Dagens Blocket! (mc-relaterat)

64 mil med lika många förare som demohoj är väl ingen fara.
64 förare som har övervarvat en kall motor
64 förare som har försökt köra på bakhjulet
64 förare som har stampat i växlarna.
Eller fispetat växlarna så de inte hamnat helt i läge.
 
Eller fispetat växlarna så de inte hamnat helt i läge.
Ja, det finns alla sorter på provkörningarna.
Gemensamt är att hojarna kallstartas och dras mot varvstopp varje provkörning.

Lite som med hyrbilar, dom går att varva betydligt mer än en man äger själv, och dom kräver inte att man står helt stilla innan man lägger i backen heller.
 
Ja, det finns alla sorter på provkörningarna.
Gemensamt är att hojarna kallstartas och dras mot varvstopp varje provkörning.

Lite som med hyrbilar, dom går att varva betydligt mer än en man äger själv, och dom kräver inte att man står helt stilla innan man lägger i backen heller.
Ooh, det påminner mig om när jag lyckades lägga i backen på en 240 i 70 km/h. Inget gick sönder, spännande nog, men det var nog inte hälsosamt för någon del av drivlinan.

Men ja, fordon som inte ägs eller "tillhör" plågas vid varje given möjlighet.

En ägare av ett företag med en flotta fordon sa till mig att det enda sättet att få fordonen att hålla var att de "tillhörde" en, och endast en, förare. Då brukade allt vara i mycket bättre skick, samt att när de började behöva lite mekanikerkärlek så dök de upp på verkstan i tid.
Och de fordon som var i anskrämligt skick på kort tid blev en nyanställning istället.
 
Ooh, det påminner mig om när jag lyckades lägga i backen på en 240 i 70 km/h. Inget gick sönder, spännande nog, men det var nog inte hälsosamt för någon del av drivlinan.
Så gjorde en kompis till mig med sin 245. La i backen i god fart för att få till ett "förställ" och ta kurvan på en framåtväxel. Funkade flera gånger, men när lamellen finfördelades som damm i kopplingskåpan slutade han med det.
 
Den där är för billig, det måste vara nåt fel. Den borde kosta minst det dubbla, eller tredubbla.
Här har du:

Den ser fin ut, allt är förmodligen i ordning, och den kan stå lutad mot din gran i stugan, helt utan kärlek i åratal, och ändå leverera.
Försök att vara liiiiite smidig i första kontakten, så kan du säkerligen komma överens om priset.
Har du invändningar mot någonting nu, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, då behövs det nog en mer professionell utredning.

XJ600.jpg
 
BITMAIN, GOLDSHELL, INNOSILICON MINERS 2022

All equipment will be shipped from our warehouses in Shenzhen China. Additional shipping charges apply to orders shipping to international destinations.

GOLDSHELL KD2


BITMAIN S19J


WORLD DELIVERY 3-10 DAYS
Shit, Tammers ambivalenta inställning till inköp har uppmärksammats internationellt
 
Ja, det finns alla sorter på provkörningarna.
Gemensamt är att hojarna kallstartas och dras mot varvstopp varje provkörning.


Fast stämmer det där verkligen? På mer organiserade provkörningar får man väl skriva på ett avtal som säger att man får stå för en självrisk på typ 18k om något händer, så vem fan vågar köra som en idiot med det hängande över sig?

Hyrbilar däremot kan jag hålla med om att de ofta behandlas som en rödhårig styvson.
 
Fast stämmer det där verkligen? På mer organiserade provkörningar får man väl skriva på ett avtal som säger att man får stå för en självrisk på typ 18k om något händer, så vem fan vågar köra som en idiot med det hängande över sig?

Hyrbilar däremot kan jag hålla med om att de ofta behandlas som en rödhårig styvson.
Kan ju bara svara på hur jag kör på en testrunda, men jo, nog brukar jag testa att dra ur hojen på några växlar iaf. Hur ska man annars känna på hur den leverar effekten? Sedan brukar jag ju iofs göra lite mer långsamma övningar med, och känna på på/avslag och sånt trist. :hihi
Men jag får nog säga att jag plågar provhojar en del. Mer än vad jag plågar hyrbilar faktiskt.
 
Kan ju bara svara på hur jag kör på en testrunda, men jo, nog brukar jag testa att dra ur hojen på några växlar iaf. Hur ska man annars känna på hur den leverar effekten? Sedan brukar jag ju iofs göra lite mer långsamma övningar med, och känna på på/avslag och sånt trist. :hihi
Men jag får nog säga att jag plågar provhojar en del. Mer än vad jag plågar hyrbilar faktiskt.
Ja, det kanske bara är jag som är feg när jag kör en ny hoj.
Hyrbil använder jag sällan nu för tiden, men jag har nog testat lamellerna på en och annan bil i min ungdom.
 
Back
Top