Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GPZ var ju en ikon på sin tid, som affischer i pojkrummen, 900an var väl världens snabbaste en tid (?) och en 750 dessutom körd av Tom Cruise i Top Gun, det förvånar mig att dom inte dragit till sig mer intresse från samlare och nostalgiker.

Sen tycker jag iofs inte att den var det minsta rolig att köra.

GPZ var ju en ikon på sin tid, som affischer i pojkrummen, 900an var väl världens snabbaste en tid (?) och en 750 dessutom körd av Tom Cruise i Top Gun, det förvånar mig att dom inte dragit till sig mer intresse från samlare och nostalgiker.

Sen tycker jag iofs inte att den var det minsta rolig att köra.
rätt säker på Tom Cruise körde en 900 i Top Gun filmen.

Tom o någon brutta bakpå "körde" i gränderna i Sevilla när jag bodde där, då stod hojen på en kärra.

Det klart att det är mer rationellt, produktionseffektivt och troligen ett krav från bolaget som försäkrar mot både skador och förseningar.

Men det är pinsamt.
Har man någon gång varit på set och bevittnat sådana grejer så går det inte att göra det osett efteråt.

Blocket är överfullt av gamla radfyror från 80-talet för måttliga pengar. Oftast med något mindre problem, vem tar slutligen hand om och fixar alla dessa? Blir de sålda, och kan någon få dem i trafik igen ? Bara undrar. Bara på några timmar, t ex:
Hoppas att någon förbarma sig över dom. Många gamla radfyror är nog i botten nu. Om några år så finns det så få kvar och desto fler som vill återuppleva det man åkte på 80-90 talet.

Hoppas att någon förbarma sig över dom. Många gamla radfyror är nog i botten nu. Om några år så finns det så få kvar och desto fler som vill återuppleva det man åkte på 80-90 talet.
Vissa börjar redan hoppas på samlarpriser. Man slänger in en annons på sin gamla 80-tals relik och hoppas att nån köper den för sådär hundratusen. "Går det så går det", liksom.

Eller ett mer normalt pris:

Back