Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag kan inte låta bli att förundras över hur många Virago 535 som finns. Oavsett vad man tycker om hojen så måste det varit en försäljningssuccé...

Tja, dels såldes det nog en hel del kalleanka-choppers till folk som trodde att det var som en japansk Harley, men sen tror jag att alla som såldes ständigt är till salu i en evig omgång av svarte-petter...

Det gäller bara att inte bli sittandes med skiten
 
Tja, dels såldes det nog en hel del kalleanka-choppers till folk som trodde att det var som en japansk Harley, men sen tror jag att alla som såldes ständigt är till salu i en evig omgång av svarte-petter...

Det gäller bara att inte bli sittandes med skiten
En kompis köpte en sådan till frun som ska börja övningsköra. Verkar kanon för ändamålet. Hennes erfarenhet av motoriserade tvåhjulingar består av att ha vurpat en hyrmoppe i något medelhavsturistparadis.
Modigt, mycket att ta in när man inte är helt ung heller. Tror hon fixar det!
Inte kört den men förvånansvärt "normal" körställning, lätt att nå ner på och hyfsat låg tyngdpunkt. Bra för självförtroendet.
Jag ogillar fotpinnarnas framskjutna placering. Dock inte extremt så den lär kännas normal för den som börjar där. Kunde vara värre.
Extremt lättkörd, enligt handledaren, (maken). Den obefintliga gasresponsen är välkommen för den som börjar från början.
Snudd på mint condition, för kaffepengar.
Vi skruvade dit en motorbåge, så första tappet blev några små repor på den och ytterligare några graders vinkel på bakskärmen men inga brott eller bucklor. T o m blinkersen var hel.

Hoppas hon får smak på det! Då står det en synnerligen välhållen revere i garaget som hon kan växla upp till. Han kör sin GS.
 
Last edited:
En kompis köpte en sådan till frun som ska börja övningsköra och då är jag ingen vän av glidare. Verkar kanon för ändamålet. Hennes erfarenhet av motoriserade tvåhjulingar består av att ha vurpat en hyrmoppe i något medelhavsturistparadis.
Modigt, mycket att ta in när man inte är helt ung heller. Tror hon fixar det!
Inte kört den men förvånansvärt "normal" körställning, lätt att nå ner på och hyfsat låg tyngdpunkt. Bra för självförtroendet.
Jag ogillar fotpinnarnas framskjutna placering. Dock inte extremt så den lär kännas normal för den som börjar där. Kunde vara värre.
Extremt lättkörd, enligt handledaren, (maken). Den obefintliga gasresponsen är välkommen för den som börjar från början.
Snudd på mint condition, för kaffepengar.
Vi skruvade dit en motorbåge, så första tappet blev några små repor på den och ytterligare några graders vinkel på bakskärmen men inga brott eller bucklor. T o m blinkersen var hel.

Hoppas hon får smak på det! Då står det en synnerligen välhållen revere i garaget som hon kan växla upp till. Han kör sin GS.
Härlig läsning! ?
 
En kompis köpte en sådan till frun som ska börja övningsköra

Till det är den säkert ypperlig, och kaffepengar i inköp gör att man inte gråter så mycket om det blir en lågfartsvurpa.
Sen så ligger den ute på blocket igen, för ingen vill h svarte petter...
 
Och det vågar du berätta på detta forumet... ? Var det priset som gjorde att så många såldes?
Dels priset, men också för att storleken passade kvinnliga mc-åkers.
Farbröderna köpte Virrrrgo 1100, XVS 1100 Drag Star, XV 1600 Wild Star och dyligt.
Just Wild Star 1600 var kul, den hade jättestora Alu-klumpar under fotplattorna som det var skoj att skrapa med i kurvorna, speciellt när man kom ifatt andra hojåkare eftersom det lät som en krash varenda gång man tryckte ner dom ordentligt.
 
Var fodervärd åt en 535 åt en tjekompis som också tyckte att den var söt...
Körde den några gånger, trivdes ganska bra på den:tungan
 
Var fodervärd åt en 535 åt en tjekompis som också tyckte att den var söt...
Körde den några gånger, trivdes ganska bra på den:tungan
Bra svar som sammanfattar det mesta: alla gillar den och tycker den är rätt ok, men tuffa grabbar vill inte erkänna det. Kom igen nu, kommit ur garderoben och erkänn att ni egentligen älskar 535an.
 
Bra svar som sammanfattar det mesta: alla gillar den och tycker den är rätt ok, men tuffa grabbar vill inte erkänna det. Kom igen nu, kommit ur garderoben och erkänn att ni egentligen älskar 535an.
Aldrig jag kommer aldrig någonsin erkänna att en så misslyckad skrot hög sammansatt att skräpet dom hittade längs golvlister på yamahas centrallager
Det är den överlägset rövigaste japanska motorpeden som lämnat dom öarna för någon motorcykel är det ej. Om virago 535 infördes i 0 visionen så får vi inte köra förare än 30 km o endast i soligt väder utan blåst. Jag är ändå Yamaha freak men virago måste ha skapats av någon med snedtändning på syra eller klämt hjärnan i en 40tons press.

SOM god 2,a kommer lillsportstern i denna kakafoni i vidriga små twinnar med konstruktion som spaghetti al dente funnen en gammal tunna bakom lokala lågpris pastahaket.
 
Aldrig jag kommer aldrig någonsin erkänna att en så misslyckad skrot hög sammansatt att skräpet dom hittade längs golvlister på yamahas centrallager
Det är den överlägset rövigaste japanska motorpeden som lämnat dom öarna för någon motorcykel är det ej. Om virago 535 infördes i 0 visionen så får vi inte köra förare än 30 km o endast i soligt väder utan blåst. Jag är ändå Yamaha freak men virago måste ha skapats av någon med snedtändning på syra eller klämt hjärnan i en 40tons press.

SOM god 2,a kommer lillsportstern i denna kakafoni i vidriga små twinnar med konstruktion som spaghetti al dente funnen en gammal tunna bakom lokala lågpris pastahaket.
Jag ägde en Virago 750 i 2 veckor. Farsan hade ägt den i 10 år utan att köra den och morsan tyckte den stod i vägen så jag åtog mig att serva upp, besikta och sälja.

Hemsk cykel att köra.
 
Alltså, ALLA japanska tillverkare har ju tillverkat kalleanka-choppers, men Viagran är den som blev absolut fulast.

Jag tror det är cylindervinkeln som gör att man direkt retar sig på den?

Suzuki misslyckades ju totalt med styrhuvudet, Kawasaki lyckades rätt bra.
 
Alltså, ALLA japanska tillverkare har ju tillverkat kalleanka-choppers, men Viagran är den som blev absolut fulast.

Jag tror det är cylindervinkeln som gör att man direkt retar sig på den?

Suzuki misslyckades ju totalt med styrhuvudet, Kawasaki lyckades rätt bra.
Det är ju inget på den som funkar med något annat som sitter på den. Inga linjer funkar, inga delar jobbar i estetisk harmoni.
Och de är hemska att köra.
 
Varför är Virago den mest omnämnda hojen i det här tråden?

Det finns ingen som gillar den.
Den är inte ett alternativ för någon här.
Den är en dussinhoj som är otroligt ointressant.

Släppa Viragon och kika på annat istället?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top