Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
För min del är jag inte galen i det där gamla race-stuket, men för all del - en klassiker är det ju onekligen. Prisnivån verkar inte ens framgå av annonsen, vad har säljaren tänkt sig?
Rc30 är i den klassen att undrar man har man inte råd eller dålig koll och för mycket cash :brynad Mer klassisk ikon blir det inte än så ,
står en r750r i ett garage ett par mil bort det är också en sån:) där ägaren vägrar sälja då den förgyller garaget
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För min del är jag inte galen i det där gamla race-stuket, men för all del - en klassiker är det ju onekligen. Prisnivån verkar inte ens framgå av annonsen, vad har säljaren tänkt sig?
Jag är lite tvärtom, moderna racehojar... mjää

Gamla racehojar med dubbellysen :kär och bullröv :slicka
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Den här var väl inte vacker, mycket märklig design. Det ser ut som att den som skapat den inte riktigt visste vad han ville. Är det nån som tycker den är snygg..?
Är det inte den som kallas för "The Teapot" i engelskspråkiga länder? Jag tycker den ser ut att ha legat för länge på jäsning. Tiden runt millennieskiftet var inte Suzukis finest hour vad gäller design...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag köpte en GSX600F för 5,000 för ett par år sedan. Skänkte den till brorsonen som övningskör med den, halvnaken. 86 hästar så den pinnar på rätt bra.
View attachment 470385
Ja jag är överygad att det är en bra motorcykel, på samma vis som en Toyota Corolla är en bra bil.
Den är pålitlig och gör det den ska, men man kanske inte köper en affisch av den....

EDIT: Sorry trodde vi pratade GSF fortfarande
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag köpte en GSX600F för 5,000 för ett par år sedan. Skänkte den till brorsonen som övningskör med den, halvnaken. 86 hästar så den pinnar på rätt bra.
De där har ju i alla fall charmen av en hoj utan kåpor, man ser motorn och så som många gamla förare vill ha det. Sen priset, 5000kr. Inte på Blocket eller..?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De där har ju i alla fall charmen av en hoj utan kåpor, man ser motorn och så som många gamla förare vill ha det. Sen priset, 5000kr. Inte på Blocket eller..?
För sådär 5 år sen så gick det utmärkt att göra sådana fynd på blocket.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Är det inte den som kallas för "The Teapot" i engelskspråkiga länder? Jag tycker den ser ut att ha legat för länge på jäsning. Tiden runt millennieskiftet var inte Suzukis finest hour vad gäller design...
Appapp inte racka ner rakt över gixxer 1000 /750 är banne mig inget fel på :)
Den där surzukin däremot liknar triumph från samma tid
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
De där har ju i alla fall charmen av en hoj utan kåpor, man ser motorn och så som många gamla förare vill ha det. Sen priset, 5000kr. Inte på Blocket eller..?
Förtydligande @GuW , bilden föreställde en GSX-F men omnämndes som GSF. Den låg på blocket lääänge och behövde som vanligt "en förgasarjustering". Lätt fixat. Såldes av Farmen-Maria, precis - hon med den döda hönan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kommer ut mycket intressanta hojar nu på Blocket, åtminstone för oss med mindre plånböcker. Eller som bara vill ha nåt nytt att leka med till sommaren utan att ta nya banklån...
Vettig priser i år, förra året var allt dubbelt så dyrt som vad det borde varit.


Nej Tammer.

Screenshot_20220402-190333.png

En Bidrago blir aldrig intressant.
Inte så länge man inte bygger på en alptoppstank och tejpar den XC 535.

Mercan däremot:

Screenshot_20220402-190346.png
Den har en skyltram i rostfritt som sålde som smör under de två skyltbytaråren 72 och 73.

Skrämselsäljet var att de nya skyltarna i flimsig aluminium skulle vibrera sönder och ramla av direCkt. Därför bara måste man ha en skyltram.

(Kom ihåg att importören Philipsons kostade på sina vagnar emaljerade stålskyltar bak innan omskyltningsreformen, så MB-ägarna var verkligen minst sagt oroliga.

För att de nya skyltarna skulle trilla av?

Nej nej - dom var oroliga för att inte längre stå ut i trafiken som privilegierade utan sina emaljerade regskyltar.
Nu skulle alla plebejiskt dela på samma skyltutseende - Gaaaah!!!

DDR-Sverige i blixtbelysning.

Tur att man kunde köpa sig lite exklusivitet genom en rostfri skyltram.

Sprakareds Emaljverk, Kinnahult var en av leverantörerna till Philipsons.
Fortfarande i drift. Ett besök är som en tidsresa.)

Knappast något någon ville veta...
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Nej Tammer.

View attachment 470387

En Bidrago blir aldrig intressant.
Inte så länge man inte bygger på en alptoppstank och tejpar den XC 535.

Mercan däremot:


Den har en skyltram i rostfritt som sålde som smör under de två skyltbytaråren 72 och 73.
Skrämselsäljet var att de nya skyltarna i flimsig aluminium skulle vibrera sönder och ramla av direCkt. Därför bara måste man ha en skyltram.
Kom ihåg att importören Philipsons kostade på sina vagnar emaljerade stålskyltar bak innan omskyltningsreformen, så MB-ägarna var verkligen minst sagt oroliga.
För att de nya skyltarna skulle trilla av?
Nej nej - dom var oroliga för att inte stå ut i trafiken som privilegierade med sina emaljerade regskyltar.
Nu skulle alla plebejiskt dela på samma skyltutseende - Gaaaah!!!
DDR-Sverige i blixtbelysning.
Tur att man kunde köpa sig lite exklusivitet med en rostfri skyltram.
Sprakareds Emaljverk, Kinnahult var en av leverantörerna till Philipsons.
Fortfarande i drift.)
Knappast något någon ville veta...
Jag fattade inte alltihop, men Virago535 för 15000kr och under säljs direkt på Blocket. Mycket eftertraktade, både av nybörjare, återfallsgubbar och kvinnor. Precis den som hoj som många verkar leta efter, alla vill ju inte ha 150hk och 280km/t i toppfart.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fattade inte alltihop, men Virago535 för 15000kr och under säljs direkt på Blocket. Mycket eftertraktade, både av nybörjare, återfallsgubbar och kvinnor. Precis den som hoj som många verkar leta efter, alla vill ju inte ha 150hk och 280km/t i toppfart.
Det är nog inget som någon letar efter, bara det som råkar ha "det här har jag råd med" -pris.
Att de sedan blir stående i garaget talar ju inte direkt för att det är en skoj hoj.
Och jag kan uttala mig om dem, jag har kört en alldeles för mycket. Står även en EN500 i garaget, som är samma segment, och jag tycker nog att kwacken är bättre på allt än yamahan, men kwacken är ändå den enda hojen jag kört några längre sträckor som gett mig ont i precis hela kroppen. Hemska tingestar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har en kompis som haft sin Virago 535 i 24 år. Totalt har den gått drygt 3000 mil. Det är nog nära svenskt rekord.
Folk köper dem och tycker inte om att köra mc. Det är samma fel som när jag var ung och inte tyckte om öl. Det kunde inte jag veta att felet var Pripps Blå och inte öl.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top