Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda CB 250 N motorcykel https://www.blocket.se/annons/uppsala/honda_cb_250_n_motorcykel/100750783

Den här då?
Motorcyklarnas motsvarighet till Volvo 240 DL, pålitlig och välbyggd. Måste dock var en fruktansvärt trött historia. Jag har själv ägt och kört en CB400N under flera år, och den var ganska trist. 43hk till 180kg, och denna 250cc har alltså 27hk till i princip samma tjänstevikt som 400:an. De delar samma chassi, mått och vikt. Men visst, ska man bara ta sig från A till B så funkar det säkert. Allt verkar sälja nu, så den är säkert borta från Blocket om några timmar.
 
Last edited:
De här har blivit märkligt populära. För något år sedan utskrattade, hånade och avskydda. Omöjlig körställning, klen motor och allt vad det var, då såldes de för under 10000kr. Nu ligger de stadigt på 17-18000kr, ofta en bra bit över 20000kr. Är småglidarstuket inne igen, månntro?
 
De här har blivit märkligt populära. För något år sedan utskrattade, hånade och avskydda. Omöjlig körställning, klen motor och allt vad det var, då såldes de för under 10000kr. Nu ligger de stadigt på 17-18000kr, ofta en bra bit över 20000kr. Är småglidarstuket inne igen, månntro?
:hördu Ge dig nu , du ratade ju nyss en sån i tokholm för 8” så vad är fel:va
 
Jag har aldrig gillat glidare, jag undrar bara vart trenden är på väg. Hur kan det som var utskrattat och osäljbart för några månade sen var populärt och lättsålt idag?

Bristen på nya hojar möjligen, kanske inte finns så mycket små glidare att få tag på för de som inte klarar av en 300kg+ med 1600cc men vem vet, priserna på blocket är ju en saga för sig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Yamaha Viagra och Populära har inte i samma inlägg att göra.

Dom är inte och har aldrig varit populära, dom köptes i viss mån av förvirrade återfallsgubbar som trodde att det var nästan samma sak som att köpa en harley

Dom säljs med få mil på mätaren och förvånansvärt nya för 15 loppor hela sommaren och samm hoj säljs nästa sommar osv, för ingen vill ha dom kvar.
 
De här har blivit märkligt populära. För något år sedan utskrattade, hånade och avskydda. Omöjlig körställning, klen motor och allt vad det var, då såldes de för under 10000kr. Nu ligger de stadigt på 17-18000kr, ofta en bra bit över 20000kr. Är småglidarstuket inne igen, månntro?
Det är fortfarande en avskyvärd skapelse, men det har dykt upp exemplar för 20k i flera år så det är ju inget nytt för i år. De som har det priset säljs inte. De för 8-12 säljs till nån stackare som bara är ute efter en billig hoj och inte vet vad det är för ett jäkla ankarmaterial det är.
 
Yamaha Viagra och Populära har inte i samma inlägg att göra.

Dom är inte och har aldrig varit populära, dom köptes i viss mån av förvirrade återfallsgubbar som trodde att det var nästan samma sak som att köpa en harley

Dom säljs med få mil på mätaren och förvånansvärt nya för 15 loppor hela sommaren och samm hoj säljs nästa sommar osv, för ingen vill ha dom kvar.
Haha, ja okej. Jag har faktiskt tänkt samma tanke: det är många som vill ha en hoj, för det ser kul ut. Men sen när man vinglat omkring på dem ett par dar inser man att det inte "är min grej" och vill sälja igen. Där har Virago 535 sin givna plats i historien, denna skapelse som endast en marknadsorienterad japan kan komma på. En "budget-Harley" helt enkelt - så fel som något kan bli.
 
Det är fortfarande en avskyvärd skapelse, men det har dykt upp exemplar för 20k i flera år så det är ju inget nytt för i år. De som har det priset säljs inte. De för 8-12 säljs till nån stackare som bara är ute efter en billig hoj och inte vet vad det är för ett jäkla ankarmaterial det är.
Det måste hur som helst vara Blockets vanligaste hoj. Sålts i oändliga antal till köpare som egentligen inte ville ha dem. H-D-konceptet igen.
 
Det måste hur som helst vara Blockets vanligaste hoj. Sålts i oändliga antal till köpare som egentligen inte ville ha dem. H-D-konceptet igen.
Det är bara att börja köpa dem och smälta ner dem till metalltackor för att göra världen till en bättre plats.
 
På Åland, ja - där ön tar slut innan man hunnit varva ut på några högre växlar.

I verkliga världen är den en våt dröm.
Hahah - nej.
Östersjöns isle of man :7peta.

Nä att varva ur en 125'a var det inte några problem med. Det är bara det att jämfört med de italienska ditona så var den trött - mycket, och mjäkiga bromsar och intetsägande fjädring - mycket. Till och med jämtemot yamahan som också var trött så kändes den betydligt mer "rough and ready", mer rebellisk på något sätt.
Till och med så skulle jag våga påstå att Yamahan var starkare mekansikt än hondan (wtf?).

Den ända jag skall låta bli att uttala mig om är Suckan.
 
Back
Top