Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Aj - mina ööögon....
Nej, nej, du har inte förstått. Det är en riktig H-D, fast inte riktigt ändå...
Det blir som att vara med i "Easy Rider" och "Wild Hogs" på en och samma gång att cruisa omkring på denna mellan Västerås och Örebro.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki Z400R2 TWIN https://www.blocket.se/annons/stockholm/kawasaki_z400r2_twin/100750836

Den här kan jag rekommendera. Eftersom jag själv har en. Jättemysig hoj till ett bra pris.
Kolla! Den är redan såld! Men vem är det som köper alla dessa gamla muggiga halvtrista 400cc-hojar? För några år sedan ville ingen ha dem, oavsett pris. Nu går de direkt. Fascinerande. Jag har redan haft min beskärda del så jag bryr mig inte, det är bara kul att se. Vad blir nästa objekt för dessa okritiska köpare?
400cc twin från -82 är vad alla vill ha nu. Det märkliga är att man aldrig dem dem ute på vägarna. Bara nåt att ha i garaget för somliga..?
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Kolla! Den är redan såld! Men vem är det som köper alla dessa gamla muggiga halvtrista 400cc-hojar? För några år sedan ville ingen ha dem, oavsett pris. Nu går de direkt. Fascinerande. Jag har redan haft min beskärda del så jag bryr mig inte, det är bara kul att se. Vad blir nästa objekt för dessa okritiska köpare?
400cc twin från -82 är vad alla vill ha nu. Det märkliga är att man aldrig dem dem ute på vägarna. Bara nåt att ha i garaget för somliga..?
Muggig och halvtrist skulle inte jag kalla den. Om jag vill ta en tur med frun bakpå eller en sväng in till stan för en fika med någon av mina vänner så är det en otroligt charmig hoj.

Men vad är det du själv egentligen vill ha då?


Kanske en sån här? Om man tycker en 400 är halvtrist så kanske en gammal 1100 är precis vad du behöver?
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki Z400R2 TWIN https://www.blocket.se/annons/stockholm/kawasaki_z400r2_twin/100750836

Den här kan jag rekommendera. Eftersom jag själv har en. Jättemysig hoj till ett bra pris.
Det märkliga är det som jag påpekat i en annan tråd. Dessa hojar finns i oändliga antal på Blocket, oftast till salu för mellan 15-20000kr. Men ingen köper dem, utom så fort någon annonserar ut en för lägre pris. Då är de borta på ett par timmar. Det är alltså helt prisfaktorn som är avgörande. Många vill ha dem, men ingen vill betala 15000kr. Men tydligen 8500kr..?
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Det märkliga är det som jag påpekat i en annan tråd. Dessa hojar finns i oändliga antal på Blocket, oftast till salu för mellan 15-20000kr. Men ingen köper dem, utom så fort någon annonserar ut en för lägre pris. Då är de borta på ett par timmar. Det är alltså helt prisfaktorn som är avgörande. Många vill ha dem, men ingen vill betala 15000kr. Men tydligen 8500kr..?
Jag betalade 13500 för en sådan för ett par veckor sedan ?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Muggig och halvtrist skulle inte jag kalla den. Om jag vill ta en tur med frun bakpå eller en sväng in till stan för en fika med någon av mina vänner så är det en otroligt charmig hoj.

Men vad är det du själv egentligen vill ha då?
Njaejjj...ingen har någonsin betecknat en cb400 som en "charmig hoj". För mig är den ok, jag skippar charm och körglädje för att prioritera driftsäkerhet och pålitlighet. Men kul är den fanimig inte.
Jag vill ha en enstånka, men de är tyvärr omöjliga att få tag i nu för tiden. Först var drömmen Yamaha SR400, som för några år sedan kunde köpas för 10-15000. Sedan steg priserna till 25000 och mer, och nu är de helt försvunna från marknaden. Nu letar jag efter SR250 o d, men nu har tyvärr även dessa seglat upp över 20000kr-nivån. Alla enstånkor är glödheta och kan inte köpas mer. Så jag har gett upp hojletandet och puttrar vidare med min GP125 och kör numera bil istället. Det finns andra nöjen än mc, nu när det blivit en hobby för välbärgade. Lägger hellre pengarna på en kanot eller roddbåt. Funderar lite på husvagn också, nu när jag blivit pensionär. Man får en hygglig vagn för de pengar en Yamaha SR400 kostar med dagens priser.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Rätt pris är när köpare och säljare kommer överens.
Så dina 13500:- var väl rätt pris för den.
Jag har också köpt saker som gått att få billigare men då med brister och fel som jag vill slippa.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Njaejjj...ingen har någonsin betecknat en cb400 som en "charmig hoj". För mig är den ok, jag skippar charm och körglädje för att prioritera driftsäkerhet och pålitlighet. Men kul är den fanimig inte.
Jag vill ha en enstånka, men de är tyvärr omöjliga att få tag i nu för tiden. Först var drömmen Yamaha SR400, som för några år sedan kunde köpas för 10-15000. Sedan steg priserna till 25000 och mer, och nu är de helt försvunna från marknaden. Nu letar jag efter SR250 o d, men nu har tyvärr även dessa seglat upp över 20000kr-nivån. Alla enstånkor är glödheta och kan inte köpas mer. Så jag har gett upp hojletandet och puttrar vidare med min GP125 och kör numera bil istället. Det finns andra nöjen än mc, nu när det blivit en hobby för välbärgade. Lägger hellre pengarna på en kanot eller roddbåt. Funderar lite på husvagn också, nu när jag blivit pensionär. Man får en hygglig vagn för de pengar en Yamaha SR400 kostar med dagens priser.
Du skulle huggit på den SR500 som var ute nyss, jag försökte men var för sen.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Rätt pris är när köpare och säljare kommer överens.
Så dina 13500:- var väl rätt pris för den.
Jag har också köpt saker som gått att få billigare men då med brister och fel som jag vill slippa.
Så är det. Hojen är fin och går bra. Jag är nöjd och glad med köpet
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Njaejjj...ingen har någonsin betecknat en cb400 som en "charmig hoj". För mig är den ok, jag skippar charm och körglädje för att prioritera driftsäkerhet och pålitlighet. Men kul är den fanimig inte.
Jag vill ha en enstånka, men de är tyvärr omöjliga att få tag i nu för tiden. Först var drömmen Yamaha SR400, som för några år sedan kunde köpas för 10-15000. Sedan steg priserna till 25000 och mer, och nu är de helt försvunna från marknaden. Nu letar jag efter SR250 o d, men nu har tyvärr även dessa seglat upp över 20000kr-nivån. Alla enstånkor är glödheta och kan inte köpas mer. Så jag har gett upp hojletandet och puttrar vidare med min GP125 och kör numera bil istället. Det finns andra nöjen än mc, nu när det blivit en hobby för välbärgade. Lägger hellre pengarna på en kanot eller roddbåt. Funderar lite på husvagn också, nu när jag blivit pensionär. Man får en hygglig vagn för de pengar en Yamaha SR400 kostar med dagens priser.
Ett tips i all välmening du finner ingen fräsch husvagn för 20-25 ”,jag har veckopendlat och bott i vagn men vill du inte lukta mögel och ha mjukt golv så köp dyrare , husvagnar har haft samma trend med priset dom liksom båtar osv
:)Har en boggievagn du kan få om du åker till Värmland för våra höns o kalkoner tycker den är väl illa t.om ;)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Njaejjj...ingen har någonsin betecknat en cb400 som en "charmig hoj". För mig är den ok, jag skippar charm och körglädje för att prioritera driftsäkerhet och pålitlighet. Men kul är den fanimig inte.
Jag vill ha en enstånka, men de är tyvärr omöjliga att få tag i nu för tiden. Först var drömmen Yamaha SR400, som för några år sedan kunde köpas för 10-15000. Sedan steg priserna till 25000 och mer, och nu är de helt försvunna från marknaden. Nu letar jag efter SR250 o d, men nu har tyvärr även dessa seglat upp över 20000kr-nivån. Alla enstånkor är glödheta och kan inte köpas mer. Så jag har gett upp hojletandet och puttrar vidare med min GP125 och kör numera bil istället. Det finns andra nöjen än mc, nu när det blivit en hobby för välbärgade. Lägger hellre pengarna på en kanot eller roddbåt. Funderar lite på husvagn också, nu när jag blivit pensionär. Man får en hygglig vagn för de pengar en Yamaha SR400 kostar med dagens priser.
Ha ha, men det förklarar ju saken, tack!
Du är ju egentligen inte en person som verkligen tycker om att åka hoj, när en kanot kan stilla ditt sinne.
Då fattar jag att allting är för dyrt, för långt borta, för tråkigt, och har för dålig motor.
Allt det där gör det ju enklare att välja kanoten eller en husvagn som du kan trycka tummen genom taket. :tummenupp
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag betalade 13500 för en sådan för ett par veckor sedan ?
Ok? Men 15000kr-hojarna blir oftast långliggare på Blocket. vad folk vill har är det rätta PRISET. Kommer något ut under medelvärdet är det sålt på typ timmar. Sjukt, men det är fakta...
15000kr - osålt i flera veckor
10000kr - sålt direkt
Det handlar alltså inte om ifall man vill ha hojen, utan om pengarna.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top