Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har en kompis som haft sin Virago 535 i 24 år. Totalt har den gått drygt 3000 mil. Det är nog nära svenskt rekord.
Folk köper dem och tycker inte om att köra mc. Det är samma fel som när jag var ung och inte tyckte om öl. Det kunde inte jag veta att felet var Pripps Blå och inte öl.
Så är det nog. Man känner att man vill "köra mc", men man vet inte riktigt hur eller var eller varför. Då hamnar valet lätt på en Virago535, cb500 eller er5. Sånt som finns att köpa på Blocket i överflöd och till vettiga priser.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Fast…är ”vettiga priser” bara relaterat till en summa pengar?
Är det inte mer relevant vad man eftersöker, och vad som ger en upplevelse som kan sättas i relation till någonting.
En rostig VW Passat från 2002 kan man få för 3000kr, men jag tycker ändå inte att det är ett ”vettigt pris”? :va
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Mercan däremot:

Den har en skyltram i rostfritt som sålde som smör under de två skyltbytaråren 72 och 73.

Skrämselsäljet var att de nya skyltarna i flimsig aluminium skulle vibrera sönder och ramla av direCkt. Därför bara måste man ha en skyltram.

(Kom ihåg att importören Philipsons kostade på sina vagnar emaljerade stålskyltar bak innan omskyltningsreformen, så MB-ägarna var verkligen minst sagt oroliga.

För att de nya skyltarna skulle trilla av?

Nej nej - dom var oroliga för att inte stå ut i trafiken som privilegierade med sina emaljerade regskyltar.
Nu skulle alla plebejiskt dela på samma skyltutseende - Gaaaah!!!

DDR-Sverige i blixtbelysning.

Tur att man kunde köpa sig lite exklusivitet med en rostfri skyltram.

Sprakareds Emaljverk, Kinnahult var en av leverantörerna till Philipsons.
Fortfarande i drift.)

Knappast något någon ville veta...
Jag visste inte att jag ville veta detta förrän du skrev det. Så tack! ??
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag fattade inte alltihop, men Virago535 för 15000kr och under säljs direkt på Blocket. Mycket eftertraktade, både av nybörjare, återfallsgubbar och kvinnor. Precis den som hoj som många verkar leta efter, alla vill ju inte ha 150hk och 280km/t i toppfart.

Ha ha!

Själva motorcykeldelen i posten blir begripligare om man har denna klar för sig:

IMG_0004.jpg



Skyltramsredogörelsen går dock inte att försvara.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ha ha!

Själva motorcykeldelen i posten blir begripligare om man har denna klar för sig:

View attachment 470400



Skyltramsredogörelsen går dock inte att försvara.
Den hojen blev sämre på alla sätt med det motorbytet.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Det låter lite drygt med en hoj som kräver 30 mil för att nå toppfart
Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???
 

ultraclass

Medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
jönköping
Hoj
electra glide. rd 350 ypvs.hd sportster
Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???
Den har ju stått i garage i många år. Byggt upp trycket. :)
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Original uppges effekten till 135hk på en TLR och den toppar 259 km/t. Undrar vad som har gjorts för att den fått 1hk mer samt att det skulle generera en hastighetshöjning på 46 km/t? Sitter det möjligtvis ett 8 drev där fram från nån Zündapp månne?! ???

En välplacerad VR-dekal?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jösses både utrustning och vikt som en husbil :gråta varför ? Hade hellre haft en sån än släp och kylskåp stereo o kostymväska till en hoj men alla är vi ju olika:3freak
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Ok, missförstå mig rätt men utan släp och packväskor samt bakre stolsätet så tycker jag guldvingen ser rätt ok ut. Skulle dock ej betala närmare en halv mille för detta släptåget.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Visserligen inte från Blocket men jag tycker den är värd att uppmärksamma ändå:

Enligt texten så är det en CR250 från tidigt -82 . Priset är lågt än så länge men reservationspriset är inte uppnått än.

Mvh,
Ingvar
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top