Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ibland undrar man vem som till slut köper alla hojar som annonseras ut, inte minst av den här typen. I o f s välvårdade, men ändå gamla hojar. Mer av samlarobjekt eller att bara äga, än att verkligen köra med. Då finns ju mycket annat att välja på, både mer modernt, lättskött och driftsäkert. En mellanstor radfyra med 43 år på nacken? Mycket kan ju gå sönder på en så gammal hoj.
 
Ibland undrar man vem som till slut köper alla hojar som annonseras ut, inte minst av den här typen. I o f s välvårdade, men ändå gamla hojar. Mer av samlarobjekt eller att bara äga, än att verkligen köra med. Då finns ju mycket annat att välja på, både mer modernt, lättskött och driftsäkert. En mellanstor radfyra med 43 år på nacken? Mycket kan ju gå sönder på en så gammal hoj.

I motsats till en 40 år gammal 250?
 
Platsar min hoj här?



Peter, det kan vara okay att formulera sig så här inne i goda vänners lag - men lägger du ut en mer publik annons med sådan text och innebörd så bjuder du bara upp till dans med prutdårar och sistapriset-idioter.

Jag har vid något tillfälle kostat på mig att trolla en sådan där jävel som bara skall skambuda.
Hojen var redan såld så till vida att en mindre handpenning var överförd på bankkonto - men annonsen var kvar uppe eftersom jag var iväg på jobb och hade annat att tänka på.

En annan köpare, "köpare" hörde av sig och tyckte mitt pris var högt.

- Okay, vad vill du bjuda då?
En löjlig summa, visar det sig. MIndre än hälften mot annonserat pris.

- Okay, vi kör på det.

"VA?! Tar du det...?"

Japp, men bara nu ikväll. Fram med stålarna.

"Eh, oj - vänta, jag ringer tillbaka."


Hörde aldrig av killen. Så klart.


Så, Peter - lägg ingen kraft på sådan människor.
Bjud inte in dem att stjäla din energi.
 
I motsats till en 40 år gammal 250?
Enstånkor spelar i en egen liga. Oklart vad det beror på, förmodligen för att de är väldigt basic och påminner gamla hojåkare om deras ungdoms dagar. Nostalgi, med andra ord. Eller för att de är lättmekade, det är enklare att renovera en cylinder/förgasare etc, än fyra stycken som i en radfyra. Hur som helst värderas en Yamaha SR400/500 betydligt högre än en Yamaha XJ900.
 
Enstånkor spelar i en egen liga. Oklart vad det beror på, förmodligen för att de är väldigt basic och påminner gamla hojåkare om deras ungdoms dagar. Nostalgi, med andra ord. Eller för att de är lättmekade, det är enklare att renovera en cylinder/förgasare etc, än fyra stycken som i en radfyra. Hur som helst värderas en Yamaha SR400/500 betydligt högre än en Yamaha XJ900.

Ja, ingen vill ju ha en gammal cb900... :öga
 
Ibland undrar man vem som till slut köper alla hojar som annonseras ut, inte minst av den här typen. I o f s välvårdade, men ändå gamla hojar. Mer av samlarobjekt eller att bara äga, än att verkligen köra med. Då finns ju mycket annat att välja på, både mer modernt, lättskött och driftsäkert. En mellanstor radfyra med 43 år på nacken? Mycket kan ju gå sönder på en så gammal hoj.
Eller kanske tvärt om det finns inte mycket som kan gå sönder.
 
Den där 900F-en har varit ute på Blocket tidigare, då nylackad, om man skulle gå efter färgen på prylar runt den på bilderna den gången.
 
Exakt, det är ju bara att köpa en påse med problem. Femtioelva ventiler, fjädrar och förgasarmunstycken som kan krångla. Bara att köra till skroten.
Skroten älskar CB900 över alla andra modeller har jag hört av en tveksam källa som min fru känner väl...
 
Peter, det kan vara okay att formulera sig så här inne i goda vänners lag - men lägger du ut en mer publik annons med sådan text och innebörd så bjuder du bara upp till dans med prutdårar och sistapriset-idioter.

Jag har vid något tillfälle kostat på mig att trolla en sådan där jävel som bara skall skambuda.
Hojen var redan såld så till vida att en mindre handpenning var överförd på bankkonto - men annonsen var kvar uppe eftersom jag var iväg på jobb och hade annat att tänka på.

En annan köpare, "köpare" hörde av sig och tyckte mitt pris var högt.

- Okay, vad vill du bjuda då?
En löjlig summa, visar det sig. MIndre än hälften mot annonserat pris.

- Okay, vi kör på det.

"VA?! Tar du det...?"

Japp, men bara nu ikväll. Fram med stålarna.

"Eh, oj - vänta, jag ringer tillbaka."


Hörde aldrig av killen. Så klart.


Så, Peter - lägg ingen kraft på sådan människor.
Bjud inte in dem att stjäla din energi.
Tack! ?
 
Skroten älskar CB900 över alla andra modeller har jag hört av en tveksam källa som min fru känner väl...
Hur väl känner din fru den källan? Tveksamma källor skall man ju hålla sig i från att bada i medan bra källor kan man ju både bada näck o ta en slurk av?

Cb 900 var har jag hör det?? ja nu kom det enda hojen Tammer tycker är skrot.
 
Hur väl känner din fru den källan? Tveksamma källor skall man ju hålla sig i från att bada i medan bra källor kan man ju både bada näck o ta en slurk av?

Cb 900 var har jag hör det?? ja nu kom det enda hojen Tammer tycker är skrot.
Det gäller alla gamla sura radfyror, hopplöst att få ordning på om det börjar krångla
Suzuki gsx, Yamaha xj, Honda cb från tidigt 80-tal. Fyra förgasare, vilka problem det kan bli.
 
Det gäller alla gamla sura radfyror, hopplöst att få ordning på om det börjar krångla
Suzuki gsx, Yamaha xj, Honda cb från tidigt 80-tal. Fyra förgasare, vilka problem det kan bli.
Nja, hopplöst är det nog bara för de som saknar kunskap. :fakta
Har man ingen kunskap håller man sig till attraktiva motorcyklar som SR250 som bara går och går. :tummenupp

Vi andra som har kunskap och gillar att ge våra SportHojar kärlek och omvårdnad ser det inte som ett problem att lösa det som krånglar. Att köra engelskt höjer dessutom nivån några snäpp vilket, naturligtvis, ökar tillfredställelsen. :hej
 
Det gäller alla gamla sura radfyror, hopplöst att få ordning på om det börjar krångla
Suzuki gsx, Yamaha xj, Honda cb från tidigt 80-tal. Fyra förgasare, vilka problem det kan bli.
Ja du har så rätt, jag blev tvungen att köpa en ultraljudstvätt till förgasarna på min GSX.
Elände, en sådan ville jag verkligen inte ha.
.
.
.
.
.
Kan vara lite ironiskt.
 
Nja, hopplöst är det nog bara för de som saknar kunskap. :fakta
Har man ingen kunskap håller man sig till attraktiva motorcyklar som SR250 som bara går och går. :tummenupp

Vi andra som har kunskap och gillar att ge våra SportHojar kärlek och omvårdnad ser det inte som ett problem att lösa det som krånglar. Att köra engelskt höjer dessutom nivån några snäpp vilket, naturligtvis, ökar tillfredställelsen. :hej
Nja, tålamod skulle jag säga.
Går att komma långt på en sådan pjäs utan någon vidare kunskap.
 
Nja, tålamod skulle jag säga.
Går att komma långt på en sådan pjäs utan någon vidare kunskap.
Jag skulle krokna omgående om det handlade om en SR250. Där saknas det både intresse och kunskap hos mig, två viktiga saker som krävs förutom tålamod.

Nu är ju, som tur är, den så åtråvärd så den sällan kommer ut på marknaden så den lär aldrig hamna i mitt garage... :banana
 
Jag skulle krokna omgående om det handlade om en SR250. Där saknas det både intresse och kunskap hos mig, två viktiga saker som krävs förutom tålamod.

Nu är ju, som tur är, den så åtråvärd så den sällan kommer ut på marknaden så den lär aldrig hamna i mitt garage... :banana
App, app…
Bilder behövs inte ens…men…varför är det ”pil neråt” ? ?
 
Back
Top