eller mindre havererade drömmar om vad de velat men inte kunnat bygga.Alltså, jag har faktiskt ett påbörjat bygge i garaget som inte är helt färdigt. Skillnaden är att det åtminstone är fullt fungerande, körbart och besiktat i befintligt skick. Vilket år som helst ska jag bara riva ner den och lacka om ramen, bygga ny batteribox och snygga till elsystemet lite.
Vad är kvar att göras på den då?
Koppla den sista elen? Något mer? Den ser ju ganska komplett ut som den är.
@Old Badger var nyss aktiv i trådenUndrar också nu. Han skulle byta jobb men jag får inte tag på honom på tele heller. Börjar bli lite orolig att något hänt ?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |