Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Måtte ingen köpa denna Kymco och såga sönder den till ett "bygge", för då kommer någon farbror på Sporthoj att gå i taket över ännu en förstörd orginal hoj! Men jag ser det som det bästa som kan hända, att någon sågar sönder denna styggelse till MC (?)!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Måtte ingen köpa denna Kymco och såga sönder den till ett "bygge", för då kommer någon farbror på Sporthoj att gå i taket över ännu en förstörd orginal hoj! Men jag ser det som det bästa som kan hända, att någon sågar sönder denna styggelse till MC (?)!

På harleyträffar i USA brukar dom köpa in en japshoj och dra igång den mot varvstopp och se hur lång tid det tar innan den sprängs, sedan eldar dom upp resterna.

Jag har alltid tyckt att det har varit en korkad företelse, tills jag såg den här....

Gruppköp på SH?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
På harleyträffar i USA brukar dom köpa in en japshoj och dra igång den mot varvstopp och se hur lång tid det tar innan den sprängs, sedan eldar dom upp resterna.

Jag har alltid tyckt att det har varit en korkad företelse, tills jag såg den här....

Gruppköp på SH?
Gjordes på träffar i Sverige också. Förr
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Måtte ingen köpa denna Kymco och såga sönder den till ett "bygge", för då kommer någon farbror på Sporthoj att gå i taket över ännu en förstörd orginal hoj! Men jag ser det som det bästa som kan hända, att någon sågar sönder denna styggelse till MC (?)!


Men, men, men - den är ju unik, jue...!?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Undrar vad det beror på? De eleganta, svepande linjerna och nyskapande futuristiska designen borde ju ha lockat många köpare genom åren.
Jag tror svaret återfinns redan på utsidan av manualen som DieselSverige postade:

1651223140185.png


Hojen har en Drivers Manual, inte en Riders Manual.

Big difference.
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Är blocket lite extra trögt i år eller har MC säsongen inte riktigt vaknat? Försöker kränga min gamla Yamaha och har vad jag tycker rätt bra pris / utrustning.

Någon som kan bekräfta?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Är blocket lite extra trögt i år eller har MC säsongen inte riktigt vaknat? Försöker kränga min gamla Yamaha och har vad jag tycker rätt bra pris / utrustning.

Någon som kan bekräfta?
Är benägen att hålla med. Det såg bra ut ett tag, men nu har det stannat av. Klent utbud, och inte många vill köpa till de priser som begärs. Det verkar finnas en skillnad mellan vad säljarna tycker deras hojar är värda och vad köparna vill ge.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är blocket lite extra trögt i år eller har MC säsongen inte riktigt vaknat? Försöker kränga min gamla Yamaha och har vad jag tycker rätt bra pris / utrustning.

Någon som kan bekräfta?
Dom hojar jag varit intresserad av har alla gått innan jag ringt så trögt vet jag inte om jag kan påstå det verkar
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
På harleyträffar i USA brukar dom köpa in en japshoj och dra igång den mot varvstopp och se hur lång tid det tar innan den sprängs, sedan eldar dom upp resterna.

Jag har alltid tyckt att det har varit en korkad företelse, tills jag såg den här....

Gruppköp på SH?
Ifall det är en Honda så startar de den precis när portarna öppnar och den får gå hela träffen ut och sen använder de samma hoj nästa år med.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Kollar på mt-09/mt-07 o folk vill ha -10 mot nypris för 3-4 år gamla hojar. Förstår inte vem som ens bryr sig titta åt det hållet. Okay om de är pimpade med Akra som många vill ha. Men vissa har ingenting.
Många begär helt enkelt för mycket. Vill man sälja eller inte? Om det ligger ute tre likadana hojar för 15000kr är det ju liksom ingen mening med att annonsera ut sin egen för 25000kr...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Många begär helt enkelt för mycket. Vill man sälja eller inte? Om det ligger ute tre likadana hojar för 15000kr är det ju liksom ingen mening med att annonsera ut sin egen för 25000kr...

...så vida den inte är unik.
Eller att man gör en intressekoll.
Eller anger bytesvärde.
Eller är tjej som säljer.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
...så vida den inte är unik.
Eller att man gör en intressekoll.
Eller anger bytesvärde.
Eller är tjej som säljer.

Jag såg en annons på en "Tjejkörd bil, krockad i alla 4 hörnen, alla fälgar skrapade"
Det var en kvinna som sålde den.
Det var hennes flickväns bil.

Hade en man skrivit så om sin flickväns bil tror jag inte blocket hade tagit in annonsen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Problemet är prisutvecklingen på motorcyklar. Säljarna vet/tror att om de väntar till nästa säsong så kan de få ut en halv gång mer i pris. En hoj i garaget är bättre än pengar på banken. Köparna ser inte saken på samma sätt, utan avvaktar hellre än att betala överpris för nåt skrot. Och där står vi nu, bara de mest desperata hojköparna slår till och betalar. Vi andra väntar och ser.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Eller säljer åt sin världsfrånvända farsa
Nja, ingen av dom vet nog speciellt mycket om motorcyklar (dom köpte ju den där) och dom tror väl att (den där) ska hålla värdet ungefär som en Honda eller Yamaha.

"Den är ju knappt använd, den kan inte ha tappat så mycket från nypris"
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nja, ingen av dom vet nog speciellt mycket om motorcyklar (dom köpte ju den där) och dom tror väl att (den där) ska hålla värdet ungefär som en Honda eller Yamaha.

"Den är ju knappt använd, den kan inte ha tappat så mycket från nypris"
Nu blev Tammers inlägg citerat utan att det var meningen, men iaf så kostade den där Kymcon mellan 8 och 12 tusen i många år. Det finns fulare (CF Moto nånting ) men tillräcklig ful för att aldrig aldrig någonsin vara värd 39 tusen???? Möjligen i Zombieapokalypsens slutskede
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top