Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Helt klart finns det två kategorier av säljare. De som vill sälja och sätter ut ett lockande pris, och de som har bestämt vad de vill ha och därmed har väldigt svårt att bli av med sin "pärla". Tyvärr är de senare de dominerande på Blocket.
Jag förstår vad du menar med folk som annonserar på Blocket. Jag upplever att dom som bara vill bli av med hojen annonserar på Marketplace
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Helt klart finns det flera kategorier köpare också...

Dom som köper och dom som gnäller på att deras skambud nekas.
Sen finns en tredje kategori också. De som vet vad objektet är värt och erbjuder ett pris i paritet med detta. Tyvärr nekas detta av säljare med väldigt höga tankar om vad deras objekt är värt.
Det är som om ICA skulle höja priset på mjölk till 30kr/liter - inge skulle köpa och de skulle snabbt få sänka priset till den nivå som Konsum har. Tyvärr har inte alla säljare fattat detta enkla koncept, utan rullar besviket in hojen i garaget igen då ingen vill betala överpris för deras pärla trots tre veckors annonserande.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja det var lite både och med den där, bitvis helt OK, bitvis mja...
Den var ju... stabbig, knubbig, fet....
Men samtidigt är ju inte det Caféracer.
Dom ska ju vara slanka och lättade.
Orginalfotpinnarna sänkte useendet, samt klistermärkena.
Sen är ju inte jag förtjust i framtvingat "slitet" skick, men det är ju bara en omlack bort.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja det var lite både och med den där, bitvis helt OK, bitvis mja...
Den var ju... stabbig, knubbig, fet....
Men samtidigt är ju inte det Caféracer.
Dom ska ju vara slanka och lättade.
Orginalfotpinnarna sänkte useendet, samt klistermärkena.
Sen är ju inte jag förtjust i framtvingat "slitet" skick, men det är ju bara en omlack bort.
Är väll lite mera åt hållet amerikansk rundbaneräser
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Suzuki Gs450, 9000 kr
Inte Blocket men.
 

Bifogat

  • Screenshot_20220430_191239_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_20220430_191239_com.facebook.katana.jpg
    860.5 KB · Visningar: 25

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Hojåkandet/-ägandet har gått från att vara en billig hobby till någonting för folk med pengar. För ett par år sedan kunde man köpa en tidig 80-tals twin för 7-8000kr, nu får man dubbla detta, minst. Närmare 20.000kr för en cb400, vem betalar det? 125cc som kunde köpas för småpengar kostar minst 15000kr. Yamaha sr400 kunde köpas för 10-15000kr, finns inte ens att få tag på oavsett vad man betalar. Köpts upp av samlare? Alla enstånkor försvinner snabbt från Blocket, 125cc likaså. Suzuki Savage också, närmare 20000kr. Vi vanliga löntagare eller pensionärer har inte en chans längre, trist utveckling.
Det enda som finns att få tag på är objekt, med svåröverskådliga kostnader. "Förgasarjustering", vad kommer det kosta? "Startar inte", "stått i 10 år", "går inte på tomgång", "tvåans växel går inte i"...
Fy fan, inget jag kan fixa.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja det var lite både och med den där, bitvis helt OK, bitvis mja...
Den var ju... stabbig, knubbig, fet....
Men samtidigt är ju inte det Caféracer.
Dom ska ju vara slanka och lättade.
Orginalfotpinnarna sänkte useendet, samt klistermärkena.
Sen är ju inte jag förtjust i framtvingat "slitet" skick, men det är ju bara en omlack bort.

Caferacer för folk som bo långt från närmaste kafe.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hojåkandet/-ägandet har gått från att vara en billig hobby till någonting för folk med pengar. För ett par år sedan kunde man köpa en tidig 80-tals twin för 7-8000kr, nu får man dubbla detta, minst. Närmare 20.000kr för en cb400, vem betalar det? 125cc som kunde köpas för småpengar kostar minst 15000kr. Yamaha sr400 kunde köpas för 10-15000kr, finns inte ens att få tag på oavsett vad man betalar. Köpts upp av samlare? Alla enstånkor försvinner snabbt från Blocket, 125cc likaså. Suzuki Savage också, närmare 20000kr. Vi vanliga löntagare eller pensionärer har inte en chans längre, trist utveckling.
Det enda som finns att få tag på är objekt, med svåröverskådliga kostnader. "Förgasarjustering", vad kommer det kosta? "Startar inte", "stått i 10 år", "går inte på tomgång", "tvåans växel går inte i"...
Fy fan, inget jag kan fixa.
Kan ju vara ett tecken på många återfallsknuttar och fler körkortstagare. Samma begränsade marknad ska täcka en större kundkrets.
Plus att de senaste två åren har det varit hemester eller leksaker för resbudgeten, vilket också drivit upp priserna.
Men, just nu är ju gamla sporthojar och skitglidare billiga så de kan man ju plocka upp för kaffepengar om man vill köra hoj.
Småstånkorna har ju slaktats på löpande band för att bli hipstermopeder i ett årtionde snart.

Nu är jag kanske inte just ekonomiskt utsatt, men de billiga hojarna kostar ju fortfarande mindre än en halvdan uppsättning hojkläder. Mindre än en av de riktigt bra hjälmarna till och med.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu är jag kanske inte just ekonomiskt utsatt, men de billiga hojarna kostar ju fortfarande mindre än en halvdan uppsättning hojkläder. Mindre än en av de riktigt bra hjälmarna till och med.

Sågar man av bakdelen och vänder framdäcket fel behöver man dessutom inga MC kläder, det räcker med flanellskjorta och en potta på huvudet.
Största utgiften blir mustach-vax
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har inte använt facebook alls på några år, och då var marketplace ganska kasst.

Det är det IOFS fortfarande, kasst alltså
Användargränssnitt utan användbarhet.
Det är helt orimligt att man måste veta vad man letar efter för att kunna hitta det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja Blocket känns som framtiden när man använt Marketplace ett tag ?

Jag gav upp, sökord "Motorcykel" och man får vada genom mopeder, snöskotrar, trasiga fiddys och vedklyvar.
Dessutom är alla priser satt till 12345 ring
Mycket "intressekoll" osv...

Tanken är ju god med inställbar sökradie, speciellt om den går att ställa ner till 1km för somliga :sneaky:
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Jag gav upp, sökord "Motorcykel" och man får vada genom mopeder, snöskotrar, trasiga fiddys och vedklyvar.
Dessutom är alla priser satt till 12345 ring
Mycket "intressekoll" osv...

Tanken är ju god med inställbar sökradie, speciellt om den går att ställa ner till 1km för somliga :sneaky:
Jag brukar söka på Suzuki, Kawasaki, Yamaha och Honda. Jobbigast brukar vara Honda, fan va mycket andra prylar dom tillverkar ? (annat än motorcyklar då)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top